Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 16781 til 16800 af 158493
-
Sort studenterhue
ForumindlægHejsa... Ville lige høre, hvornår man får sort studenterhue? Ved godt, at alle kan bestille den osv. men der er jo tradition for noget med 3 fag på højt niveau? Vil i denne sammenhæng høre, om man (efter traditionen) plejer at være ligeglad med, hvilke A-niveau fag det er? Har selv 3 valgfrie fa... -
Eksamenssæt, gerne 2014
ForumindlægHej allesammen, Da det snart er terminsprøve tid vil jeg gerne have øvet lidt på tidligere eksamenssæt i fysik. Desværre kan jeg ikke rigtig finde så mange af dem længere, og slet ikke de nyeste. Derfor ville det være super lækkert hvis nogen havde dem liggende og gerne ville dele dem! :) ældr... -
hjælp til eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal til kemieksamen i morgen. Vi har fået udleveret et stykke papir, med 12 forskellige ting vi kan komme op i, med dertilhørende spørgsmål, og fagbegreber vi skal komme ind på. jeg har svaret på stort set alle ting, men har rigtig svært ved at forstå fagbegreberne, trods at jeg næst... -
STX?
ForumindlægHej jeg går i 9.klasse, sidste år var jeg på brobygning i HTX på frederiksberg og jeg synes at det var fedt, men jeg er ikke sikker på at det er det jeg vil efter 9.klasse, jeg overvejer mere stx, men jeg vil gerne høre om nogen kan fortælle mig lidt om forskellen mellem stx og htx? -
hvilket gym skal jeg vægle?
Forumindlægheej jeg er en dreng på 15 og bor i kbh. jeg skal til af vægle hvilke gymnasie jeg vil på, jeg skal have 5 prioriteter. og jeg skal have det klar til på tirsdag. men jeg er helt blank og kan ikke vælge? mit spørgsmål til jer er hvilke gymnasier er gode og hvorfor :) -
Differentialligninger
ForumindlægHej SP Er der nogen herinde, som kan forklare mig definitionen på en differentialligning? -
Arealberegning og normalfordeling.
ForumindlægHej, jeg skal svare på følgende "Forklar hvordan arealberegning kan benyttes til beregninger i en normalfordeling" og kan ikke 100% få det til at give mening. Er der en, der vil give en grundig forklaring af det så det er muligt for mig at forstå ordentligt? Herunder i forbindelse med... -
Hvad betyder dette?
ForumindlægHvad forstår man ved korrellationskoefficienten? -
Dumpet eller bestået?
ForumindlægHej, jeg har søgt ind på en uni uddannelse der kræver at man har bestået Matematik B. Jeg har haft Matematik A på HTX som jeg afsluttede sidste år, hvor jeg fik 02, 02 og -3. Ikke særlig imponerende det ved jeg godt, til den skritelige examen gik jeg ind, skrev mit navn og var ude før der var gå... -
Heej...
ForumindlægHej jeg går 9.klasse og har et gennemsnit på 10,5. Min UU-vejleder mener at det ville være en god ide at vælge Niels Brock elitegymnasium, fordi jeg er så dygtig. Jeg er selv i tvivl om jeg vil tage STX eller HTX. I fremtiden vil jeg læse nanoteknologi på DTU. På Niels Brock er der en linje der ... -
Standby plads hjælp?!
ForumindlægVi har hermed den glæde, at meddele dig, at du er optaget på en standby plads på VIA, Pædagoguddannelsen i Holstebro ved VIA University College. Tilsagn om optagelse næste år Hvis du ikke bliver tilbudt en studieplads i standby-perioden, giver standby-pladsen ret til at blive optaget næste år. ... -
Hej
ForumindlægJeg har hørt at det bliver rigtigt svært med matematik i en videregårende udannelse, men bliver er meget svært?? hvis ja hvor svært bliver det. -
Kan jeg skifte skole?
Forumindlæghej. Jeg er lige startet på HTX, og jeg har for ikke så lang tid siden fundet ud af, at jeg skal flytte langt væk fra hvor jeg bor nu. Jeg tænkte på, om det var muligt at skifte gymasium efter 1. g, og at jeg så kan tage 2. g på det nye gymnasium istedet for at jeg skal tage 1. g om igen? tak p... -
Hjælper C-fag med at trække gennemsnittet op?
ForumindlægHej Spekulerede over om c fag gavner gennemsnittet med at stige hvis man har fået høje karaktere, hvis nu ens karaktere i A fag ikke er så høje . Hvad har C fag gjort for jeres gennemsnit i gymnasiet? -
Gærings reaktioner og Differentialligninger
ForumindlægHej folkens. Jeg fik min SRP problemformulering for to dage siden. Mine opgave handler, som læses på overskriften om Gærings reaktioner og Differentialligninger. Da jeg i sidste øjeblik valgte det her emne, har jeg først nu fudnet ud af, at jeg ikke rigtig har styr på det :( (ved godt, det er m... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægJeg begynder på stx til næste år.Hvad vil være klogest at vælge:1) Kemi A + Fysik A + Matematik B2) Kemi A + Matematik A + Fysik B3) Matematik A + Fysik A + Kemi BJeg synes alle fag er rigtig interessante, og nej jeg ved ikke hvad jeg vil være.Jeg har ikke lyst til at have dem alle på A, for det ... -
SRP Bevis perspektivlærens hovedsætning
ForumindlægHej Jeg sidder og leger lidt med min SRP, og gået lidt i stå ved beviset af perspekivlærens hovedsætning. Kan ikke rigtigt finde noget om den, og hvilken af sætninger der er hovedsætningen? Derfor kunne jeg godt bruge lidt hjælp, og evt. henvisninger til links eller bøger der kunne hjælpe. Alle ... -
Hvad forstår man ved ekponentielle funktioner?
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe med dette spørgsmål? Jeg ved simpelthen ikke, hvordan det skal besvares.. -
Areal af en punktmængde
ForumindlægHej matematikhjælpere (SP), jeg er stødt på sådan en opgave i areal-forløb i HTX A-niveau, og det er den opgave, jeg har svært ved ift. at få gode resultater med tilhørende forklaring. Jeg håber, at I kan hjælpe mig her. Opgaven er vedhæftet. God aften og tak på forhånd. -
gymnasiet - Hvad lær man
ForumindlægHvad er det man lærer på gymnasiet? (Matematik) Er der nogle der vil undervise mig, så jeg er klar til gymnasiet
