Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 16821 til 16840 af 158493
-
Jobmuligheder med HHX?!
ForumindlægHej alle.. Jeg regner stærkt med at tage HHX efter 9, dog jeg vil gerne vide om det kun er kontor arbejde eller hvad det helt går præcist ud på? Jeg vil helst ikke side på et kontor hele dagen. Regner med at blive sælger og rejse lidt omkring :) Eller evt. Advokat -
Metode
ForumindlægHej Hvordan skal begreberne deskriptiv og præskriptiv forstås i matematikken? -
Ideer til SSO opgaven emne
ForumindlægHej jeg er igang med at finde ud hvad jeg skal skrive om i min sso opgave. Mine tanker: Tænker den skal handle noget omkring unge og så tænker at skrive i dansk A eller matematik B eller begge dele -
Hjælp
ForumindlægTil sommer skal jeg starte på et alment gymnasie. Jeg har valgt det samfundfaglige studieretning med Samfundsfag A engelsk A matematik B. Jeg vil rigtig gerne have det naturvidenskablige studieretning med kemi A og fysik b og matematik A. Mit problem er at jeg ikke er den skrappeste kniv i skuf... -
Mat på gym og Mat på uni - forskel?
ForumindlægHej. Hvordan er "overgangen" så at sige fra at læse matematik i gym og så at læse matematik på eksempelvis Polit? Jeg spørger for en ven, som afsluttede gymnasiet for 2 år siden. Han var/er god til matematik, men kan ikke huske fx diskriminantformlen i hovedet eller hvordan man helt p... -
Varmetab eller bjælkekonstruktioner?
ForumindlægHej :) Jeg står i et lille dilemma ang. valg af emne til studieretningsprojekt (HTX). Jeg er umiddelbart kommet frem til at det enten skal være ”Bjælkekonstruktioner” eller ”Varmetab”, men jeg er lidt i tvivl om det skal være det ene eller det andet (evt. noget helt tred... -
Fysik eksamen 2012
ForumindlægHej er der nogen der har løst opgaverne i fysik eksamen 2012 HTX? Jeg får 3b til at være 482.30 K vil lige hører om det lyder realistisk? -
STX Forberedelse
ForumindlægHej alle søde mennersker, Jeg vil bare lige spørge om, hvis man vil blive læge vil det så være klogt at tage HTX, STX, HHX eller hvad. Planen lige nu er STX Statskolen i Sønderborg. Det andet spørgesmål er, om der er gennemsnitskrav med hensyn til karakterne på STX? Jeg er virkelig god til biolo... -
Skriftlig årsprøve 1.g
ForumindlægHejsa. Jeg skal til skriftlig årsprøve i matematik. Derfor vil jeg lige høre om der er nogle der kan komme med nogle råd, eller evt. fortælle lidt om sådan en prøve. Mvh Louise -
Medicin adgangsgivende snit
ForumindlægRygtet fortæller, at pga. en begrænsning af de svenske og norske studerende på KU, så kan det forventes, at det adgangsgivende snit til fx Medicin falder snart, muligvis til sommer! Er der nogen der kan bekræfte det rygte - og evt. har yderligere informationer om hvad adgangskravet i så fald bli... -
PLEASE HURTIG HJÆLP
Forumindlæg1. Grafen for den linære funktion f(x) går gennem punkterne (-1, 3) og (2, 0) ? a) Find funktionens forskrift på formen y= ax+ b b) Beregn f(9) c) Løs ligningen f(x) = 7 Opgaven her: bestemmes x HÅBER AT DER ER EN VENLIG SJÆL, SOM KAN HJÆLPE MIG!! -
hjælp til SRP og gode metoder
ForumindlægHej derude Efter ferien skal jeg starte i 3.g og er lidt nervøse for SRP. Jeg vil gerne være forberedt indtil der, men jeg ved slet ikke hvilke to fag er en god kombi. Min studieretning er med kemi A, matematik A og fysik B Jeg vil rigtig gerne høre de forskellige kombi og hvilke emner kunne ... -
Højder i trekanter
ForumindlægHej i kloge mennesker ;) Mangler lidt hjlæp med en opgave, så her kommer den: Beregn højderne i trekant ABC. a=64 B=67 C=78 A=35 Hjælp tak.... :D -
Hvordan skal det oversættes
ForumindlægI matematik bog står der "... there exists a smallest σ-algebra containing ..." Jeg ville oversætte det til "... der findes en mindste σ-algebra, der indeholder ..." Men problemet er, at jeg tvivler om man kan sige "en mindste" på dansk. -
GSK afleveringer
ForumindlægHej! Jeg har her for et par dage siden tilmeldt mig et mat B-A GSK-suppleringskurser, som starter i september i København. Jeg ved godt, at jeg kommer til at lave mange afleveringer, hvilket er helt super, men jeg tænkte også på, om man får karakterer for afleveringerne? Man får nok ikke ... -
læge uddannelsen
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive on OSO-opgave der handler om hvilke uddannelse man gerne vil vælge. Og jeg har tænkt på at være læge, men har så et lille problem. Som jeg ved så indebærer lægeudannelsen mange slags typer af læge, men kan ikke rigtig finde ud af had navnet på den slags læge jeg ger... -
Er dette snyd?
ForumindlægEr det snyd at bruge Grammerly til Engelsk A HHX skriftlig eksamen? Jeg var oppe i 2017, men turde ikke selv at bruge den, da jeg var i tvivl om det var snyd. Jeg har en veninde, der skulle op nu her, som havde samme spørgsmål omkring Grammerly. Jeg vil udmiddelbart selv mene, at den ligger i gr... -
Sådan finder du sidste års opgavesæt!
ForumindlægSidste års opgavesæt fra de skriftlige eksaminer på gymnasialt niveau finder du sådan her: Start på Undervisningsministeriets hjemmeside, Undervisningsministeriet, vælg Uddannelse, vælg Gymnasiale uddannelser > Prøver og eksamen vælg Centralt stillede skriftlige opgavesæt, s... -
Hjælp til Emnevalg SRP !
ForumindlægHej :) Jeg går på HTX og skal på mandag vælge hvad jeg vil skrive om til SRP .. Jeg har haft snakket lidt med min lærer , man det var ikke så meget jeg fik ud af det .. Men har gået lidt med en tanke om at skrive om Serien "Dr. House" .. Hvis der er nogen der kender den .. De fag jeg så... -
Sammensat rentesregning
ForumindlægHar en afleveringsopgave for, og har brug for hjælp til det her spørgsmål: Karl sætter 12.000 kr. ind på en bankkonto. I hele perioden er renten 5 % pr. termin. Hvor mange terminer skal Karl lade sine penge stå, inden han har 34.000 kr. stående på sin konto?
