Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 16841 til 16860 af 153151
  • Et lod ophængt i en fjeder, f(t) = 25 + 4,2cos(1,45t), Opgave 96, Side 97, Vejen til Matematik A2, ( Knud Erik Nielsen og Esper Fogh )

    Forumindlæg
    Opgave 96 Tegningen viser et lod der er ophængt i en fjeder. Når loddet svinger op og ned omkring sin ligevægtsstilling, kan dets afstand fra bordet beskrives ved : f ( t ) = 25 + 4,2 • cos( 1,45 • t ) Her er t tiden målt i sekunder og f ( t ) højden over bordet i cm. ( Jeg k...
  • Muligt opgaveemne indefor flg emner - 2g opg.

    Forumindlæg
    • Roms historie i oldtiden• Opdagelserne ca. 1400 – 1700Jeg hælder selv til noget indenfor opdagelserne, måske noget med baggrunden for de europæiske opdagelser.Har i nogle interessante opgaveemner?
  • Halvåbent rør, Grundsvingning, Bølgelængde og Frekvens, Vejen til Fysik AB1, Opgave 109, Side 153 (Knud Erik Nielsen og Esperfogh)

    Forumindlæg
    109. Denne opgave handler om et halvåbent rør med længden 0,65 m, a) Tegn en skitse, der viser knuder og buge for rørets grundsvingning. Antag at der er bug i rørets mundning. I den vedhæftede fil ses min skitse og desuden ses teksten vedørende opgave 109 og tilhørende facit. Mit spørgsmål er ...
  • Svækkelse af stråling, Knud Erik Nielsen og Esper Fogh, Vejen til Fysik A2, Opgave 84, side 95, ( Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)

    Forumindlæg
    Opgave 84 Opgave 84. I et rum, der støder op til et lager med Ra-226-præparater, giver en GM-tæller 40 tællinger pr. minut. Baggrunden er 20 tællinger pr. minut. Væggen af beton er 15 cm tyk og har halveringstykkelsen 5 cm. Hvor mange tællinger pr. minut ville GM-tælleren give på den anden side ...
  • AT

    Forumindlæg
    Hvilke metoder er der i fysik og historie?
  • ????????????????

    Forumindlæg
    ved i hvor man kan downloade gamle eksamens sæt i samfundsfag skriftlig....fordi jeg skal nemlig op til årsprøve i samfundsfag skriftlig på onsdag...kan det være at jeg måske kommer op i den de havde sidste år???????
  • Integrale med cirkel midt på

    Forumindlæg
    Hvad er står et integraletegn med en lille cirkel (på størrelse med et grad-tegn) for?
  • Analyse

    Forumindlæg
    Hej Er der en venlig sjæl der har en analyse af historien "Just like that" ? - Tak på forhånd :-)
  • Stikprøveundersøgelse, Vejen til Matematik B2, Opgave 168, Side 217, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)

    Forumindlæg
    Opgave 168 En virksomhed producere elektriske pærer i titusindvis. Gennem et antal stikprøveundersøgelser har virksomheden fundet frem til, at 6 % af pæreren er defekte. En forhandler af virksomhedens pærer foretager sin egen stikprøveundersøgelse. Han udtager en stikprøve på 50 pærer. Hvad er på...
  • Analyse og fortolkning af "The go-between"

    Forumindlæg
    Er der nogen herinde som har analyseret og fortolket denne her kort historie?
  • eksamensprojekt HF

    Forumindlæg
    hej jeg skal vælge 2 fag til at skrive eksamensprojekt i og jeg er fuldstændig på bag bund omkring hvad jeg skal vælge så jeg mangler noget inspiration?????
  • Hvor mange fag..?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen..! Hvor mange fag er det man skal op til i de 3 år man går på gymnasiet..?
  • Haster kraftigt.

    Forumindlæg
    Jeg sidder og mangler at skrive indledning og konklusion til min SSO! Jeg er mildest talt lost´. Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive! Jeg skriver i sfærisk geometri, men jeg kunne godt tænke mig at få nogle fif til en indledning?? På forhånd mange tak
  • Terrorisme

    Forumindlæg
    Hej!! Jeg er i gang med at skrive mine projekt opgave om terrorisme, og leder efter hvad politisk terror er? en der kan kommer med en forklarning eller et link hvor der står noget informertion? :)
  • Vises der forståelse udover redegørelse her taksonomiske niveauer.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg sidder og er i gang med at skrive en historie opgave om amerikansk identitet, som især ligger vægt på at opfylde taksonomiske niveauer. Så jeg ville lige spørger, hvis i har mod på at læse det her stykke tekst om i kan se det eller så hvordan det bedre kunne komme frem, skal ...
  • at være dansk?!

    Forumindlæg
    hej jeg skal lave en historie opgave som skal handle om danskhed. ville gerne havde lidt hjælp til "hvad det vil sige at være dansk?" og hvad det gør en til dansker?! ville blive rigtig glad hvis der var nogle der kunne hjælpe lidt (:
  • Ulemper ved den Romerske Republik?

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og skriver SSO, og kunne virkelig godt bruge nogle svar på, hvilke ulemper der var ved det republikanske styre i det gamle Rom.Håber virkelig der findes nogen kloge hovedet derude!
  • DANSK ANALYSE AF TILSKUER

    Forumindlæg
    Nogen der har analyseret novellen: "Tilskuer" af Jakob Ejersbo? Jeg er i gang med at skrive en analyse af den og kunne godt bruge noget om inspiration. Tak på forhånd! :)
  • Droppe ud og forny karakterer?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg ved, at man ikke kan tage gymnasiet om for at få ændret sine karakterer, hvis man først har fuldført det gymnasielle forløb. MEN hvad nu hvis man dropper ud efter 2/3 år? Altså jeg har personlig fået en karakter for biologi B, som jo ville komme på mine eksamenspapirer, men da jeg ikke ...
  • Mit gennemsnit - bestået eller nej?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er lige blevet student (tror jeg) har jeg bestået HF-eksamen? Jeg mangler at få min karakterer i dansk skriftlig, men lad os sige jeg får 02 Jeg skriver kun karaktererne og ikke fagene: 4 7 10 02 00 02 00 00 00 02 00 Og dansk skriftlig 02