Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 16861 til 16880 af 60468
-
Skriftlig matematik (Uden hjælpemidler) eksamen for A-niveau
ForumindlægHej allesammen,jeg ville bare høre fra andre, som har været op til eksamen d. 17/5-04 i skriftlig matematik uden hjælpemidler for A-niveau.Havde I mange problemer med opgaverne? Personligt syntes jeg, at det var rimeligt svært, i hvert fald i forhold til nogle af de tidligere eksamensopgaver, som... -
Hjælp til tysk, filosofi, grammatik, opgaveskrivning, studieforberedelse, eksamen
ForumindlægKære brugere Jeg vil gerne tilbyde hjælp til en række forskellige områder (se mit profil). Jeg har læst tysk og filosofi på SDU i Odense og er nu færdiguddannet cand. mag.. Jeg har derudover været ansat på universitetet som tutor, mentor, faglig vejleder og underviser, hvilket har givet mig ind... -
HF dansk skriftlig eksamen - hvilken genre er bedst?
ForumindlægHej, jeg skal til skriftlig eksamen på HF i dansk her om et par uger.. Hvilken genre er 'lettest' at få gode karakterer i? (10 el. 12) - Specielt når man aldrig har arbejdet med de 3 genrer før. Håber I kan svare snarest! :) -
24 timers eksamen fysik: lys og elektromagnetisk stråling
Forumindlæghej. jeg skal op i morgen til fysik eksamen, jeg skal forklarer om emnet "lys og elektromagnetisk stråling" Det er jo et stort emne, så er der nogle der ved hvad det vigtigste er jeg skal få med? og man siger " det er kun lys og andre former for elektromangetisk stråling, der... -
Cannabis Legalisering (Engelsk B & biolgi C)
ForumindlægHej. Jeg har AT-forløb i Engelsk og biologi om legalisering af cannabis. En af mine problemformuleringer lyder på "Hvilken diskurs føres omkring emnet 'legalisering af medicinsk canabis'?" Kan nogle hjælpe med en god artikkel eller tale på engelsk, som der kan føres diskursa... -
Energiomdannelse og nyttevirkning FYSIK 24 EKSAMEN
ForumindlægHej.. har trukket det her emne. Energi og energiomsætning: Du skal mundtligt præsentere emnet: Energiomdannelse og nyttevirkning. Stikord til den faglige samtale: Øvelsen: "Nyttevirkning", energiformer, energiomdannelse, nyttevirkning, tilstandsformer. Hvad jeg kan snakke ud f... -
Mundtlig eksam: Hjælp mig Please med nogle forkaringer.
ForumindlægJeg skal redegøre for enhedscirklen: I enhedscirklen er der mange tricks og derfor beder jeg jer om hvis i kan fortælle nogen af dem. En eksempel: Hvis vinklen er store end 90 grader er der en misforståelse med sinus. Der er også nogle trics med Cos og Tan. Der er flere. Kan nogen skrive ... -
Hej jeg har et enkelt ord på engelsk jeg ikke kan oversætte: Globalisering
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med det... har prøvet to ordbøger... -
Engelsk stil, højniveau.! (Rum and Coke)
ForumindlægHej.. Er der nogen herinde, som evt har læst eller skrevet en analyse og fortolkning af "Rum and Coke" (engelsk A-niveau) ? Ville blive glade for respons! Mvh Chili -
Gode kilder om engelsk/amerikansk film industri?
ForumindlægNogen der kender film om filmmaking, filmindustry eller behind the scenes? Eller eventuelt bøger eller hjemmesider om de ovenstående emner. Alt SKAL være på engelsk også bøgerne. På forhånd tak.. -
OPGAVE OM HUMAN TRAFFICKING I FAG ENGELSK OG SAMFUNDSFAG
ForumindlægHej alle. Er der nogen der ligger inde med en srp eller normal opgave omkring human trafficking i usa. i fagene engelsk og samfundsfag? Det ville virkelig vaere en fantastisk hjaelp. paa forhaand tusind tak. -
Læse engelsk stil i gennem - ca. 500 ord.
ForumindlægHej studieportalen! Jeg skal aflevere min engelsk stil i dag her kl 22, så jeg ville høre, om der var en der havde tid og selvfølgelig lyst til at læse korrektur på den? Det ville være en kæmpe hjælp! -
AT-emner havet Bioteknologi, samf, psykologi, engelsk
ForumindlægHej er stadigvæk en anelse tvivl om emner til AT. Nogle der har nogle ideer til følgende fag kombinationer: Biotek-engelsk? Biotek-psykologi? Biottek-samf engesk-psykologi -
Valg af stof til den mundtlige eksamen. Emne - fællesskaber
ForumindlægHar trukket "fællesskaber" til den mundtlige eksamen i dansk. Er helt blank på ideer, det jeg indtil videre har fundet er "alt for tyndt" som min lærer siger... Er til lidt af hvert, så ingen faste krav om at det skal være en novelle, Digt, sang osv. (DOG IKKE ARTIKLER) Håb... -
"Hit ord" til eksamen i kong ødipus - BUMP!
ForumindlægHej.Da det ikke er muligt at BUMP'e posts, opretter jeg et nyt topic, på baggrund af "Hit ord" til eksamen i kong ødipus".- Håber det er iorden!Jeg søger et eksemplar af de noter der blev sendt rundt til de forskellige mails.Min mail er [email protected]å forhånd tak ;) -
24 timers prøve i fy eksamen og verdensaksen?
ForumindlægHej først vil jeg høre om der er nogle, der har nogen gode råd når man skal op til fysik eksamen med 24 timers forberedelse? Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad der menes med verdensaksen. det er forklaret meget uforståeligt. jeg forstår det som om at jorden drejer om verdensaksen (verdens... -
skriftlig eksamen i mat c: med eller uden hjælpemidler???
Forumindlæghej alle sammen.. ska op til skriftlig eksamen i mat c på mandag... jeg tog faget som selvstuderende, og har derfor ikk rigtig snakket med lærerne.. spørgsmålet er så om skriftlig eksamen i matematik c, er med hjælpemidler, eller uden hjælpemidler.. dvs. er der ikke et eller anden del 1 og del ... -
Engelsk ord (tilfældig): by chance, at random eller accidental/accidentally
ForumindlægHej allesammen Jeg er igang med at skrive en engelsk stil og skal skrive denne sætning: Jeg så denne jakke tilfældigt på en shopping gade Jeg kan ikke finde den korrekte ord (tilfældig) på engelsk, så har indtil videre skrevet det sådan: I saw this jacket by chance in a shopping stree... -
Dansk 10. klasses Mundtlig Eksamen - Anmeldelse
ForumindlægJeg trak en anmeldelse til dansk mundtlig, hvor jeg valgte kortfilmen "Dennis".Jeg har bare ingen idé om hvad jeg skal gøre når jeg kommer ind til eksamen. Skal jeg bare lave en mundtlig anmeldelse af kortfilmen? Eller er det slet ikke så simpelt? -
Opgave fra skriftlig eksamen 25 maj 2012
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og øver til skriftlig matematik eksamen, som jeg skal op i her om en uge. Jeg er meget i tvivl om opg 5 - Hvordan skal jeg bære mig ad? Synes slet ikke jeg har oplysninger nok.
