Søgning på: mediefag c eksamen. Resultater: 16861 til 16880 af 89230
-
Potens funktion
ForumindlægHer er linket over opgaven: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/111209%20stx113%20MAT%20A.ashx i opgave a) har jeg fået a = 0,7669 og b = 0,0036. Er a'eren rigtig og hvordan lav... -
Hvad karaktisere 4 tidsperioder?
ForumindlægHej Jeg skal meget snart til eksamen i billedkunst c-niveau og ville hører om der er nogen der kan hjælpe. Jeg skal vide hvad der karaktisere 4 forskellige tidsperioder, som er: -Før 1400 -1400-1750 -1750-nu -Samtid (De seneste 5 år) Inden for dem alle skal jeg vide hvad der karaktisere billeder,... -
Forberede, hvordan?
ForumindlægHvordan kan jeg forberede mig på Bio C eksamen således at alt det jeg læser op på sidder sig fast? Jeg ved hvad der er opgivet og hvad jeg dermed skal læse op på, men hvordan kan jeg få det til at sidde sig fast? Lige en sidste ting. Hvordan burde jeg bruge de 24 min. til forberedelsen? -
Enhedscirklen
ForumindlægJeg sidder her og skal op til eksamen om små 3 dage i matematik mundtlig C niveau. Der er især 1 spørgsmål jeg har problemer med: Trigonometri Gør rede for definitionen af sinus og cosinus ud fra enhedscirklen. Bevis (en af) sinusrelationerne + (en af) cosinus relationerne Gør rede for, hvorledes... -
første orden
ForumindlægHej i opgave c) står der: til hvilken tid er 80 % af den oprindelige mængde N2O5 omdannet? Hvad skal man gøre? Skal man aflæse på grafen ved at gå ud fra 0,8 på y-aksen? http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/... -
Finanspolitik.
ForumindlægJeg skal til eksamen i samfundsfag i morgen - c niveau.. Og jeg vil lige høre om VK regeringen har en stram eller lempelig finanspolitik i øjeblikket? Jeg vil jo mene i form af de høje skatter, at vi har en stram finanspolitik, men jeg blev forvirret efter at have læst en artikel hvor der bliver ... -
Isostasiprincippet
ForumindlægJeg skal op til Naturgeografi C eksamen imorgen puhh:S Har brug for lidt hæjlp, jeg håber jeg kan få: Hvad er isostasiprincippet ? hvordan fungere det Hvis det kan forklares på en forholdsvis pædagoisk måde ville det være godt, da mit problem er at jeg ikke forstår princippet som det er skrevet i... -
Fysiske modeller og størelser
ForumindlægHej.Jeg skal til eksamen i fysik C-niveau på torsdag. I pensummet er der opgivet adskillige emner såsom fysiske modeller og størelser. MIt problem er at jeg ikke kan udfra de papirer og noter jeg har finde ud af hvad det er.Jeg ville blive meget glad hvis jeg kunne få et svar og et eksempel på de... -
Effektivitet??
ForumindlægHej. Jeg har trukket effektivitet i min mundtlige fysik eksamen C niveau. I opgaven skal jeg komme ind på følgende: - begreberne energi og effektivitet/nyttevirkning - hvordan effektiviteten kan måles eksperimentelt - betydningen i dagligdagen - samfundsøkonomisk betydning Nogle ideer til, hvad j... -
Nervegifte
ForumindlægNogle der kan hjælpe, med at finde ud af, hvorfor sarin og tetanus toksin giver samme virkning og hvordan synapsen påvirker den modtagende nervecelle. Spørgsmålet ligger herinde: http://www.emu.dk/gym/fag/bt/uvm/dokumenter/eksamen/tidl_forsoeg/2005-BT-1.pdf Under opgave B, c. -
Sky Tower - opgave
ForumindlægHej!Sidder med en fysik opgave der hedder Sky Tower. Opgaven kan ses her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/fysik-2004-7-2.pdf?menuid=150560#search=%22Sky%20Tower%20Fysik%22Det er opgave b + c, som driller... Hvis der er nogen som ved hvad man gør, så er det super :) -
Studieordning
ForumindlægKan nogen fortælle mig om det er inde på uddannelsesministeriets hjemmeside, at man kan læse om de enkelte fag på vuc niveau, bl.a. i forhold til metode i eksamen. Og kan nogen så guide mig ind det rigtige sted, da jeg selv uden held har forsøgt? Det specifikke fag jeg søger er samfundsfag c-b -
Uddannelsesskift - karakterer
ForumindlægHej. Hvis man nu er i 3.G og man gerne vil forbedre sit snit. Kan man så ikke droppe ud inden sidste eksamen så man ikke låser sit eksamensbevis og tage HF hvor jeg tager de fag jeg har fået dårlig karakterer om/højere niveu (C til B)? Men hvad så med de karakterer i de fag jeg ikke vil tage om ... -
De trigonometriske grundbegreber
ForumindlægHej Jeg er ved at læse op til mundtlig eksamen i matematik på b-niveau. En opgave under et af eksamensspørgsmålene vedr. de trigonometriske grundbegreber (cosinus- og sinusrelationerne) lyder: c) Gør rede for at hældningen i den rette linjes ligning er tan(v). Jeg forstår ikke hvad der... -
Søren Kirkegaard: "Ligevægten mellem det æstetiske og det etiske i personlighedens udarbejdelse"
ForumindlægHej filosofi interesserede! Nogen, der har en analyse eller lign. af Søren Kirkegaards "Ligevægten mellem det æstetiske og det etiske i personlighedens udarbejdelse" fra "Enten-Eller", 1843? Skal brugen den i forbindelse med læsning til eksamen i filosofi. C-niveau som... -
Eksamenskrav - forskel på teoretisk model kontra observeret virkelighed
ForumindlægHej. Jeg skal op i Geografi-C eksamen i morgen, hvorfor jeg sidder og læser bedømmelseskriterierne. Der står blandt andet, at man skal kunne: "redegøre for forskellen mellem en teoretisk model og den observerede virkelighed" Hvad mener der her, og er der nogle, der kan give mig et ... -
TI - 84 Plus
ForumindlægHejsa Jeg sælger min TI - 84 Plus for 500 kr. Jeg har kun brugt det til eksamen og meget lidt i resten, da jeg kun havde matematik på C-niveau Købte den, fordi jeg troede jeg skulle bruge på en videregående uddannelse, men blev optaget på noget andet. Kontrakt mig på louisea23@yahoo.com -
Mundtlig matematik
Forumindlæghej alle, skal til eksamen i mundtlig matematik i næste uge. Jeg skal lave dispositioner til hvert emne man kan komme op i Matematik C. Ville høre om der tilfædigvis er nogen som ligger inde med nogle dispositioner? :-) Ps. Har set dem der ligger her inde, men synes ikke de er så brugbare i... -
Polære og upolære kovalente bindinger
ForumindlægHej alle, Jeg sider og skal forberede mig på eksamen på kemi C, stx. Jeg har fået et spørgsmål om vand, hvor jeg skal komme ind på polære og upolære forbindelser. Men jeg er lidt i tvivl om hvad det er: - Hvad er polære og upolære forbindelser og hvad betyder det at have en polær kovale... -
Univserset
ForumindlægHej, Jeg skal op i eksamen (C niveau) imorgen. Jeg skal omtale stjerner, glakser og universets udvidelse. Stikord - dvs forslag: Objekter i Universet, rødforskydning, historiske opfattelser af Solsystemet og Univserset, geocentrisk og heliocentrisk erdensbilede, afstandsbest...
