Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 16901 til 16920 af 158923
-
parabel
ForumindlægHej jeg sidder med et lille problem.. jeg skal have fundet foreskriften for en parabel, men kender kun toppunktet og et punkt på parablen.. nogle der er flinke og give et fif til hvordan jeg lige kommer igang? -
Hjælpe med at fortolke graf?
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave jeg har vedhæftet -
ny reform
ForumindlægHej.. er der nogen der ved, hvordan historie eksamen kommer til at foregå efter den nye reform, altså HVIS jeg skal op i faget til sommer næste år? og hvad med dansk mundtlig, fysik B, biologi B, engelsk A mundtlig? -
kan en mand med O res pos være far til A res neg hvis mor er O res neg?
Forumindlæg- En overvejelse om hvorvidt en mand kan være far til et barn, når moderen er O res neg, manden er O res pos og barnet er A res neg. -
Reaktionen mellem 2-chlor-2-phenylbutan og vand under dannelse af alkoholen A følger første ordens kinetik og er dermed en SN1-reaktion:
ForumindlægNogen der kan hjælpe. Den mindste hjælp kan bruges. 3)Vis med en reaktionsligning, hvorledes samme alkohol A kan fremstilles ud fra en alken med addition af vand under sur katalyse. Opskriv og navngiv alle de forskellige alkener, der kan give A i denne reaktion. En anden alkohol, 2-phenylbu... -
Hvordan udregnes eksamenskarakterer?
ForumindlægMit foreløbige eksamensresultat viser, at den vægtede sum af mine årskarakter og eksamenskarakterer er 336, samt at summen af anvendte vægte er 31. Jeg har 5 A-fag og agter at søge ind på en videregående uddannelse til næste år. Mit spørgsmål er da, hvordan mit snit bør udregnes, og hvordan afru... -
a. Bestem ligninger for grafens tangenter i disse 2 punkter. b. beregn koordinaterme til de 2 tangenters skæringspunkt.
ForumindlægHjæælp. Opgaven lyder således: Grafen for funktionen F(x) = x2 - 6x + 5, skærer x-aksen i 2 punkter. a.Bestem ligninger for grafens tangenter i disse 2 punkter. b. beregn koordinaterme til de 2 tangenters skæringspunkt. -
Eksamensbevis
ForumindlægHej derude Er der nogen der kan fortælle mig om karakteren i Billedekunst C-niveau kommer til at stå på min eksamenbevis, hvis jeg har haft det på mellemniveau(B) og været op i det? Hvordan foregår det, pluser man dem sammen og dividerer eller hvad? -
emnevalg
Forumindlæghey. Jeg skal skrive studieretningsopgave i december måned, men jeg ved ikke rigtigt, hvilket emne jeg skal tage. Jeg har kemi A, Matematik A og Fysik B er der nogle, som har forslag??? -
Beregn strømforbruget - P (Watt) = U (Volt) x I (Ampere) - Matematik D-niveau
ForumindlægHej alle, Jeg har matematik på D-niveau og har fået følgende opgave: Strømforbruget og energi er en vigtig faktor når man vil drive en bæredygtig café, men som en opstart har man i organisationen fundet nogle ældre PC’er som skal opstilles til gaming og til at browse fra, men senere er ... -
Jeg er i tvivl om jeg vil på efterskole eller bare direkte på HHX efter 9. klasse
ForumindlægHej =)! Jeg er en dreng som lige er fyldt 15 år og går i 9. klasse. Jeg går og tænker rigtig meget over hvad jeg vil efter 9. klasse. En ting jeg er sikker på, er at jeg vil læse jura på universitet efter HHX. Men jeg ved bare virkelig ikke om jeg vil på efterskole inden HHX. Jeg er bange for... -
Eksamen
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til skriftlig eksamen her snart. Vil hører om nogen af jer, har nogle tip eller huskeregler, og evt nogle rigtig gode og brugebare notater til matematik på b niveau Mange tak på forhånd. -
Arbejde der overføres til stempel
ForumindlægHej alle, Hvordan løser man vedhæftede opgave? :D -
Pinligt spørgsmål
ForumindlægHej. Jeg sidder pt med en ugeeksamen på universitetet, hvor jeg, pinligt nok, ikke helt kan gennemskue hvad pokker det er meningen, at jeg skal lave, fordi eksamensspørgsmålet er besynderligt med adjektiver, der ikke normalt hører sammen. Kan/må/skal jeg skrive til underviser og spørge om hvad or... -
Tilbyder Lektiehjælp i Bl.a. fransk på A-niveau og 4 andre fag kik nærmere
ForumindlægHej Jeg tilbyder lektiehjælp i Fransk på A-niveau, jeg kan også hjælpe med følgende: - samfundsfag på c niveau, - international økonomi på A- niveau - Dansk på a- niveau - afsætning på b niveau - psykologi på C niveau - erhvervsret på c niveau. Jeg kan også hjælpe elever fra folkeskolen.i... -
Skifte fra hhx til stx
ForumindlægHej alle, Jeg står i et stort dilemma. Jeg går på hhx 1. g, og jeg er super glad for skolen, det sociale og stemningen osv. Problemet er bare at jeg ikke er specielt glad for matematik og de økonomiske fag er ikke ligeså meget som jeg troede de ville være. Så jeg overvejer at skifte til stx. Je... -
En virksomhed afsætter to varer A og B. Det samlede ugentlige dækningsbidrag DB kan bestemmes ved...
ForumindlægEn virksomhed afsætter to varer A og B. Det samlede ugentlige dækningsbidrag DB kan bestemmes ved. DB(x,y)=-x2+800x-0,25y2+300y Hvor x angiver afsætningen pr. uge af vare A og y angiver afsætningen pr. uge af vare B a) Bestem det samlede ugentlige dækningsbidrag ved en produktion på 300 stk. a... -
Chidiock Tichborne’s poem ”My Prime of Youth Is But a Frost of Cares
ForumindlægHej er der nogen der har noter eller skrevet en ophgave om til ”My Prime of Youth Is But a Frost of Cares" af Chidiock Tichborne Eller ka man måske finde noter på engelsk på nettet. Jeg har prøvet men der er ikke noget.. Nogen der ka hjælpe..? -
Eksam
ForumindlægHej Er der nogen der har nogle besvarelser til bioteknologi A htx eksamssættet. Eller bare opgavesættet. -
studieretning hjælp
ForumindlægHej allesammen jeg håber i kan hjælpe mig, jeg har et spørgsmål. Jeg vil læse til farmaceut efter gym jeg går i htx 1g og til december skal jeg vælge enten bioteknologi eller kemi bio. Kan i ikke fortælle mig hvad der er sværest osv. Tak på forhånd.
