Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 16901 til 16920 af 23609
-
Hvad er Multimeter
ForumindlægHej kloge mennesker :-) Jeg skal op i fysik og kemi test i morgen og vil gerne læse noget om det, da jeg kom til noget der hed Multimeter - som jeg overhoved ikkekan forstå hvad er (hvis i ikke ved hvad jeg mener kan i tage national test i f/k demo på testogprøver.dk). Pleeeease hjælp mig og ... -
SRP-sprøgsmål - Rumkapløbet
ForumindlægHej jeg skriver om rumkapløber i fagene fysik og historie. Jeg er blevet færdig med fysik delen og har redegjort for selve rumkapløbet. herefter skal jeg analysere to kilder med henblik på formålet med rumkapløbet. Hertil har jeg analyseret John F. Kennedys tale "Man on the Moon", men j... -
Absorption og emission
ForumindlægHej! Jeg har en fysik/kemi eksamen, hvor jeg vil snakke om lysspektre og emission absorption. Jeg vil fortælle om et forsøg vi har lavet, hvor vi optagede nogle forskællige spektre (lysstofrør, kviksølvlampe, Solen) med LoggerPro. Bagefter redegører jeg om det er linjespektrum eller kontinueret ... -
Lektiehjælp tilbydes i Mat/Fys/Kemi
ForumindlægHej mit navn er Mads og jeg er uddannet Cand. Scient i Matematik med sidefag i Kemi og Fysik. Jeg tilbyder lektiehjælp i Matematik C/B/A,Fysik B/A og Kemi C/B til Universitetsstuderende og Gymnasieelever, og jeg bor i Aalborg. Jeg er flere års erfaring som Gymnasie-lærer i ovenstående fag. ... -
Vandraket
ForumindlægHej Vi er en gruppe der som eksperimentielt projekt på fysik b-niveau har lavet en vandraket og sendt den 20-25 meter op i luften mens vi filmede det. Vi kan altså bestemme hastigheden, tyngdeaccelerationen og højden. Men hvordan kan vi inddrage mere fysik fagligt stof i vores projekt? Vores l... -
Fatter ikke systemet
ForumindlægHej jeg har lige afsluttet Kemi og Fysik for ikke så lang tid siden. Men jeg ved ikke hvordan karakteren helt tæller i afslutningen af 3.g. Her kommer spørgsmålet: Jeg afsluttede med en årskarakter i fysik med 7 og kemi med 02 Dernæst blev jeg trukket ud til eksamen i Kemi og fik 4 Mit spørg... -
ingeniør uddanelse
ForumindlægHej, jeg har kigget på ingeniør uddanelser, bla på civilingeniør i anvendt matematik, civilingeniør i software, det er uddanelser, som umiddelbart kun handler om matematik og naturvidenskabelige fag. Men mit spørgsmål lyder, hvorfor vil de så have en til at tage dansk på A niveau. Det er noget l... -
Klage
ForumindlægEr der nogle regler for hvad man er berettiget til at klage over? Jeg vil gerne klage over mine årskarakter i fysik. Ved sidste karaktergivning fik jeg 10 i skr. og 10 i mundtlig. Men så lige inden årskarakterne skulle gives, fik vi en prøve, som jeg fik 4 i. Jeg fik dermed årskarakterne 4 og ... -
sorte huller
ForumindlægJeg har lige fået min SRP-karakter og vil gerne klage. Før jeg klager vil jeg gerne undersøge om den karakter jeg har fået givet er retfærdigt eller ej. Jeg skrev i Fysik B og Matematik A, og det meste af min opgave fokuserede i fysikkens del. Jeg vil derfor gerne spørge, om der er nogen de... -
AT2 : Længdegrad og matematik
ForumindlægJeg er igang med at skrive en problemformulering om overemne " Kampen om længdegrad" Her indgår 3 fag : Engelsk, matematik og fysik. Engelsk og fysik har jeg styr på, men nu mangler jeg at skrive spørgsmål som omhandler den matematiske del af længdegrad... Det eneste spørgsmål so... -
klagebrev
ForumindlægJeg har lige fået min SRP-karakter og vil gerne klage. Før jeg klager vil jeg gerne undersøge om den karakter jeg har fået givet er retfærdigt eller ej. Jeg skrev i Fysik B og Matematik A, og det meste af min opgave fokuserede i fysikkens del. Jeg vil derfor gerne spørge, om der er nogen de... -
Mangler du hjælp til Mat/Fys eller Kemi?
ForumindlægHej mit navn er Frederik og jeg er 31 år. Jeg er uddannet Cand.Scient i Matematik og Fysik og har Kemi som et ekstra fag. Jeg har flere års erfaring med at undervise Gymnasie-elever og Universitets-studerende i Matematik og Fysik men også Kemi. Min undervisning er pædagogisk og jeg opgiver ... -
Dialogen
Forumindlæghej¨ jeg har brug for hjælp.. hurtigt jeg skal til eksamen i dag. jeg har emnet dommedag med fagkombinationen religion og fysik og kom lige pludselig til at synes at min perspektivering til nutiden var lidt tynd.. er der ikke en der har et forslag til hvad jeg kan perspektivere til. for det and... -
Kvantefysik
ForumindlægHej jeg skal op i fysik mundtlig A snart nu er jeg igang med at skrive om kvante fysik min lærer har skrevet følgende under emne kvantefysik Atomkerener og deres opbygning fotoners energi og bevægelsesmængde emission og absorption Men jeg har et problem med at få det til at hænge sammen kan ikk... -
forkert fag
ForumindlægHej, jeg tror at jeg har kommet til at vælge et "forkert" fag til min opgave. Det var nok for lidt overvejelse og tidspres, som gjorde at jeg bare helt spontant valgte to fag. Jeg ahr om global opvarmning med fagene FYSIK og samfundsfag. Og jeg kan ikk rigtigt få blandet fysik ind i mit... -
Brydningsloven
ForumindlægHalløjsa Jeg oprettede et indlæg for et par dage siden med dette spørgsmål.. Det lå under fysik. Jeg fik ikke svar på spørgsmålet, så nu prøver jeg igen.. Nu prøver jeg under matematik, da det nok mere er matematik end fysik :) Jeg skal udlede sin(i)/sin(b) = v1/v2 osv.. og det kan jeg.. Jeg s... -
Lys og bølger.
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til fysik eksamen i morgen, så vil lige hører om der nogen der har nogen "guldkorn" til netop mit emne. Spørgsmålet lyder: Lys og bølger. Giv en mundtlig præsentation af lys og lysfænomeners fysik. Forklar: - frekvens - bølgelængde - Brydning - Afbøjning i gitr... -
hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg skal op til folkeskolens afgangsprøve i fysik/kemi. I min fysik/kemibog 'Ny Prisma' hedder kapitlerne som jeg kan risikere at trække, og derfor gerne vil have noget hjælp til: Syer og baser salte metaller radioaktivitet megneti... -
gode hjemmesider
ForumindlægHejsa (: Jeg skal så mange af jer andre også snart op i fysik i 9. klasses afgangsprøve. Jeg har lidt svært ved at forberede, men har en masse gode kompendier at læse i, men vil lige høre om I har nogle gode links til hjemmesider om stort set alt indenfor fysikken. og så lige et andet spørgsmål... -
Energiomsætning
ForumindlægHej.. Jeg skal blankt indrømme jeg langt fra er den bedste til fysik - hvilket er årsagen til jeg spørger jer til råds :) Jeg trak i dag "Energiomsætning i mennesket" som emne i Fysik C, og skal nu ud fra det lave en præsentation. Mine stikord lyder på: Motion, Kondital og kroppens op...
