Søgning på: historie eksamen. Resultater: 16901 til 16920 af 46276
-
.
Forumindlæghej :) jeg skal i gang med 1.g opgave i næste uge, og skal have fundet ud af hvad jeg skal skrive om. Det skal være dansk eller historie, men jeg er mest til historie. Er der nogen der har nogle gode ideer hvad jeg kan skrive om i historie, som man kan finde meget materiale om? -
metoder
Forumindlæghvilke forskelle er der på metoder i dansk og i historie? kan man sige, at i historie kigger man mere på kontekst, mens man i dansk ikke nødvendigvis kigger på kontekst? Kan man desuden tale om tendens i danskfaget eller taler man kun om det i forbindelse med historie -
Katten af Sidsel falsig pedersen! Hjælp Søges
ForumindlægJeg har haft en del problemer med denne novelle. Jeg forstår sån godt historien men har bare lidt svært ved at lave en personkaraktastik om personerne og hvad meningen er med denne historie. Jeg vil bede en som har har læst historien om at hjælpe mig da det haster. -
Hjælp til tegnsætning
ForumindlægJeg vil gerne bede om jeres hjælp til rette denne sætning, hvad angår tegnsætning. Alt dette, samt sproget der er skrevet i nutid gør, at læseren kan indleve sig i historien og hver en lille begivenhed der finder sted. Jeg er lidt i tvivl om der skal komma mellem : ordet historien, og ell... -
Fagenes fakultet
ForumindlægHej Jeg kan se at der er en del problemer omkring placering af de forskellige fags fakulteter til AT. Her er en kort gennemgang. Skriv endelig for svar eller uddybninger. Billedkunst:</o:p> - Humaniora</o:p> Biologi:</o:p> - Naturvidenskab</o:p>... -
Snyd i ordblindstest
ForumindlægHej Er det bortvisningsgrund at man lader som om man er ordblind, altså ved at lave fejl med vilje i en ordblindstest for at få ekstra tid til eksamen? Jeg kender nemlig to fra min skole der har gjort dette. De har også gået på skolen sidste år hvor de afsluttede deres dansk eksamen med en bestå... -
Disposition NG-B
ForumindlægJeg skal op i naturgeografi på B-niveau i næste uge. Det er en 24 timers eksamen hvor man får udleveret nogle grafer, artikler etc til et af de emner man har haft i undervisningen, f.x. vulkaner eller fødevarer. Sagen er at jeg skal udarbejde en disposition som jeg skal give til censor og lærer... -
Antal eksaminer
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål angående antal eksaminer. Jeg går under den nye reform. I 1. g har jeg været oppe i 1 eksamen. Nu går jeg i 2. g og skal op i 1 eksamen. Desuden har jeg 5 A-niveau fag. Betyder det så, at jeg skal til 9 eksaminer i 3. g? Kan man komme op i 4 skriftlige A-fag og 2 mundt... -
Verden set med mine sko
ForumindlægJeg skal skrive om dette emne "Verden set med mine sko", altså jeg skal forstille at være sko, man skal virkelig bruge fantasien her.. Er der noge af jer der har haft sådan en opgave/som kan hjælpe.. PLEASE jeg skal snart aflevere den. -
Er det en artikel?
ForumindlægHej jeg skal spøger om det her er en nyhedsartikel eller en baggrundsartikel? -
Guatemala under den kolde krig
ForumindlægEr der nogen der ved hvad der skete i Guetamala under den kolde krig? Har søgt på det men der kommer ikke så meget op -
Eksamenssæt mat A STX 2009
ForumindlægHej.. Er der nogen der har besvarelsen til den skriftlige eksamen fra maj 2009 , til mat A ? :) -
fuck*ing nede over karakterer...
Forumindlæghey... var oppe til eksamen i dag, fik 4... er nede over det hvordan tackler man det? :( -
Hvordan får man sine karakterer til at stige?
Forumindlægkunne godt tænke mig at vide om nogle havde nogle forslag, altså det er ikke sådan at jeg bare læner mig tilbage og bare forventer at få gode karakterer. men ville gerne have nogle forslag til at stige i fx gymnastik, geografi, musik, historie. Skal man bare sige mere eller har i et specielt tric... -
Darwin-metode
ForumindlægHej, jeg vil bare høre om der er nogen der kan svare mig på noget. Jeg er i gang med AT, og har om Darwins evolutions teori, og jeg har besvær med at finde ud af hvilken metode jeg har brugt i biologi. JEg ved, at jeg i historie har brugt den heumaneutiske metode, men i biologi, kan jeg desværre ... -
tror i 2g'erne slipper for mundtlig mat?
ForumindlægSidste år læste jeg at en stor del af 2g'erne slap for mundtlig mat-eksamen. Tror I også det gælder i år? -
Må man det?
ForumindlægHej, Må man egentlig tage sine notatater hjemmefra med til selve eksaminationen? Altså også dem der er lavet på com? På forhånd tak! -
Skriftelig Mat a reeksamen - Brænder
ForumindlægJeg står og skal til skriftlig Mat A - reeksamen. Fik 10 i den mundtlige så er lidt fucked op. 1. Hvor kan man finde eksamens sæt fra de tidligere år - OG mere vigtigt, hvor kan man finde løsninger herpå? 2. Er der et sted man kan hente gode noter, eksempler og andet man kan bruge?3. Er der nogl... -
eksempler på ekstemporaltekster søges
ForumindlægJeg skal op i fransk studentereksamen på b-niveau (3.g) d. 10 juniEr ret nervøs over hvilke krav der bliver stillet - tror bestemt ikke jeg kan udfylde tiden med at tale et sammenhængende og varieret fransk - 30 min er laaang tid! Er der nogle der har forslag til hvordan man kan øve sig på den fo... -
Mat - ny reform
ForumindlægHejsa Jeg er bagud med et halvårs pensum i matB da jeg er startet midt i "semesteret"og skal dælme til at få læst det inden for den næste måned.. Men da jeg er på ny reform, er det sådan at inden eksamen får man udleveret eksamensspørgsmålene? Så man har een dag der hjemme og forbedre ...
