Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 16901 til 16920 af 33566
-
tungt regnestykke
ForumindlægHej kloge mennesker derude! Jeg har fået den prøve der hedder: hf matematik C december 2010, hvis nogle nu skulle have den liggende et sted;) Der er en opgave hvor denne ligning skal bruges, men laves om: y = 25 • x0,75 Hvor x er hundens vægt. Ligningen er bestemt mellem hundens vægt målt ... -
SRP om Ludomani
ForumindlægJeg skal i fagene samfundsfag og matematik skrive om Ludomani i SRP. Den samfundsfaglige del skal primært lægge fokus på det sociologiske. Men jeg er ikke sikker på, hvad den matematisk del skal indeholde. De fleste andre, som har haft dette emne, har benyttet sandsynlighedsregning. Af denne gr... -
Reducering - hjælp
ForumindlægReducering eller rettere sagt Matematik er ikke min stærkeside, derfor håber jeg, at der er nogle, der kunne hjælpe mig med nogle af disse opgaver. På forhånd tak! Reducere følgende udtryk mest muligt uden lommeregner: Opgave 1) (8a -5) + (6a -9) - (3a + 2) Opgave 2) a(3a - 5b) - 5(2a ... -
Reducering af (a+b)^2-a(a+2b) og 2 mere
ForumindlægHej, er lige startet på gymnasiet og sidder og bikser med noget matematik. Er der nogle der lige kan hjælpe mig med noget reducering? Det er til en aflevering der skal afleveres i morgen. :) Den første: (a+b)^2 - a(a+2b) Den anden: (x+y)^2 - 4xy Den tredje: (p-q)^2 + (p+q)^2 - 2(p+p)(p-q) Ha... -
Ideér til emner / fagkombinationer
ForumindlægI dette indlæg kan der vendes ideer til problemstillinger inden for forskellige fagkombinationer. F.eks. Matematik-Fysik: - Mekanik (Bevægelsesanalyse) - Signalbehandling - Bobler (http://fys.dk/perspektiv/per/ma/05ma/haefte/6_bobler.html) Matematik-Biologi: - Biostatistik (Biologiske fors... -
Et MUST for musikinteresserede!
ForumindlægJeg har netop færdiggjort et større script, der gør det muligt for dig at finde akkorder, skalaer og intervaller inden for en valgfri toneart på en nem måde. Der er over 400 skalaer indekseret, fordelt på 6 kategorier, så det bliver nemt og overskueligt for dig. Siden indeholder også en omfatten... -
Paraboloider
ForumindlægHar et spørgsmål i min problemformulering i mit SRP projekt som jeg ikke forstår. Der står: Afslutningsvis omtales andengradsflader i kupler og skalkonstruktioner. Specielt skal de praktiske aspekter ved bygning af paraboloider beskrives. Har gjort det for en hyperbolsk paraboloide. Skal nu bare ... -
Hjælp til trin i ligning
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp til at forstå det trin der sker i nedenstående ligning: (det er fra en af Fibonaccis sætninger) Jeg har vedhæftet det som fil.. -
Haster
ForumindlægJeg har en opgave der skal afleveres i aften.... men jeg er gået helt i stå.... Jeg får givet en en linging a) Bestem o´(x) og gør rede for at o(x) er en voksende funktion (dette er gjordt, med for to forskellige resultater) n-Spire: O´(x)=17-16*sin(0,16x) Wordmat: O´(x)=-0,2792527*sin(0,... -
Vær sød og hjælpe mig :-D
ForumindlægEfter skolereformen er der kommet nye "udtrækningspuljer" Hvad lyder de på For jeg ved godt engelsk og fysik mundtligt er obligatorisk Men nu er idræt mundtlig også en del af udtrækspuljen?? -
old- Ægyptisk division.
ForumindlægJeg har haft en del problemer med denne opgave. Jeg skal forklare hvilken division, der er tale om: \ 1 3 2 6 \ 4 12 2/3 2 \ 1/3 1 I alt 5 1/3 Del af PR25 Hvis der er nogle der kan forklare mig det eller give mig et praj, vil jeg v... -
Teknisk toolbar?
ForumindlægHejsa.Jeg har set andre fra klassen bruge en toolbar/værktøjslinje med matematiske/fysiske operatorere i word. Er det en udvidelse, eller findes det simpelthen bare ikke i word versionerne før windows xp? -
hej allesammen. er der nogen der vil hjælpe med 2 spørgsmål..til naturfag årsprøve imorgen??
Forumindlægjeg skal op i naturfag årsprøve imorgen. jeg går i g, og ville have svar på de to spørgsmål:1. er der nogen der vil fortælle hvordan man laver et bevis for cosinus og sinus ved hjælp af enhedscirklen??2.hvordan laver man et bevis for y=ax+b??det ville være til stor hjælp hvis nogen svarede..mange... -
nulpunkter og fortegn
Forumindlæghttp://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=1501Jeg skal bestemme dm(f), nulpunkter og fortegn uden at bruge CALC-menuen på TI-83...Jeg skal vel regne x^2-2x-3 ud som en 2. gradsligning... -
Naturlig eksponentielfunktion
ForumindlægHej, Jeg har en aflevering, hvor jeg skal beskrive den naturlige eksponentielfunktion, men har ikke helt forstået, hvad det er? Kunne godt tænke mig en forklaring på det, og hvad en eksponentielfunktion bruges til. Mener det er noget med, at eulers tal forekommer i naturen? Ikke helt sikker. Ta... -
information om ligninger til tangenter efterlyses
Forumindlæghar en opgave, som jeg er gået helt kold i. Opgave: Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet p(1,f(1)). se vedhæft! -
Indledning til SSO i mat
ForumindlægJeg skriver stor opgave om Algebra - helt præcist "algebraiske strukturer og afbildninger mellem disse".Jeg skal nu til at skrive indledningen, og er lidt i tvivl om hvad denne egentligt skal indholde? Skal man skrive et kort resume af algebraens historie, og derefter hvorfor man har va... -
medianer?
ForumindlægHey... nogen der kan fortælle hvordan man kan udregne medianernes skræringspunkt?? -
srp
Forumindlæg -
Chi-i-anden samt T- og F-fordelingen
ForumindlægEr der nogen, som kan hjælpe mig med at forstå følgende: Chi-i-anden samt T- og F-fordelingen. T-fordelingen vil jeg anvende til at kunne sige noget om en fordeling udfra en stikprøve, f.eks. middelværdien i en stikprøven svarer til middelværdien i populationen. χ2 - fordelingen vil...
