Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 16921 til 16940 af 117955
-
påvirkning af enzym aktivitet
ForumindlægNævn 6 faktorer, som kan påvirke enzym aktivitet. Hertil ka jeg kun komme på pH og temperatur. Kender i til andre? -
Nogle årskarakter som ikke tæller ??
ForumindlægHey derude Jeg har muligvis et lille problem . Jeg bliver student til sommer , og så mine årskarater på lectio forleden dag . Jeg fik både 12 i eø og idræt men problemet er at de ikke er ført ned til mit eksamens bevis . Muligvis skyldes dette at jeg ikke skal op til eksamen i netop de fag . ... -
Klage over AT-karakter
ForumindlægHeej.. Jeg har været oppe til AT-eksamen i dag og fik 7. Jeg havde skrevet en synopsis i biologi og historie om organtransplantation.. Jeg ligger normalt til 12 i biologi og derfor havde jeg valgt at ligge vægt på biologi-delen.. Deres begrundelse for min karakter var for det første metoder, men... -
Matematik A dumpet?
ForumindlægJeg skal op i morgen i matematik A som er mundtligt. Hvad sker der hvis jeg nu dumper mundlig eksamen? Jeg har fået tildels gode årskarakterer som er 7/10, men man ved jo aldrig hvis man går i panik eller noget uheldigt som sker. Men hvad betyder det egnetlig hvis jeg nu dumper mat A mundtlig ek... -
Gennemsnit
ForumindlægHej hej! Jeg er blevet vildt forvirret over mit gennemsnit. Det ser ud som følgende (jeg har ikke være oppe i historie endnu, det er den sidste på tirsdag, og så skulle jeg gerne blive student). Historie karakteren er derfor sat som den værst mulige, nemlig 0. Jeg går på studenterkursus, og er... -
Hjælpelærer mat,fysik,kemi
ForumindlægHej, jeg er en pige på 19 som blev student i sommers med en samfundsfaglig-matematisk linie. Sagen er jeg gerne vil læse geologi på universitetet og for at søge ind mangler jeg fagene: Mat B-A, Fysik C-B og Kemi 0-B. Jeg bor i det centrale København og skal tage suppleringsfagene på KVUC fra Aug... -
er jeg bestået eller dumpet?
Forumindlæghey, jeg har et lille problem, vil gerne starte min videregående uddannelse som kræver at jeg har bestået matematik på B niveau.. jeg har haft matematik på A niveau som studieretningsfag, men i årskarakter fik jeg 00 - 00... jeg kom dog op til eksamen i mundtligt og bestod med 02... dvs jeg har ... -
Hurtigt hjælp med bio spørgsmål!!
ForumindlægNogle der kan svare på de her biologi spørgsmål?? A. Hvor stort er hvilemembranpotentialet i et typisk humant neuron? B. Hvordan opretholdes hvilemembranpotentialet? C. Hvilken funktion har Na+/K+-pumpen? På forhånd tak! -
væksthastighed
Forumindlæghej. jeg har fundet et indlæg i studieportalen og har et spørgesmål til det. Indlægget: Hej! Jeg sidder med en opgave jeg har svært ved at få hul på. Den lyder:.....undersøges hvordan en bakteriekoloni udvikler sig med tiden. Antallet af bakterier N som funk af tiden t, målt i timer, kan be... -
#Virksomhedsøkonomi brug for noter
ForumindlægHej folkens.. der skulle tilfældigvis ikke være en gavmild person, som har en VØ niv. B eksamens opgave fra 2013 fra torsdag d. 15 aug, som handler om: - Gyldendal A/S - Engrosvirksomheden Kontor A/S - produktionsvirksomheden NewArt - Virksomheden Auto A/S Det ville være meget dejligt, ... -
Supplering
ForumindlægHej Studieportalen, Hvis jeg samlet har dumpet Matematik på B-niveau (4 4 årskarakter og -3 til eksamen), men min drømmeuddannelse alligevel kræver Matematik på A-niveau, kan jeg så godt supplere og bestå faget på A-niveau i mit sabbatår, så jeg består adgangskravene til min drømmeuddannelse? -
Hvilken Gymnasiel uddannelse er hårdest`HHX, STX eller HTX?
ForumindlægHvilken Gymnasiel uddannelse er hårdest`? STX eller HTX eller HHX. Nu tænker jeg lektie og afleveringsmæssigt. -
Vejledning om uddannelse
ForumindlægHeej Alle Jeg går i gymnasiet 1g . Jeg har valgt den Naturvidenskabelig retning Matematik A, Kemi B, Fysik B. Jeg vil godt være uddannet, som læge . Men jeg er ikke lige helt med kravene og karakter . Det er noget med, hvis man skal være læge og komme på universitetet, skal man udføre nogle krav ... -
HTX eller STX i biotek
ForumindlægHej Jeg er lidt nervøs over eksamen i BioTek. Jeg går i 2g på HTX Jeg ville bare vide, om den er sværere end en STX eksamen, altså htx eksamen Grunden til a jeg er nervous er at jeg er mega god til Biologi, men dårlig til Kemi -
haster skal op om 1 time
ForumindlægEr b-foldeblads struktur det samme som betastreng?? Det handler om insulins sekundærstruktur ....... vh L.H: -
Hvad har jeg af muligheder?
ForumindlægHej alle. Nogen der måske kunne hjælpe mig med et par spørgsmål. Lige for tiden går jeg på VUC for at tage en HF. Men jeg er blevet sygemeldt pga. angst. Det er sådan at jeg ikke rigtig gider og har brug for en HF, så mens jeg har været hjemme, har jeg undersøgt hvad det er jeg skal bruge for at ... -
Færrest skriftlige afleveringer? Elevtid?
ForumindlægNogen der ved hvor meget disse forskellige fag har af elevtid? Altså hvilke har færrest skriftlige afleveringer? Biologi B Idræt B Fysik B Mediefag B Naturgeografi B Religion B Tænker umiddelbart Idræt B? -
Udregning af gennemsnit
ForumindlægFørst vil jeg lige sige: Denne diskussion handler om den nye reform, dvs. alle 2g'ere og 1'gere! Jeg vil gerne udregne mit gennemsnit på den måde, hvor forskellige niveauer har forskellige vægte. Det har jeg så gjort for mine årskarakterer. Skal jeg så overføre de karakterer i de fag, j... -
HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg tænkte på om nogle af jer sidder inde med STX-eksamen i Engelsk niveau B, august 1999, som har titlen "The World and Other Places". Hvis ja så please skriv tilbage... På forhånd tak VH Sasha -
TJEK DIN CENSOR UD 2
ForumindlægDa det første indlæg "Tjek din censor ud" har en del gamle indlæg liggende, så laver jeg her en version 2.Det hele handler stadig om, at man kan finde ud af, hvilken censor man skal have til eksamen ved at sammenligne sin eksamensplan med UVM's liste over gymnasier.Udfor censorens i...
