Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 16921 til 16940 af 163702
-
Karakterer i gymnasiet
ForumindlægHey. Jeg fandt lige denne artikel på nettet. ( http://www.sdu.dk/nyheder/Opslag.php?id=1301 ) - kunne godt tænke mig at høre fra folk hvad de mener - foregår det iflg. jer sådan på jeres gymnasier?/ Andreas -
Metonymi
ForumindlægI sætningen "mund: sort hul i grønligt fjæs" er motonymien ikke, at "hul i fjæs" bliver brugt istedet for "mund" på forhånd tak -
hjælp
ForumindlægDer findes i øjeblikket ingen effektiv behandling af Alzheimers, men acetylkolinesterase-hæmmere synes at have en vis effekt. Et amerikansk studie har fundet at riskoen for at få Alzheimer blev sænket for folk der drak juice flere gange om ugen. Virkningen kunne komme gennem polyfenoler der virke... -
Rettelse af opgave :o)
ForumindlægHejsa, er der en som jeg kan få til at kigge min Engelsk opgave igennem? - så vil jeg være taknemmelig. Sender over mail -
Interessant bog + emne
ForumindlægHej mennesker, Jeg har valgt fagene engelsk/dansk og har tænkt mig, at læse en bog (på engelsk) og derfor skal jeg finde et interessant emne. Nogen der har haft erfaring med evt. at læse en bog og analysere den (engelskdelen) og så inddrage dansk i form af analyse af filmen (virkemidler osv). ... -
Supplering og karaktere
ForumindlægHej alle! Det her er måske et dumt spørgsmål, men jeg har ikke kunne find esvar andre steder. Derfor prøver jeg her :-) Jeg dumpede spansk i gymnasiet, og jeg er derfor lige startet på et suppleringskursus, så jeg kan komme ind på historie. I gymnasiet fik jeg 02 (skriftlig årskarakter), 00 (m... -
SRP
ForumindlægJeg skal skrive SRP i historie A og engelsk A om den amerikanske drøm. Jeg skal finde noget at analysere i begge fag, er der nogen som har ideer? -
Plangeometri
ForumindlægRedegør for linjens ligning, ud fra et punkt og en normalvektor Skal bruges i forhold til mundtlig matematik -
Terrorisme - "In both sorrow and anger
ForumindlægHej jeg har 24 timers forberedelse i engelsk og har trukket "In both sorrow and anger" Jeg har lidt svært ved at forstå den. Er du ikke sød at hjælpe mig :) http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1083867,00.html -
Klage over AT-eksamen
ForumindlægHej allesammen. Jeg skriver, idet jeg har været oppe til eksamen i AT og fået karakteren 00. Jeg arbejdede med fagene dansk A og religion C, som begge er mine stærke sider i det jeg i dansk aldrig har fået under karakteren 10 både i mundtlig og skriftlig gennem mine tre år på STX. Derudover scor... -
Eksponentiel udvikling bevis for b
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik, og skal under eksponentielle funktioner f(x) = b*a^x bevise, at b findes ved y1/x^x1. Beviset står ikke i min bog. Nogle der kan hjælpe?? -
Optagelses prøve
ForumindlægHej allesammenEr der nogen af jer, som ved hvad man laver til en optagelses prøve? -
En Optagelsesprøve
ForumindlægHar lige fem spørgsmål ang. Optagelseprøve Hvordan er det en optagelsesprøve fungere? Er det kun skriftligt? og foregår alle prøverene på en dag, og hvilke fag er det man skal op i? Hvad skal snitet være, for at de kan sige at man er egnet? -
HA almen bøger
ForumindlægEr der en som kan fortælle mig, om bøgerne primært er på engelsk eller dansk og om det nogen bestemt hindring, hvis man ligger sådan omkring middel i engelsk. -
Abstract .... Rette
ForumindlægHej er der nogle der vil kigge mit abstract igennem for fejl? This study investigates the account of the golden section as well as the occurrence from this in respectively the nature, art and architecture. More specifically is the number phi being mentioned in connection to the golden section. T... -
England..
ForumindlægHej Hvad tænker I på når jeg siger engelsk kultur?? -
Studieretningsfag på tredje år
ForumindlægKan det passe, at man skal have sine studieretningsfag på det tredje år? Det vil sige, at man med en studieretning A/B/C skal have A-faget alle år, B-faget 2. og 3. år og C-faget sidste år. -
Har brug for hjælp til til vælge linje !
ForumindlægHej derude, Jeg ville høre, om der var noglen der kunne give mig et kort svar på, hvad jeg kan bruge studieretningerne : kemi A matematik A fysik B, og matematik A engelsk A samfundsfag B. Jeg er allerede optaget på mit gymnasie, under fys kemi mat linjen, men tror jeg hælder mere til den anden... -
RSA-kryptering
ForumindlægHej folkens Sagen er den at jeg snart skal til mundtlig eksamen i matematik 1-årig forløb til A-niveau. I mit pensum indgår RSA-kryptering, som jeg ikke rigtigt har styr på. Så jeg ville høre om der var nogen der kunne fortælle om principperne i RSA-kryptering på en meget letforståelig måde? Sam... -
oversættelse
ForumindlægHej. Jeg skal skrive på engelsk om at det er okay at bøsser bliver gift på rådhuset, men hvordan kan man oversætte det til engelsk? Og nej, googletranslate kan man ikke bruge til det. Den mener der skal stå cityhall. og har hørt et andet ord for rådhuset, kan bare ikke huske det :/
