Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 16981 til 17000 af 39386
-
Tal og ligninger
ForumindlægHeeej ;D Jeg kan ikke helt finde frem til hvad jeg skal eller hvordan man gør i den her opgave, jeg er nemlig ikke så god til det med at opstille en ligning. Har dog prøvet at få hjælp hos min familie, håber der er nogen der kan hjælpe. a) Peter tænker på et tal, som vi kalder x. Han ganger tal... -
oversættelse
ForumindlægHej. er det nogen der kan oversæt det here. Så skal passet laves om - igen. EU er langt fremme med planerne om at ændre passet, men denne gang er det ikke farven på omslaget, der bliver revolutioneret. Snart skal passet indeholde biometriske oplysninger - for eksempel fingeraftryk, electronisk s... -
potensfunktion a og b
ForumindlægHej alle sammen, Hvilken betydning har a og b for grafens forløb når det kommer til en potensfunktion? På forhånd tak :) -
Problemregninger
ForumindlægHej allesammen. Jeg fik et link fra en her fra studieportalen, hvor man kunne øve sig på nogle problemregningsopgaver, hjemmesiden hedder www.gabor.dk, det virker og det hele, men der er intet facit til opgaverne? Nogle der måske ved hvor man kan finde dem eller? Tak på forhånd :-) -
Diskret og kontinuert funktion som forklaring af SIR model
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive SRP og mangler hjælp... Jeg har om pest og har vedhæftet nogle bilag. Bilag 1 viser de reelle antal døde kumulerede, bilag 2 viser SIR modellen og bilag 3 er også min SIR model, blot hvor det ikke fungerer så godt. Min model benytter rimelig store tidsintervaller, og mi... -
årsprøve udenhjælpemidler
Forumindlæghej alle sidder her og vil øve lidt på årsprøven uden hjælpe midler, men ved ikke rigtig hvad man kan komme op i er der nogen der har nogle overordnet emner som de kunne nævne?. på forhånd tak -
Akkumuleret saldo??
ForumindlægNu har jeg igen ikke hørt efter i timen, så derfor har jeg brug for din hjælp. Jeg skal i excel lave et regneark over et budget, det er ikke det der er problemet. Der står så at jeg skal udregne den akkumuleret saldo. Men hvad betyder det? Hjææælp... //Ninna -
Tvivl ang. adgangsgivende eksamen!
ForumindlægEr det rigtigt forstået at en adgangsgivende eksamen er f.eks. en afsluttet 2 årig HF, selvom om jeg på dette eksamensbevis mangler Fysik B og mat A. De to manglende fag har jeg taget som henholdsvis enkelfag og GSK supplering. Grunden til spørgsmålet kommer af, at jeg for at kunne komme ind ... -
Basis hjælp til reaktionsligninger
ForumindlægJeg er virkelig en bøf til kemi (for at sige det lige ud), og jeg kan SLET (!!!) ikke finde ud af reaktionsligninger. Jeg har simpelthen ikke forstået hvordan man gør, og min lærer siger bare "det kommer", men nej, det gør det ikke, haha. :) Jeg forstår absolut INTET af det (ikk... -
hjælp
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x)=ln(x)-5x^2 . a) Bestem f'(x). Jeg er ved at øve mig til i morgen uden hjælpemidler, og stødte på denne opgave, nogle der kan hjælpe? Kan ikk rigtigt huske hvordan man gør.. -
Dumpe Årsprøve
ForumindlægHey Er der nogen der ved hvad, der sker, hvis man dumper en enkelt Årsprøve? Skal til Årsprøve i et fag i år, som jeg har meget svært ved - og som der derfor er en grum risiko for, at jeg dumper - og vil gerne vide om der egentlig overhovedet er nogen konsekvens, når det kun er 1 fag? :) -
potensuvikling
Forumindlæghej er der nogen der ved hvordan man beviser en potensfunktion? og hvordan man beviser en eksponentiel funktion? tak på forhånd:) -
Sandsynlighed HJÆLP!!!
ForumindlægOpgave 2 En lærer på SDU bor i Fredericia og kører hver dag til arbejde i bil. PÂ strækningen mellem Fredericia og SDU opstår der tit kø på hverdage, hvilket giver forsinkelser sammenlignet med den hurtigste rute kørt i weekenden. Der forekommer forskellige forsinkelser på de forskellige stræ... -
EN der vil bedømme min SRP? Please!
ForumindlægEr der ikke nok en der vil bedømme min SRP og skrive hvad der er godt og skidt og give deres bud på en mulig karakter? Please! -
Texas TI-89 lommeregner
ForumindlægHej Jeg bliver færdig med 3g her til sommer, og skal derfor ikke bruge min lommeregner, Texas TI-89, mere. Den er 3 år gammel, men fejler intet. Du får alt det med, som var med da jeg købte den. Jeg har sågar ikke engang skrevet navn på den, så den ser faktisk ud som ny. 850 kr. inklusiv porto... -
Jagten på et menneske
ForumindlægHej Jeg mangler hjælp til følgende spørgsmål i romanen "Jagten på et menneske" Hvad drømmer henholdsvis Asser og Tobia/Nøk om og hvad forestiller de sig, at den mest optimale indretning af samfundet ville være? Jeg synes ikke selv jeg kan finde noget relevant, så vil I være... -
En pige befinder sig i vandet i position A og skal nå frem til position B på land.
ForumindlægEn pige befinder sig i vandet i position A og skal nå frem til position B på land. I vand svømmer hun med farten 0,4 m/s, mens hun på land går med farten 1,4 m/s. a) Beregn længden af strækningen AC i vandet og længden af strækningen CB på land, og beregn, hvor lang tid hun vil væ... -
eksamen - matB
ForumindlægHejsa. Jeg er meget i tvivl om hvordan MatB mundtlig eksamen kommer til at foregå. Jeg har hørt en del teorier, men alle sammen har været forskellige. så håber på lidt afklaring inden tirsdag hvor jeg skal op -
Kraft - kinematik
ForumindlægHvad kan man snakke om hvis man kommer op i "kraft og bevægelse" eller "kinematik". I "kraft og bevægelse" er der alle Newtons love. Men skal man bare skrive op dem eller hvad? Og hva med "kinematik". Skal man så bare fortælle om stedfunktionen, hastighe... -
Statistik ., HJÆLP :(
ForumindlægGør for et grupperet observationssæt rede for intervalfrekvens, kumuleret frekvens, histogram, sumkurve og kvartilsæt. Du må gerne tage udgangspunkt i et eksempel. Er der ikk nogen der har gode noter om det?
