Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 17001 til 17020 af 63755
-
kernefysik
Forumindlægjeg har fået denne her fysik opg: På en fabrik, der fremstiller aluminiumplader, kontrollerer man pladernes tykkelse med en radioaktiv kilde. gamma-kilden udsender gamma-fotoner med energien 0,662 MevV. Halveringstykkelsen for denne stråling i aluminium er 3,5 cm. Geiger-Müller røret registerer ... -
3/4. gradspolynomier
ForumindlægHej folkens. Hvilken betydning har højestegradsledet i polynomierne? På forhånd tak :)) -
Monotoniforhold....
Forumindlæghey Opgaven lyder: Lille Bimmer, der er en rigtig gavstrik, kan ikke finde beskæftigelse, når hans rasende lykkelige forældre arbejder i havem. De lover ham derfor et rektangulært stykke jord på 5 kvadrat meter, som så skal være Bimmers have. Da der skal hegn om de 5 kvadratmeter, og hegn er d... -
eksponentielle udviklinger
Forumindlæghar en opgave jeg har siddet med et stykke tid nu... ka ikk løse den... jeg skal finde forskriften og jeg har fået oplyst fordoblingskonstanten til 33,1 og et punkt på grafen P(0,6) hvordan gør jeg? -
Gasser og tryk
ForumindlægHar lidt problemer med dette spørgsmål: Redegør, for hvordan trykket varierer med højden i væske og atmosfæren. -
Amerikansk ulighed
ForumindlægJeg har forsøgt at finde noget om fordelene ved den amerianske ulighed på nettet, men uden held. De hjemmesider der er fokuserer på ulemperne ved den store ulighed. Derfor er mit spørsmål: Hvad er fordelene ved den relativt store amerikanske ulighed?? Håber på et hurtigt og ikke mindst fyldestgø... -
lille opgave
ForumindlægKan nogen sige mig hvordan disse udregnes uden hjælpemidler? ?(3/x - 7)dx, x>0 ?(vx + 1/vx)dx -
udvikling
Forumindlægnogen der kan hjælpe med denne opgave :-) -
NV- Opgave
ForumindlægHej jeg sidder nu og skal til, at begynde på min nv - opgave. Jeg skal op i NV-geografi og fysik. Titlen på opgaven er ”Vulkaner og det geologiske kredsløb – forklaret vha. fysik og naturgeografi”. Jeg skal fortælle om emnet med udgangspunkt i det eksperimentelle arbejde i N... -
Logaritme Opgave 5007
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til opgave 5007 til dette link: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Jeg går ud fra, at man skal tage logaritmen til et bestemt punkt. Da logaritmen til 100 er 2, tror jeg at man skal bruge (2,0.8). Men derfra kan jeg ikke rig... -
Opgave hjælp
ForumindlægHej søde mennesker. Ville i ikke hjælpe mig med at gøre denne opgave færdig? Jeg har lidt svært ved den. På orhånd tak Lasse. http://peecee.dk/uploads/022008/Opgave_1.doc -
stempel acceleration/ position
Forumindlægjeg mangler en formle for hvordan man kan beregne stemplets acceleration i en motor ? derudover skal jeg opstille en fysisk model for stemplets position i i cylinderen nogle der kan hjælpe ? -
hjælp til opgaver
ForumindlægHej jeg sidder med nogle opgaver som jeg er lidt i tvilv om. den første er. opgave 225. her har jeg fundet ud af at skæringspunktet er 4,5, men forstår ikke det sidste i ogaven den med arealet? den anden er. øvelse 1,55 her har jeg så en ide om, at jeg mulgivis skal finde afstand... -
Fordele/ulemper ved at starte virksomhed
ForumindlægHej! Skal skrive stil omkring fordelene og ulemperne ved at starte egen virksomhed, og så tænkte jeg om der var nogen, som kunne hjæpe med forslag? På forhånd tak -
lineær funktion (forklaring)
ForumindlægEn angivning af en lineær model y = ax + b for sammenhængen mellem variable x og y Vil det sige jeg skal aflæse 2 koordinatsæt på grafen, som jeg skal bruge til at finde a og b ? -
Vedrørende Prioritering, Bekræftelse af kopier og kvoter
Forumindlæg1: Jeg har printet en KOT ansøgning ud og udfyldt og kun skrivet en udd. i min prioriteringsliste. Men når jeg søger på internettet er der tale om et Prioriterings skema som skal vedlægges ansøgningen. Altså et ekstra ark som skal udfyldes eller menes der rent faktisk den rubrik som går under na... -
Hjælp til trigonometri
ForumindlægI trapezet ABCD er siden AD parallel med siden BC, vinkel A = 68 grader AD = 12 AB = 5 BC = 4 CD = 7,68 Diagonalernes skæringspunkt kaldes S Beregn længden af linjestykket AS Hvordan gør man det?? -
Hjælp til eksamensspørgsmål om polynomier
ForumindlægHej alle! Jeg er ved at forberede mine mundtlige eksamensspørgsmål, jeg skal op til jul og er lidt nervøs. Jeg har et eksamensspørgsmål som lyder: "Fortæl om andengradspolynomier med fokus på deres grafer. Redegør herunder for toppunktet" Toppunktet har jeg fint styr på, ... -
Klorofyl og funktion
ForumindlægER der nogen, der kan hjælpe mig med de to spørgsmål på billedet? Jeg er fuldstændig lost! -
Her er en sjov (drilsk) en om et omdrejningslegme..
ForumindlægOk her er en trixy en for dem der har et godt hoved! Håber der er nogle der kan hjælpe, for mit hoved har ikke den fjerneste ide om hvad jeg skal gøre... Jeg skal løse den her opgave: http://www.mat1.dk/TSOmdrj2.htm Opgavebeskrivelse: En funktion f og en linje m er givet ved f(x)...
