Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 17001 til 17020 af 23766
-
SRP
ForumindlægJeg ved godt dette indlæg kunne placeres andetsteds. Men jeg vil lige spørge om omfanget til SRP. Jeg kan se, at opgaven maks må fylde 20 sider med 1½-linjeafstand. Definitionen på en normalside er 2400 anslag. Hvordan kan det være at vi der skriver matematik og fysik kun må skrive tyv... -
Varmekapacitet
ForumindlægGod aften..jeg skal snart op til fysik prøve. Vi har derme fået udlveret spørgfesmålene på forhånd..Så står der ved varmekapacitet, at man skal komme ind på energiformer?Mener han så nogle formler jeg skal komme ind på? altså hvordan man finder hen til de ønskede steder?Og en ting til, hvsi der n... -
Hvad afgør atomers massefylde?
ForumindlægHej. Jeg skriver noter i fysik til denne video: https://www.youtube.com/watch?v=ryFHHExPpJI , men jeg er usikker på om jeg nu forstår det rigtigt. Er det korrekt at formulere det: Hvor størstedelen af et atoms masse sidder afgør om atomets massefylde er lille eller stor? Er meget usikker i f... -
hvad er hydrogen?
Forumindlægvi skal i fysik lave en fremlæggelse om det forskellige grundstoffer i det periodise system. Jeg har fået brint, og mange vil måske sige det er det nemmeste, men da jeg ikke har en så stor forståelse for fysik køre jeg lidt rundt i det med protoner osv. Vi skal svare på disse spørgsmål, me... -
Vedr. optagelsesprøve!
ForumindlægHej. jeg var til optagelsesprøve her på Ørestad Gymnasium. Jeg blev prøvet i fagene: Dansk, engelsk, matematik og fysik/kemi. Det gik forholdsvist godt i dansk, engelsk og fysik. men i matematik gik det elendigt. Jeg svarede ca. 6 ud af 17 spørgsmål, og muligvis er de forkerte. Er der stadig en ... -
Tålmodig privatunderviser tilbydes :) (Århus)
ForumindlægHey Jeg tilbyder hjælp i A-niveau matematik og fysik i Århus området. Jeg kan desuden lære dig Java :) Jeg er på 3. år i min fysik bachelor. Jeg har hjulpet en del af mine venner med overgangen fra gymnasiet til universitetet. Jeg er god til at lytte til dine krav, og tålmodig hvis du s... -
Stor forskel på Kemi C og B?
ForumindlægHejsa :) Situationen er den, at jeg overvejer enten at hæve fysik eller kemi til B-niveau. Er hf enkeltfagsstuderende og finder hverken fysik eller kemi c specielt svært. Men synes springet fra feks. mat c til b var mega stort og tør ikke at hæve kemi til B hvis springet ligeledes er så s... -
AT - Tjernobyl
ForumindlægHej Vi er en gruppe på 4 personer, der har tænkt os at skrive om Tjernobyl i samfundsfag og fysik. Vi har fysik på A-niveau og samfundsfag på C-niveau. Som udgangspunkt vil vi undgår at komme for meget ind på den international politk, energipolitik, og den koldekrig, men i stedet fokusere... -
Antal eksamener, hvilke puljer osv.
ForumindlægHej! Jeg er kommet lidt i tvivl om hvor mange (og hvilke) eksamener man skal op i, i henholdsvis 1.-, 2.- og 3.g. Jeg har Samfundsfag på A, Engelsk på A og matematik på B som linje. Derudover har jeg tysk fortsætter på B, biologi på C, fysik på C og mediefag på C. Er det rigtigt for... -
Hjælp til AT :S
ForumindlægHeej jeg har valgt at skrive AT i Fysik (A) som naturvidensbakelig fag og Religion (C) som samfundsvidenskabelig fag. Mit Emne Er Tsunami i Thailand I fysik delen anvender jeg bølgeteorien og kommer også lidt ind på de tektoniske plader. Men jeg har dog et problem anvende religionen i ... -
Komme ind på universitetet med HF enkeltfag
ForumindlægHej Kan man komme ind på universitetet med HF enkeltfag? Hvis jeg eksempelvis vil optages på bacheloruddannelsen i bioteknologi på DTU, som kræver, at man har haft følgende fag: Matematik A Fysik B eller Geovidenskab A Kemi B eller Bioteknologi A Dansk A Engelsk B Ville jeg så kunne ... -
Privatundervisning søges
ForumindlægHej, jeg har valgt at tage fysik reeksamen, da jeg dumpede i 2.g. Derfor søger jeg noget hurtigt undervisning i fysik – på B-niveau, fuld pensum. Selvfølgelig imod betaling. Det er ikke sådan, at jeg går efter et 10-tal til eksamen, du skal bare kunne lære mig nok til, at jeg kan få 5-6.Det ville... -
Einstein forvirring
ForumindlægHejsa (: Jeg håber, nogen derude lige kan hjælpe mig på rette spor. Har vidst lige fået rodet mig ud i noget værre kringlet noget, som er ret komplekst at forstå.. især når man ikke har haft fysik i 3 år nu. Jeg sidder ogforsøger at forstå fysikkens love indenfor tidsrejser. Og jeg forstår Einste... -
At lidt hjælp på vej
ForumindlægJeg sidder og er igang med at skrive min synopsis og føler lidt, jeg går i stå. Er i tvivl om jeg er på rette spor eller om jege r helt ude i suppedasen lige nu. Mit emen omhandler rejsen igennem tid. Kunne nogen af jer tænke jer lige at se mine fysik spørgsmål igennem? Indtil videre har jeg to u... -
problemstilling ?
Forumindlæghalløj derude ,,, imens jeg sad og skrev på min AT opgave kom jeg i tanke om mine problemstillinger overhoved er problemstilligerne xD jeg har om Tjernobyl: Hvordan reagerede Sovjetunionen og omverden på Tjernobyl? Hvorfor eksploderede reaktor 4 på Tjernobyl? (fysik og historie) Hvor... -
Biologisk vinkel til magnetisme/elektromagnetisme
ForumindlægHej.Jeg skal op i Fysik/Kemi sammen med biologi (mundtligt) i folkeskolen. Vi har fået at vide vi ca. skal tale 75% fysik/kemi og 25% biologi ved hvert emne. Selvfølgelig nogle mere end andre, men der skal være en biologisk vinkel. Jeg er i gang med at gennemgå emnerne og har svært ved at finde d... -
anvendelse af eksponentiel vækst
ForumindlægHejjeg har prøve på onsdag og har et spørgsmål under eksponentiel vækst der lyder således:"Giv eksempler på anvendelser af eksponentiel vækst indenfor andre fagområder, fx samfundsfag, fysik og biologi"Det kan så fx være:samfundsfag: befolkningstilvæksten afhænger af antal mennesker, fx... -
jævnstrøm og vekselstrøm + elektrolyse
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til fysik 9. klassesafgangsprøve i morgen. Jeg ville høre om nogen kan hjælpe mig, da jeg er lid´t i tvivl om i hvilke situationer man bruger jævnstrøm og vekselstrøm. Jeg ved, at man bruger jævnstrøm til elektrolyse? Så er der nogen der kan forklare mig i hvilke situationer... -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægHey, så har jeg fået brevet om optagelsesprøven til STX, er faktisk ikke så nervøs, men.. jeg kan nemt klare dansk,engelsk og fysik kemi, får selv 10 i fysik/kemi 10i engelsk og 7i dansk. MEN matematik er sgu ikke lige min stærke side der får jeg 4... (JEG SKAL OP TIL MUNDTLIG I ALLE FAG) er de... -
BRUG FOR HJÆLP PROBLEMSTILLING
ForumindlægProblemformulering Hvad var årsagen til Tjernobyl-katastrofen og hvad var dens konsekvenser? Problemstillinger Hvordan reagerede Sovjetunionen og omverden på eksplosionen af reaktor 4? (historie)(Vigtigt at have med at mange blev syge pga. stråling (det der gør det til en katastrofe) Hv...
