Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 17021 til 17040 af 41309
-
Studie
Forumindlæghej har lige et spørgsmål.\n\njeg går i 1.g, og jeg afslutter 4 af mine fag i år. \nhvis jeg nu får dårlige års-/eksamens karakter, kan jeg så godt ændre det, på et eller andet tidspunkt? -
Omkreds af trekant
ForumindlægFølgende opgave er en opgave u. hjælpemidler:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0586SF.pdfDet drejer sig om opgave e)Umiddelbart må B være 90 grader, men hvad mangler jeg så at gøre. -
Mediefag
ForumindlægNu skal jeg til mediefags eksamen og skal til at forberede redegørelsen for min egen film.. er der nogen der ved, om man skal vise klip eller scener fra sin film og gøre rede for dem, eller skal man gøre rede for hele filmen samlet ? mvh emilie -
S: mundtlig tysk!
ForumindlægHalløjsa!Jeg skal op i mundtlig tysk her den 29. maj! (ØV)Er der nogle der har nogle gode "blærerøvssætninger", eller bare gode sætninger man kan fyrre af til eksamen? Jeg har brug for en masse gode råd ! Hjææælp… Ps. Det folkeskole -
Naturfag
ForumindlægHej.. Er der nogen der har svarene til dagens sproglige eksamen i naturfag for 2.g? Eller evt. et klogt hoved, der gider regne den ud.Jeg ved ikke hvor man kan finde prøven henne, men vil gå ud fra at uvm.dk ville være et godt bud. -
Fysik og Mat A
ForumindlægHej skal til eksamen til de her fag, jeg tænkte på om det vil være en god ide og købe et whiteboard som er 90x60? eller vil det være for lille. Jeg har endelig ikke lyst til og gå ned til skolen hver gang og øve mig på det der (doven). Jeg har ikke prøvet det før, men jeg går ud fra at det vil væ... -
matematik mundtlig
ForumindlægHej. Jeg skal her i næste uge op i matematik mundtlig i 10 klasse. Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan jeg kan forberede mig. Og kan I evt. komme med nogle gode råd til selve eksamen. Det er første gang, så jeg har ingen anelse om hvordan det kommer til forgå helt præcist.. :) -
1. verdenskrig
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om hvad der er sket politisk efter 1. verdenskrig. Nogle der kan sige mig, hvad jeg skal kigge på? Hvad vil være godt at sige til en eksame når man skal prøve at fortælle om sådanne ting? På forhånd tak -
Søger inspiration.
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i samfundsfag. Og jeg tænkte på om nogen havde gemt en opg. de havde lavet, så'n så jeg kan se hvordan de skal skrives/fortælles, og hvad jeg skal ha med. Ville hjælpe en del, da samf ikke er min stærkeside. Tak på forhånd x) -
Historie-nørd søges
ForumindlægHej venner. Står til en 24timers historie eksamen, som skal fremlægges imorgen og derfor søger jeg ny kammerat som kan hjælpe. Der er 500kr på højkant, hvis vedkommende kan lave et sikkert 4-7 tal til mig. No problemo. Mvh. Kasper. -
Alssundbroen med tilkørselsveje
Forumindlæghey alle :) Da jeg nok ikke er den eneste der skal op til eksamen i Mat B dette år (HTX) kunne det jo være lækkrt hvis vi kunne hjælpe hinanden. Evt komme med ideer, fif eller hvad ens hjerte nu har lyst til. feel free to post! -
Begår Antigone hybris?
ForumindlægHej alle Skal til old eksamen her om et par dage, og har læst mange fortolkninger på SOfokles' "Antigone". Jeg ville høre, om Antigone begår hybris? Slægtshybris evt.? Og hvad betyder "ate" (hybris-nemesis sammenhæng) -
Musikeksamen 1.g
ForumindlægHey allesammen, jeg er blevet i tvivl om hvordan den teoretiske del af eksamen foregår? Får ma udleveret spørgsmål 24 timer før eller er det et ukendt spørgsmål - det er forresten den nye gymnasierefor... det er fordi det er meget tvetydigt på de papir vi har fået udleveret.... -
13-tallet
ForumindlægTusinde tak for hjælpen herinde de sidste par dage, jeg endte med at få 13 til eksamen i fysik/kemi, så det gik bare super, og fortjenesten lå særdeles også til denne hjemmeside, Mange tak for hjælpen :) -
Skrift mat, hvor meget skal man vise?
ForumindlægHvor meget skal man vise når man er til skriftlig eksamen. Skal jeg fx vise hvordan jeg finder rumfanget ved at integrere, skal jeg så vise helevejen ned hvordan jeg udregner itegralen, eller må man bare omskrive udtrykket og trykke ligmed, eller beregn i mathcad? -
Algebraiske metoder?? Hjælp...
ForumindlægEksamnens spørgsmålet lyder: Algebraiske metoder Specielt ønskes en gennemgang af anvendelse i ligninger. Vi sidder to der skal op til eksamen i mundtlig matematik, men vi ved ikke helt, hvordan vi skal forstå spørgsmålet, og hvordan det skal besvares... På forhånd tak:) -
info. til eks.?
ForumindlægBliver det betragtet som snyd, hvis man tager noget info. (artikler, skemaer, rapporter) fra internettet, putter det på harddisken og så bruger det til eksamen (den skriftlige) ? Altså, man må jo godt have alle midler med. Jeg er bare usikker, vil ikke blive taget for snyd. -
SIMPELT SIMPELT ang. årsprøve
ForumindlægJa imorgen skal jeg til dansk årsprøve men jeg sad og tænkte lidt på, må man selv vælge hvad man vil lave til eksamen, man kan enten vælge, kronik, essay eller litterær artikel?... eller er det sådan at man trækker det? Jeg går i stx 1.g -
KEMI 0-B
ForumindlægHej alle . Jeg skal meget snart begynde at supplere kemi fra 0 til B, bare på et halvt år:( Sååå, jeg undrer mig over om man overhovedet kommer op i både skriftlig og mundtlig eksamen? Eller hvordan foregår det? Hvis ikke, får man så "årskarakterer", som overføres til ens bevis eller hv... -
Bestå faget mat på b
ForumindlægHej, jeg står i denne situation at jeg har afsluttet mat b med karakterne: 00 skriftlig og 02 mundtlig samt eksamens-årsprøve karakter -3. Hvad skal der til før jeg består faget?
