Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 17061 til 17080 af 22746
-
Termodynamikbøger på universitetsniveau
ForumindlægJeg skal til at skrive SRP og leder efter nogle gode termodynamikbøger. Engelsk er i orden (tysk er ikke!) ;) Udbuddet er rigtig stort iflg. bibliotek.dk, så anbefalinger på bøger eftersøges. Generelt skal bogen ikke forudsætte så meget, jeg har haft om termodynamik i både fysik og kemi men det... -
Noter og henvisninger i naturvidenskab?
ForumindlægSidder i øjeblikket med SRP i kemi og fysik og undrer mig lidt over hvordan man laver referencer og litteraturhenvisninger. I dansk/historie har jeg sat en fodnote, og nederst på siden skrevet efternavnet og årstallet på forfatteren, såvel som årstallet. Eksempel1 1: Svendsen (1992), s. 21-23 K... -
Kemisk termodynamik - bøger
ForumindlægHej. Jeg skal fra den 7.12 skrive studieretningsprojekt i kemisk termodynamik. Derfor ville jeg høre om der er nogen som kender nogle gode bøger, som behandler dette emne? De skal helst være på dansk. Jeg skal skrive i fagene kemi A og fysik B og bøgerne skal derfor være på dette niveau eller hø... -
Energi
ForumindlægEn der kan hjælpe med følgende opgave i fysik: 1. Jens skyder en bold lodret op i luften med en startshastighed på 14,7 m/s a) Hvor højt kommer bolden? (Se bort fra luftmodstand) b) Hvad er boldens hastighed, når den er halvejs oppe i luften (Se bort fra luftmodstand) Kom gerne med formler o... -
Figurer i SRP?
ForumindlægHej. Jeg skriver i fagene matematik og fysik i min SRP. Jeg har erfaret, at mange af de generelle regler ang. SRP ikke gælder for disse naturvidenskabelige fag. Jeg er derfor kommet i tvivl om, hvor vidt vigtige figurer og diagrammer, tæller med som "tekst". De skal , i modsætning til d... -
privatlærer søges
ForumindlægJeg startede som de fleste på mit nye studie i august, og siden da har haft svært med at kunne følge med.. og håbede derfor om det var muligt at få en privatlærer eller en slags tutor til at kunne hjælpe med fagene Matematik,Fysik og elektronik.. Jeg bor i odense, og går på SDU tek.. ... -
Bedømmelse af SRP
ForumindlægEr der nogen som ved, hvem der skal rette ens studieretningsprojekt? Hvis man skriver i en fagkombination, som ikke kan dækkes af én lære (fx. fysik og dansk), skal der så både en censor på til danskdelen og fysikdelen, eller kun til den del man har som hovedfag? Og hvad med ens egne vejledere... -
Kredsprocesser
ForumindlægHej Studieportalen. På nuværende tidspunkt er jeg i gang med en opgave i fysik, som omhandler kredsprocesser. Forneden er opgaverne givet, men den jeg gerne vil have hjælp til er opgave C), da jeg har lavet de andre. Mit problem er, at jeg ikke ved, hvad jeg skal bruge brændværdien og forholdet m... -
Archimedes' lov
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave i fysik jeg ikke helt kan besvare Her er spørgsmålet: Forklar hvordan man ved hjælp af Archimedes's lov kan bestemme en væskes densitet ved hjælp af forskriften for en ret linje der beskriver opdriften som funktion af volumen. Håber i kan hjælpe :) -
Bevægelse i to dimensioner
Forumindlæghej ..nogle ide til den fine fysik opgave?? En boremaskine med en masse masse på 3kg glider ned fra et tag og har en sluthastighed på 5m/s . Taget har en hældning på 30 ° . Der er 20m op til tagfoden det sted, hvor boremaskinen falder ud over kanten. Hvor langt ude fra husmuren/tagfoden lander... -
SRP formaliteter (normalsider)
ForumindlægHej jeg er i gang med at skrive mit studieratningsprojekt. skriver i Matematik A og Fysik A udledninger, beregninger osv. fylder meget i teksten, dvs. at jeg hurtigt når mellem 15 og 20 sider.. men langt fra 15-20 sider hvorpå der er 2400 tegn (en normalside). hvad skal man rette sig efter? -
STudieretning
ForumindlægHvilke muligheder giver følgende studieretninger:? Matematik A, fysik B, kemi B samfundsfag A, mediefag B, matematik B Skal til at vælge studieretning, men ved ikke hvad jeg skal vælge. Er meget forvirret på dette område, så det ville være rart med noget hjælp udefra. Taaakker.. -
Brydningsvinkel - hjælp søges
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med en fysik aflevering, og er nu nået til en opgave der lyder: "En lysstråle med bølgelængden (lambda) = 500 nm sendes ind i et materiale med indfaldsvinklen i1= 37º. Hvis materialet har brydningsforholdet n = 1.89 hvad bliver da brydningsvinklen b1, og hvad e... -
banekuver
ForumindlægHej :) Hvis i havde en spørgsmål der hed: lav en matematisk beskrivelse af banekurver med udgangspunkt i fysikken. Hvad ville i så have med af under emner??? Jeg har indtil videre lidt med at man kan lave en parameterfremstilling af den (kort), hastighed og acceleration, hvad mere ? havde tænk... -
De negative ioner
ForumindlægJeg fik stillet et spørgsmål af min lærer og jeg har læst i min fysik/kemi bog og søgt online og jeg kan simpelthen ikke finde svaret.... er der nogen der kan hjælpe? Tak!! De negative ioner er ofte: 1. Hydrogenioner 2. metalioner 3. Syrerestioner 4. Oxidioner -
hjælp til afkølingshastighed
Forumindlæghey vil bare lige spørge om hvordan fanden man udregner afkølingshastigheden for en kugle eller en rektangulær kasse? pleease hjælå, det er et spørsmål jeg ahr fået i min SRP- pg det lyder: " Gør rede for fysikken bar varmeledning fra et legeme ved beregning af afkølingshastigheden dT/dt -
Kredsløb til teknologi projekt -Spøgelses bilister
ForumindlægHey jeg har problemer med et kredsløb som jeg skal have lavt til en opg om spøgelses bilister. Mere info kan ses på: http://ing.dk/debat/120982 håber der er en eller anden dygtig fysik / teknologi lærer der kan hjælpe, eller ihvertfald en der har forstand på EL. Mvh Alex Lange -
Forskel på fysisk og kemisk reaktion?
ForumindlægHej, jeg sidder og skriver en fysik kemi evaluering. Jeg skal bl.a. svare på spørgsmålet "Forklar foskellen på fysisk og kemisk reaktion - giv gerne eksempler" Jeg kan godt forklare hvad de forskelle ting er, men jeg har svært ved at skabe en sammenhæng mellem dem. Så det vil være sup... -
Jævn Cirkelbevægelse (Newtons 2. lov)
ForumindlægHej, jeg sidder med en fysik B aflevering, og jeg mangler "lidt" (læs: "meget") hjælp til teori-afsnittet. Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal gøre, eller hvordan jeg skal gøre det.. Hvis der er en der vil hjælpe mig ville jeg være virkelig taknemmelig <3 Vedhæftede bi... -
Eksamensopgave 2000 (htx)
ForumindlægHej, Jeg sidder og koger lidt i fysik A eksamensopgaven fra år 2000. Den indeholder emnerne varmepumpe, campingvogn, defibrillator og vægt, og mit ønske går på, om der er nogen flinke individer, der har lyst til at uploade besvarelserne, så jeg kan komme lidt videre. På forhånd tak
