Søgning på: engelsk b skriftlig eksamen. Resultater: 17081 til 17100 af 134825
-
Kemi C - eksamen: Hvordan foregår det?
ForumindlægNu er det sådan at jeg skal op til kemi-eksamen på mandag, men jeg ved ikke helt hvordan det foregår. Jeg ved kun at der er en forberedelsestid og eksamination som hver tager 24 minutter. Men hvordan foregår de 24 minutters eksamination? Er det sådan man selv skal "fremlægge" det spørgs... -
Eksamen fysik - bølger og lyd
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i fysik i morgen. Jeg har trukket emnet Bølger og lyd og underemnet Bølger og bølgefænomener. Derfor tænkte jeg på, hvilke ting i synes der er relevant at tage med? Jeg har selv tænkt bølgeligningen, bølgehastighed, bølgelængde, frekvens, svingningstid, resonans, grun... -
hjælp til betydningen af synopsis til eksamen!
ForumindlægHej ;) Hvor meget vægter synposen til den mundtlige eksamen på A niveau ? min synopsis når op på 5 sider med konklusion + litteraturliste, men mine problemstillinger er ret lange, men føler ikke jeg kan kortne dem ned, da stoffet der indgår er rimelig relevant. Er den for lang, eller er der ingen... -
strukturen mundtlig eksamen mat.
ForumindlægHej everyone jeg skal til matematik eksamen, og jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har nogle gode ideer til hvordan jeg kan opbygge min besvarelser bedst muligt, altså jeg har fået spørgsmålene i forvejen, men jeg synes ikke at strukturen på min besvarelser er så god. også hv... -
Analyse af sprog gennem tiden - engelsk
ForumindlægHej! Jeg er igang med en opgave på engelsk studiet i et fag der hedder Sproglig Variation og Forandring, hvor jeg skal analyserer mht. grammatik mm. og sammenligne dem med hinanden, hvordan sproget har forandret sig over tiden. Det er 2 tekster det handler om. Har svært at håndtere opgaven om, h... -
Engelsk tekst - fejl og forbedring af formuleringer
ForumindlægGodaften Jeg har skrevet en engelsk tekst. Er der nogle, der kan gøre mig opmærksomhed på nogle fejl (Grammatiske, stavefejl osv.) samt steder, hvor formuleringene kan forbedres. Rettelse: Har måske selv fundet en fejl.. Hit= hits i 4. linje? -
Eksamen - Rigtig fremgangsmåde?
ForumindlægHej Jeg skal, som så mange andre, til eksamen i AT i morgen. Derfor vil jeg gerne være sikker på, at jeg har forstået, hvordan eksamen vil foregå; 1. Man fortæller hvilke fag man har haft ? 2. Man besvarer kort delkonklusioner samt den endelige konklusion. 3. Man redegører for begge fags metode/e... -
Musik eksamen STX C niveau
ForumindlægHej Jeg skal op i musik, derforn vil jeg høre om der er andre der erfaring med eksamen. Jeg er bekendt med eksamensformen, men er meget i tvivl om hvor meget man bliver spurgt om. Kunne virkelig godt tænke mig nogen inputs for nogen der allerede har været oppe Tak på forhånd -
Engelsk essay "Divorced, beheaded, survived"
ForumindlægHej alle, Er der en herinde, som har lyst til at rette et engelsk essay? Det er på 1200 ord - og der skal tjekkes for stavefejl og grammatiske fejl samt struktur. På forhånd, tak! -
søde mennesker hvem er god til engelsk?
ForumindlægD. Oversæt følgende tekst til engelsk: I 1970'erne fandt en amerikansk læge ud af, at man kunne hjælpe syge ved hjælp af latter. Dengang mente mange at det var noget pjat, men i dag er hospitalsklovne anerkendt som et middel til helbredelse, især på børneafdelingerne. Selvom klovnene er... -
før dansk skr. eksamen
Forumindlæghej... jeg opretter denne tråd for at alle 3'gere på stx, lige kan give hianden de sidste råd for forberedelse osv. inden vi skal til dansk eksamen i moregn :P skriv hvis i har nogle fede analysemodeller eller hjemmesider man kan få glæde af at læse igennem før man sidder og sveder imorge... -
mat b bøger fra turbokursus til salg
ForumindlægHej Vidste ikke rigtigt hvor dette skulle placeres, men here goes. I forbindelse med et tidligere turbokursus i matematik B på DTU, har jeg fire bøger ( 2 grundbøger og 2 opgavebøger) til salg for samlet 600 kr., som er halv pris. Der er tale om følgende bøger: (grundbøger) - "STX, MAT A1&qu... -
Hjælp til selvstudie. VØ opgavesamling Niv B
ForumindlægHej SP Jeg er hoppet ind på et hhx-forløb lidt senere end normalt, og har derfor misset gennemgangen af kapitel 11,12,13 i Virksomhedsøkonomi. Derfor ville jeg rigtig gerne høre, om i kunne hjælpe mig med at skaffe løsninger til disse kapitler - så jeg kunne lave opgaverne og selv checke de... -
Mat A og fys B - hjælp er helt loost!
ForumindlægHej Jeg vil gerne skrive om hængebro i mat A og fys B. Selvom jeg har fået lidt inspiration rundt omkring er jeg stadig helt loost hvad jeg kan undersøge/skrive om. Jeg kan ikke komme på noget så jeg kan udarbejde en midlertidig problemformulering. Min forslag er: Hvorfor kollapser bro/hængebr... -
Dansk eksamen, SPØRGSMÅL!
ForumindlægHejsa alle. I dag har jeg lige været oppe til dansk eksamen, 3g, og fik 10. Men problemet er, at jeg trak et digt af Tom Kristensen, Et blomstrende slagsmaal, som vi engang havde arbejdet lidt med i klassen, men den stod IKKE på pesumlisten. Min oprindelige lære er sygemeldt, så hun var ikke min... -
Noget eksamen i morgen
ForumindlægHej. Jeg har min 24 mins eksamen i morgen på C. Men det jeg er i tvivl om, er nok sådan meget hvor meget de har af forventninger til teori ? Det jeg mener, er hvor teorien er teori ? F.eks. hvis vi nu er i social psykologi, og har noget om grupper. Ville det så være teori at snakke om, om gruppen... -
Eksamen spørgsmål Nr. 1
ForumindlægHej Jeg sidder her og arbejder med kemi og skal snart til eksamen (C) men har noget besvær med det. Hvis der er nogen der har lyst til at give en hånd med projektet vil jeg være meget taknemmelig. Jeg ligger en word- fil ud med de forskellige spørgsmål ( 15 stk ) så kan dem der har evnerne og lys... -
Eksamen i historie - kilder
ForumindlægNu er kildeanalyse ikke noget af det vi har brugt mest tid på i min gymnasietid (desværre for os som skal op i det). så er der nogle her som har nogle gode "redskaber" i arbejdet med en historisk kilde?? -
eksamens opgave matematik 1997
Forumindlægdet skæve tærn i pisa er 55,2 meter højt og afviger 4,27 meter fra lodlinjen beregn den spidse vinkel (hældningsvinklen) som tårnet danne med lodlinjen tårnet har ikke altid været lige så skævt som nu hvor meget afveg tårnet fra lodlinjen da hældingsvinkle kun var 1,0 grader nej ne... -
Hjælp eksame identitet og roller
ForumindlægHej allesammen er der nogen der kender en gode novelle som har temaet identiet og roller?? På forhånden tak :) håber nogen kan hjælpe.. meget vigtigt
