Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 17101 til 17120 af 42938
-
Fysik/Kemi 9. klasse - hjælp?!
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen i mundtlig fysik/kemi d. 12. juni, og jeg er allerede mega nervøs! Jeg har overhovedet ikke styr på noget som helst, føler jeg, da jeg aldrig har været specielt god til fysik/kemi (og matematik for den sags skyld.) Til jer, der enten selv går i 9. og skal til... -
Gør rede for den lineære funktion
ForumindlægEr blevet stillet følgende spørgsmål til mundtlig matematik eksamen B niveau: Gør rede for den lineære funktion F(x)=ax+b Du skal bl.a. komme ind på betydningen af tallene a og b og bevise formlen for a. Forstår det meste af teorien om lineære funktioner, er bare ikke istand til at omsætt... -
Udled regneregler for differentiation af k*f og f+g?
ForumindlægHejsa Jeg forbereder mundtlig matematik eksamen til på mandag, og har fået følgende spørgsmål: "Udled regnereglerne for differentitation af k*f og f+g". Umiddelbart lyder det jo ikke som om, jeg skal bevise dem? Men hvordan skal jeg så gøre til eksamen? Jeg kan jo sige det med... -
Funktioner
ForumindlægJeg skal snart op til mundtlig matematik (10 klasse eksamen). Jeg sidder og læser på, men så stødte jeg på noget, som jeg egentlig er i tvivl om. I fx lineære funktioner bruger vi ofte både: f(x) =ax+b eller y=ax+b. Mit spørgsmål er om, det er bedst at bruge den ene eller den anden til ek... -
Talteori i matematikundervisningen?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er ved at læse til matematiklærer i folkeskolen, og skal til mundtlig matematik eksamen omkring talteori. Jeg skal bl.a. definere en masse begreber og bevise primfaktoropløsningen mm. I min 2. del af eksamen skal jeg kunne begrunde hvorfor det er vigtigt at arbejde med ... -
Differentialregning - Monotoniforhold
ForumindlægDa vi er godt i gang med at forberede os til en evt. mundtlig eksamen i matematik, er vi blevet bedt om at fremlægge nogle spørgsmål, ligesom vi ville gøre det til en evt. eksamen. Nu står jeg så i den heldige situation, at jeg skal fremlægge om monotoniforhold, men vores bog indeholder yderst li... -
Reklameanalyse
ForumindlægHej derude Jeg har brugt nogle timer på en hurtig analyse af en reklame fra Dior. jeg skal bruge den i min dansk mundtlige eksamen. Jeg har ikke rettet for fejl og det er heller ikke vigtigt da jeg som sagt bare skal bruge den selv. Mit spørgsmål er så om der er nogen der har nogen gode erfaringe... -
Kemi notater samt eksperimenter
ForumindlægI det understående link kan der hentes en rar, som indeholder mine kemi eksperimenter og opgaver. Her kan der ses forskellige rapporter om forskellige eksperimenter, som jeg har foretaget mig. Det skal nævnes, at jeg kun har haft kemi på B. Håber dog stadig at disse rapporter kan hjælpe jer til d... -
FSA fysik - hvordan det foregår??
ForumindlægHej allesammen! Mit spørgsmål handler egentlig ikke om selve emnet fysik, men om den mundtlige eksamen (FSA) jeg snart skal op i, i fysik/kemi. Mit spørgsmål er så bare: Hvordan er det egentlig denne eksamen foregår? - Altså jeg ved at jeg skal trække et spørgsmål/emne? Og jeg ved at vi cirka ska... -
Lineær regression
ForumindlægHej alle Jeg er ved at forberede mig til eksamen i mundtlig matematik. I et af de spørsmål, som min lærer opgiver til eksamen, skal man bevise lineær regression - altså en linje der skal beskrive nogle givne punkter bedst muligt. Er der nogen der kan hjælpe mig det her bevis? Jeg har ledt i a... -
sygeksamen
Forumindlæger der nogen som ved 100% om man kan komme til en sygeksamen? for jeg havde rigtig en eksame idag men jeg var alt for syg til at kunne komme så jeg ringede til skolen og sagde jeg var syg og ikke kunne komme så sagde de det er i orden og ikke mere end det. og jeg har været til læge idag og jeg ... -
Ioner i kalk
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig fysik eksamen på mandag (d. 20/6). Jeg er igang med at lave dispositioner, og er ved emnet "kunstgødning". Jeg har et forsøg, som jeg godt kunne tænke mig at lave til eksamen. Men jeg der er én ting jeg ikke er sikker på. Der står, at jeg skal hælde en opløs... -
Meget lavt gennemsnit
ForumindlægJeg har lige afsluttet 2.g med rimelig forskellige karaktere, alt mellem 02 og 10. Var oppe til en afsluttende eksamen på b-niveau som jeg havde fået 7 i mundtlig årskarakter, og det gik så knap så godt til eksamen (02). Min gennemsnit ligger ca. på 3 grundet et meget dårligt første år. Mit spørg... -
Hjælpe til linære algebra på 1. semestre
ForumindlægJeg læser til Landinspektør på aalborg Universitet på 1. semester. Jeg søger hjælp til linære algebra og i særdeleshed til 4 opgavesæt som vi vil kunne trække til mundtlig eksamen til januar. Det vil være lidt i i perioder jeg vil have brug for hjælp(men nok et par timer i ugen), men det primære ... -
Matematik – København Ø.
ForumindlægHej! Da jeg skal til skriftlig MAT C. eksamen her på fredag, søger jeg (desperat) et par timers gennemgang af emnerne - i dag, i morgen, onsdag eller senest torsdag. Jeg forestiller mig et aftalt beløb for timerne, med bonus kompensation hvis det resulterer i gode karakterer! :-) Derudover san... -
hjælp sygeeksamen
ForumindlægHej Jeg skal op til eksamen her imorgen med matematik mundtligt i 3.g. Jeg har været syg lige siden igår morges og jeg har det ik bedre. Jeg er bange for at jeg kunne have haft symptomer mht. corona da jeg hidtil hoster, har ondt i halsen, min næse løber 24/7 så er muligvis os forkølet. Tror i j... -
Tysk hjælp d.12/6-14
ForumindlægHej Jeg skal op i mundtlig tysk. Jeg trækker en tekst torsdag d.12/6 og skal op til eksamen fredag d.13/6(24 timers eksamen) Jeg er rigtig bange for at jeg ikke forstår teksten jeg trækker d. 12/6 eller at der er noget jeg overser. Er der nogen der er gode eller nogenlunde til tysk som kunne t... -
Integral arealberegning for punktmængder
ForumindlægHej jeg sidder fast i et eksamens spørgsmål til mundtlig Mat A. Arealfunktionen og arealberegning for punktmængder. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal gribe det her eksamen spørgsmål an, angående arealberegning for punktmængder. Jeg føler jeg har ok styr på at få Arealfunktionen som er en del ... -
Forfra?
ForumindlægHej. Jeg har en fuld HF men vil nu tage supplerende fag for evt at studere fysik. Jeg tog fysik C uden at gå til eksamen, da det var muligt at fortsætte direkte over på B-niveau. Jeg valgte pga længerevarende sygdom tidligere i forløbet at gå fra den mundtlige eksamen, da jeg ikke følte mig velfo... -
Opsamenssæt
ForumindlægHej,Er der nogle der kan komme med et link til, hvor jeg kan finde årsprøver/eksamenssæt/terminsprøver for 1.g (gymnasie)??Eller HF?Bjarke
