Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17101 til 17120 af 158493
-
Kan man skifte skole efter 1.g?
ForumindlægKan godt være jeg spørger dumt, mens hvis jeg har tager fysik/mat på htx 1.g kan jeg så godt skifte til gym fysik/mat i 2.g? føler at jeg er gået død i alle fag og selve htx stilen siger mig ikke så meget -
Produktionsingeniør (IHK)
ForumindlægHej Er der nogle der kan fortælle mig på hvilket niveau, matematikken er på 1. semester på produktions ingeniør linjen, i henhold til Matematik A? Søger info omkring ingeniørhøjskolen ude i Ballerup. -
hmmm.?
ForumindlægHej.Findes der en måde hvor man kan blive god til matematik på? -
Stx eller hhx?
ForumindlægHej Jeg går i 10. klasse, og har valgt at starte på hhx næste år. Jeg har dog altid tænkt, at jeg gerne ville på stx, men jeg skiftede mening i sidste øjeblik. Derfor er jeg virkelig blevet i tvivl om det er det rette valg. Jeg havde aldrig før sat mig ind i, hvad hhx var, og derfor havde jeg al... -
Eksamens eksempler
ForumindlægHejsa. Er der nogen der mon kender nogle sider, hvor man kan øve sig på den skriftlige del af eksamen i matematik på c-niveau. Har kigget rundt på nettet, men kan kun finde selve besvarelsen af diverse eksamenssæt. Rigtig god sommer, når I når så langt. Vh :) -
Lektiehjælp søges
ForumindlægHej Jeg søger en lektiehjælper, som kan hjælpe mig i matematik, engelsk, dansk, tysk, historie og oldtidkundskab. Jeg går i 3.g, og det sådan at eg får dårlige karakter, så derfor vil jeg have en som kan få det hævet det op. -
Universitet + adgangskrav
ForumindlægHej Jeg kunne virkelig godt tænke mig at læse til odontologi (tandlæge) her efter sommerferien. Adgangskravene for odontologi er følgende: For at blive optaget på odontologi skal du have en studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere teknisk eksamen (htx), højere hand... -
Bank elev ??
ForumindlægJeg vil godt ind og være bank elev.. Hvad er kravende der til ? Skal man bestået engelsk b og hvad med matematik kan slet ikke finde det nogle steder. -
Indekstal
ForumindlægJeg skal redegøre for indekstal som en del af min mundtlige matematik eksamen. Hvordan ville i redegøre for indekstal? AL HJÆLP ER VELKOMMEN -
Kan det passe!?
ForumindlægAt matematik på b bliver det mindste niveau man kan vælge i fremtiden ? Er det ved at blive vedtaget, eller er det bare en skræmmekampagne? -
Politik og økonomi - Studievalg
ForumindlægHej! Jeg overvejer at læse politik og økonomi på AU næste år, men er lidt i tvivl om matematikken. Jeg kan virkelig godt lide matematik, jeg er helt vild med det og syntes det er spændende. Det er en af de primære grunde til at jeg vil vælge studiet. Men jeg vil også være ærlig og sige at jeg ik... -
Har brug for lidt sparring mht. SSO
ForumindlægJeg er ved at afslutte min HF og skal skrive SSO. Ved ikke om det er det "klassiske" gyms svar på SRP. Pga. forskellige omstændigheder har jeg afsluttet hele HF som fjernstudie. Jeg har fået merit i enkelte B fag. Erhvervsøkonomi og Spansk. Derudover har jeg afsluttet Historie B og Mat... -
Ekstemporaltekster
ForumindlægHej med jer..Kan se at der allerede er lagt nogle ekstemporaltekster ud, men da jeg skal til eksamen i tysk A-niveau ville det være rart med nogle tekster på A-niveau. Håber nogen kan hjælpe.. -
Eksportingeniør - hvordan er uddannelsen
ForumindlægHej alle sammen Jeg overvejer at læse til eksportingeniør, jeg opfylder alle adgangskrav og har også gennemsnittet. Jeg har læst HD på CBS, som ikke helt var mig, da det var for kedeligt. Det var en økonomisk retning og jeg kunne godt tænke mig at få blandet økonomi sammen med noget andet interr... -
Fag i studieretningsprojekt
ForumindlægJeg har et spørgsmål, som jeg endnu ikke kan finde et svar på. Er det muligt at skrive sit studieretningsprojekt i to fag, som IKKE er en del af ens studieretning? Det hænger sådan sammen, at jeg opgraderer tysk fortsætter til næste år, og min studieretning er mat. A, fys. B og kemi B. Jeg er ikk... -
Besked til de unge
ForumindlægHvis du ikke forstår, hvorfor e^(i*pi) = -1 skal du ikke studere Matematik. -
Softwareudvikling (ITU - Bachelor) og Datalogi (ITU - Kandidat) - Fremtidsmuligheder, karakterer, studiejobs osv.
ForumindlægHej alle på Studieportalen, Har nogle spørgsmål, som jeg håber i kan svare på :D - Er bøgerne (softwareudvikling) på dansk eller engelsk? - Ville spørge jeg, hvorvidt karakterer er vigtige på studiet (er det fx. på medicin, hvor det er godt nok bare at få mindst 02, eller er det måske ligesom ... -
Haster
ForumindlægHej Kan I hjælpe, hældnings tal, men hvordan finder man skæring med den lodrette akse??? Vh Morten -
Årsprøve
ForumindlægSkal man også bevise sætninger i skriftlig matematik årsprøve (A-niveau 1.g)? Eller er det udelukkende opgaveregning man testes i? -
Mat, fys og kemi
ForumindlægJeg sad i dag og diskuterede med nogle venner ang. forskellen mellem matematik, fysik og kemi som fag i gymnasiet. Vi blev nogenlunde enige om, at matematik er det sværeste af de tre, eftersom at fysik er begreber+let matematik (i hvert fald lige nu) og kemi er endnu flere begreber+en smule mate...
