Studievalg og videregående studie

Politik og økonomi - Studievalg

04. marts 2018 af karolineaak (Slettet)

Hej!

Jeg overvejer at læse politik og økonomi på AU næste år, men er lidt i tvivl om matematikken. Jeg kan virkelig godt lide matematik, jeg er helt vild med det og syntes det er spændende. Det er en af de primære grunde til at jeg vil vælge studiet. Men jeg vil også være ærlig og sige at jeg ikke er den der har næmmest ved det. Jeg fik fine karaktere i gymnasiet (10-10 på mat A), men måtte virkelig give den en skalle. Det blev først nemt da jeg forstod det (men sådan er det jo med det meste)

Hvad jeg er nysgerrig omkring, er hvor meget matematikken fylder? Og hvilken slags matematik det drejer sig om? Jeg går ud fra den fylder en del (da det jo også er et økonomi studie), og hvor meget fylder økonomien i forhold til det politiologiske? Er det svært når man starter/bliver det nemmere/vender man sig til niveauet hurtigt? Lærer man en masse nye matematiske formler/metoder eller bruger man mest det man lærte i gymnasiet?

Er bare bange for at jeg nemt ville kunne ryge bagud, fordi jeg tager lidt længere tid om at forstå matematik.


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. marts 2018 af SkipperN

Matematikken er den samme som en rendyrket oecon, hvilket er ret tungt. Med 10-10 i mat A, så vil jeg ikke mene at du får nogle problemmer, så længe du laver dine ting. På uni skal man helst "give den en skalle", det meste af tiden, men det er ikke noget problem så længe det er interessant! 

I forhold til de spørgsmål du stiller, så er mange af svarene jo super subjektive. Men ja, du lærer mange nye formler og metoder. Der er også et stort fokus på afledning af diverse formler. 


Skriv et svar til: Politik og økonomi - Studievalg

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.