Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Har brug for lidt sparring mht. SSO

12. november 2015 af Glitch (Slettet)

Jeg er ved at afslutte min HF og skal skrive SSO. Ved ikke om det er det "klassiske" gyms svar på SRP.

Pga. forskellige omstændigheder har jeg afsluttet hele HF som fjernstudie. Jeg har fået merit i enkelte B fag. Erhvervsøkonomi og Spansk. Derudover har jeg afsluttet Historie B og Matematik B.

Så jeg har 4 fag jeg kan vælge imellem. Jeg skal i gang med Engelsk B til januar, men da jeg skal skrive SSO i januar, så må jeg ikke vælge Engelsk B, da jeg først lige er startet med det.

Min udfordring er, at selvom jeg har 4 fag at vælge imellem og jeg umiddelbart hælder til at skrive SSO i enten Matematik eller Erhvervsøkonomi, så er det 15 år siden jeg afsluttede Erhvervsøkonomi. Så ved ikke om det vil være farligt at begynde at skrive i et fag jeg ikke har haft om i så mange år?

Mht. Matematik, så er jeg betyndt at finde inspiration i andre emner, men er der nogen som kan give input til valg af emner og beskrive processen. Vil det bare være at vælge et emne og bevise det emne? Eller skal det kobles til noget historisk så der også bliver beskrevet og analyseret i forhold til problemstillingen?

Emner til Erhvervsøkonomi havde jeg tænkt kunne være f.eks.:

Emne indenfor finanskrisen i 2008 (ved ikke om det falder ind under erhvervsøkonomi)

IT Factory

Enron (er i tvivl om jeg må skrive om internationale virksomheder)

Jeg kan desværre ikke rigtig spørge en lærer. Eller jo, det kan jeg godt. Men desværre var jeg ikke klar over at SSO'en skulle tilmeldes og at man kun kan skrive den i januar. Så jeg kan blive efterregistreret senest imorgen. Ellers skal jeg vente til januar 2017 med at skrive opgaven. Så har travlt med at finde et fag og emne :(

Jeg har stort set udelukket Historie og til dels Spansk, da det ikke har min interesse og er bange for at skrive om noget som på ingen måde interesserer mig.

Al feedback modtages med kyshånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. november 2015 af LilanKahn (Slettet)

Det er ikke noget problem kun at skrive i et fag der er masser af enmer at tage fat på i matematik hvis du fx krydser det med et natur fag.

Personligt skrev jeg SSO i historie da det er det nemeste fag at skrive i da der ikke er de store teori krav i faget.


Skriv et svar til: Har brug for lidt sparring mht. SSO

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.