Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17121 til 17140 af 48880
-
Mundtlig Eksame
ForumindlægJeg skal op til dansk eksamen her på onsdag, hvor jeg kan trække tre hovedeområder: Litterær, medier, og sprog Er der nogen som kan forklare lidt nærmere om hvad der sker til dansk eksamen? Man trækker et spørgsmål.. Kommer spørgsmålet til at være ind for et af de tre hovedeområder?? -
Fsa 2009
ForumindlægHejsa allesammen .. er der nogen der har downloaded før FSA 2009 både til Dansk , eller matemaik , tysk , eller engelsk .. -
Tysk Stil ska rettes TAK!!
ForumindlægIDOLE UND VORBILDER Ich bewundere den dänischen Handballtrainer Ulrik Wilbek. Er ist einer der besten Handballtrainer in der Welt, und er hat eine unglaubliche Fähigkeit, die Mannschaften zu erhalten nachschickt zu den Medaillen. Ulrik hast bin Handballtrainer sein vollständiges Leben gewesen. E... -
Mp3 - Filer
ForumindlægHej...Jeg har næsten lige købt en Mini - ipod. Og jeg kunne godt tænke mig nogle sange i den, men problemet erat jeg ikke har de sange jeg kunne tænke mig.Er der nogle derude der kender til en side hvor man kan downloade nogle sange både danske og engelske ned til sin computer og derefter importe... -
Hjælp til færøsk
ForumindlægHej folkens, Der er ikke lige et færøsk forum, så prøver her. Er i gang med at prøve at lære lidt almen færøsk, men forstår ikke sammenhængen/betydningen i disse tre sætninger, så tænkte om der var en rar person der gad oversætte? - Ju, ikki danskarir aftur (jeg troede det betød ikke dans... -
Ret min kvote 2-ansøgning mod betaling
ForumindlægHej. Jeg søger en person, gerne en som læser dansk på universitets niveau, eller journaliststuderende (eller en helt 3. kvalificeret person) som kan gennemgå, og rette, min kvote 2 ansøgning til universitetet, for grammatiske og stavefejl. Det drejer som om max to A4 sider. Jeg er i de kommende... -
Er det rigtigt oversat...?
Forumindlæg(Some Danish people- especially tradesmen- settled down in big cities, but they had to put up with tough conditions, overpopulation, unhealthy and dark residence in narrow streets. Where the heat in summer was (uudholdelig). Nogle danskere- især håndværkere. slog sig ned i de store byer, men de ... -
Gode råd til FSA!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal på onsdag til min første eksamen, som er biologi, efterfulgt af de andre fag. Problemer er bare det, at jeg er mega nervøs, så ville høre om der ikke var nogle der lå inde med gode råd til de mundlige eksamener især i dansk! Det ville ligeledes være rart, hvis nogle lå i... -
Hjælpemidler til eksamen
ForumindlægHej Alle. Er der nogen der kender reglerne for, hvilke fag man må tage sine egne noter(dem man har lavet i årernes løb) med ind til selve eksamen. Jeg havde nemlig fået den opfattelse, at man måtte i alle fag, men fandt så ud af i dag, at jeg ikke måtte i dansk. I religion må vi ihvertfald godt ... -
Utrolig lavt gennemsnit
ForumindlægHej, Jeg kunne godt tænke, at få noget hjælp her. Jeg afsluttede STX i 2009, og kom ud med et gennemsnit på 2,6 (jeg har ganget det, med de ting jeg kan) Er godt klar over, at det er utrolig lavt, og det er begrænset for hvad jeg kan. MEN.. Jeg vil utrolig gerne læse Dansk/Nordisk på AU ell... -
Antal eksamener
ForumindlægHejsa. Vi har i dag i min klasse diskuteret, hvor mange eksamener vi skal op i. Vores klasse står i den situation at vi har 5 A-niveau fag ( Dansk, his., spansk, tysk,engelsk) Der er så blevet sagt (i klassen) at vi kun skal op i 3 skriftlige fag, hvorefter det bliver tysk og spansk der bliver &... -
Citater - arbejdsmåde
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive en stor opgave, hvor et af fagene er samf. Jeg har nogle citater, men er ikke sikker på hvordan jeg skal "arbejde med dem" ? Altså skal jeg kommenterer dem, eller gengive hvad de betyder? F.eks. "Dansk Folkeparti ønsker at bevare fødevarerne tæt på deres... -
Tilbud om LEKTIE-HJÆLP! MATH...
ForumindlægTilbud om LEKTIE-HJÆLP! Hej! Jeg hedder Magda. Jeg er 17- årlige pige og kommer fra Polen. Jeg går på Zahles Gymnasium 1.g. Jeg snakker engelsk, polsk; og tysk, dansk – lidt. Jeg tilbyder hjælp til matematik, fysik, kemi og engelsk. Jeg har 3 års erfaring med at hjælpe andre med deres lekti... -
Jura, engelsk fag?
ForumindlægJeg skal til at have et engelsk valgfag på Jura. Jeg er dog lidt nervøs for undervisningen, da den er på engelsk og eksamen er skriftligt også. Jeg ville ikke sige, at jeg er dårlig til engelsk, men jeg kan det langfra flydende. Hvor store krav er der til de engelsk fag på jura? Er det et krav,... -
Komma
ForumindlægHej, jeg har denne opgave og har prøvet at sende komma i den. Er det korrekt lavet? "År 1903 var året, hvor mennesket trodsede naturlovene og lærte at flyve. Dengang handlede det bare om at være i luften i tolv sekunder. Så længe var det, at brødrene Wright havde held til at holde deres fly... -
Studiebøger: Matematik økonomi, Forsikringsmatematik og Finansøkonom
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber i kan besvare. Jeg er meget interesseret i matematik, og derfor har jeg fundet 3 uddannelser, som jeg gerne vil læse til: Matematik økonomi Forsikringsmatematik Finansøkonom Mit spørgsmål er om studiebøgerne på disse her uddannels... -
Hjælp med tysk
ForumindlægHej alle søde mennesker Jeg har virkelig brug for hjælp i tysk. for jeg skal nemelig skrive en rejsedagbog omkring øsrtig på tysk. fx kære dagbog jeg er lige landet i østrig og det er super flot.... men problemet er at jeg KAN ikke tysk. derfor ville jeg hører om nogle af jer der er god til ... -
Opgaveark "At fare vild"
ForumindlægEr der nogen herinde der har skrevet en af de danske stile fra opgavearket "At fare vild" fra Studentereksamen August 2004. Jeg er ret lost og kunne virkelig godt bruge noget inspiration....På forhånd tak :) -
plzzzz køn og ligestilling
ForumindlægHej de hjælpsomme mennesker ! hvad kan der udledes mellem kvinder og mænd i det danske samfund? Hvad forklarer denne tabel? http://www.dst.dk/Sites/KVM/Arbejdsmarkedet%20og%20familieliv/kv_andel_arb.aspx -
Mon det er det rigtige?
ForumindlægMin lære, altså min dansk lære har sagt til mig at det er en dårlig ide, at jeg starter på gymnasium.. Hun mener jeg er simpelthen ikke kan klare gymnasium, og derfor skal jeg op til optagelsesprøve på mandag, (27 april). Mine andre lærer har sagt at jeg godt kan klare det.. Men jeg vil rigtig ge...
