Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 17121 til 17140 af 77388
-
Årsprøve i skriftlig dansk!
ForumindlægHej Alle..Jeg var til årsprøve i går d. 2 juni. i skriftlig dansk.Jeg kunne vælge mellem 3 opgaver, som lød følgende.1) Lav en analyse + fortolkning af novellen "En stol for lidt" af Helle Helle2) Lav en redegørelse for denne artikkel om gymnasiereformen.3) Skriv et Essay ud fra en best... -
Mangler to fag for at komme ind
ForumindlægHej. Jeg mangler mat på a og fysik på b for at komme ind på farmaceut uddannelsen. Kan jeg tage nogen aftenkurser i løbet af 3.g, eller kan jeg få de to fag afsluttet på 6 måneder efter gymnasiet? Mit nuværende snit ligger på 8,5 (ny skala). P.s. Hvis jeg vælger matématik på b-niveau på mit si... -
Hvad hedder dette tegn?
Forumindlægθ Hvordan udtales det / hvad bruges det til? -
Jeg vil ikke
ForumindlægHvad er HTX? -
sygeforsikring er ulighed
Forumindlæghej er sygeforsikrin en uloghed i dk, altså de rige kommer ind på de private hospial inden de andre er det iikk rigtig? og er det rigtig der er flere på ARBEJDE i privathospitaler for de for flere penge der, så mister de normale hospitaler arbejdsgiver -
Reaktionsskema - hjælp
ForumindlægHej, Ved opvarmning af hjortetaksalt vil følgende reaktion ske: NH4HCO3 --> NH3 (g) + H2O (g) + CO2 (g) Jeg får så at vide, at hjortetaksalt er et trivialnavn for forskellige salte, der alle sønderdeles ved opvarmning. I hjortaksalt forekommer: - Ammoniumcarbonat - Ammoniumhydrogencarbona... -
Valg af Valgfag.
ForumindlægHejsa, nu er det snart tid til at vælge valg til 2g og 3g. Nu er jeg så selv kommet i tvivl om et spørgsmål, jeg vil nemlig gerne have Samfundsfag Høj niveau og Biologi Høj Niveau begge fag er desværre 2 årige fag :-(. Nogle der ved om der er mulighed for at få begge fag ? Mener studievejlederen... -
Lære engelsk
Forumindlægskal 8 måneder på sprogskole til USA her til jul. skal bo hos en værtsfamilie og have undervisning 30 timer om ugen i en international klasse. bagefter skal jeg 2 måneder til Malta og arbejde. Tror i jeg vil kunne lære noget videre engelsk på de 9 måneder? -
krydsprodukt (vektorprodukt)
Forumindlæghej!!! jeg sidder og læser op til mat eksamen og sidder og spekulerer over hvad man egentlig bruger krydsprodukt til. jeg ved at man bruger det i rummet og hvis to vektorer er parallelle er krydsproduktet lig nul. men jeg kan ikke rigtig se hvad man egentlig bruger det til. f.eks. når man skal pr... -
Karakterer for 1.g
ForumindlægEr det kun på vores gymnasium, at 1.g9;ere først får karakterer for første gang efter juleferien? -
Rette engelsk stil
ForumindlægHej Er der en venlig og sød person, som orker at rette min engelsk tekst. Det skulle ikke tage så lang tid, det kun 2 sider :))9; Håber på en sød sjæl :) -
Egnet
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har lige et spørgsmål. Kan man blive egnet til gymnasiet med et gennemsnit på 5,8, men med to 029;er? (Fransk mundtilig og fransk skriftlig). Jeg har tænkt mig at tage spansk hvis jeg kommer på gym, så kommer aldrig rigtig til at bruge fransk. -
Projektuge - computerspilsafhængighed
ForumindlægHej vi har om "I forandring" med underemnet computerspilsafhængighed og der har vi i år fokus på produkket. Vi har ikke fundet et produkt endnu og vi kan ikke nå at skifte emne, så jeg ville høre om I kunne hjælpe med at finde på et produkt. Hold endelig ikke tilbage hvis du har en idé.... -
Atomet.
ForumindlægHej Det her fandt jeg på formel.dk "Et atom er opbygget af tre slags elementarpartikler, protoner, neutroner og elektroner." Men protoner og neutroner er ikke elementarpartikler, de bestå jo af kvarker? Er det ikke en fejl? -
Hjælp.. det haster
ForumindlægJeg er virkelig idiot til matematik.... jeg skal til mundtlig mat eksame imorgen jeg vil gerne høre om der er noget jeg kan gøre så jeg bare er sikker på at bestå.... -
Hvilke karakterer gælder hvis man skal på efterskole?
ForumindlægHej alle. Jeg skal på efterskole næste år, og så derefter i gym. Men jeg er i tvivl om noget med karaktererne. Tager gym mine karakterer fra 9. eller 10. (efterskole)? -
Buthanol Hjælp.
ForumindlægHej. Sidder og laver fysik rapport, og kan bare ikk finde noget om Buthanol :S Er der nogen der ved hvad den kemiske formel for Buthanol er ? -
Svær matematikopgave
ForumindlægHej, "Matematiklærer Madsen, der var ivrig lystfisker, havde sin egen måde at fortælle om sine bedrifter. I mandags fortalte han sin 8. klasse at han havde fanget en fisk hvis hoved var 9 cm langt. Halen var så lang som hovedet plus halvdelen af kroppen.Kroppen var så lang som hovedet plus... -
MEDICIN-STUDIE
ForumindlægHey alle sammen herinde. Jeg går på HF, og bliver student til sommer. Men problemet forekommer der, at jeg vil meget gerne studere medicin. Det ser lidt svært ud med de krav som de stiller, som er svære at honorere. Jeg skal op i 8 fag, og 12 eksamer!!Så spørgsmålet lyder: ved i om man alligevel... -
nogle der kan hjælpe med at perspektivere det forsømte forår? med noget i har læst, set eller hørt om?
ForumindlægPlease hjælp hurtig.. jeg skal aflevere mig opgave snart og kan bare ikke komme i tanke om nogel der minder om den ...
