Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 17141 til 17160 af 77388
-
Udvekslingsstudent i England
ForumindlægHej! Jeg vil gerne vide om nogen af jer har været udvekslingsstudent, for jeg vil gerne tage til England efter 9. klasse, så jeg ville bare høre om hvilken organisation I rejste med. Og var den god? Hvor tog du hen? Hvordan var priserne? Hvor lang tid var du der? Var værtfamilien go... -
Oplæsnings forslag til "udslidt"
ForumindlægHej Jeg står og skal aflevere en synopsis imorgen, hvor jeg skal aflevere hvad jeg vil læse op til eksamen. Det er 9. klasses dansk eksame, prøve B mener jeg den hedder. Jeg er helt blank og ved ikke hvad jeg kan læse op. Det skal være på omkring 600 tegn. Håber nogen kan hjælpe så hurtig... -
En der har nogle gode forsøg??
ForumindlægHej, jeg skal snart til eksamen. og mangler en masse gode forsøg. jeg skal til 9. klasse eksamen men hvis i har noget på 1.g9;s plan er det helt fint:) Jeg mangler forsøg til emnerne: Metaller magnetisme elektromagnetiske bølger og deres anvendelse Jeg ved godt at fx metaller er en vidt... -
Baggrundsstrålings opstandelse
ForumindlægJeg skal snart op til eksamen i naturfag i 9. klasse. Haha, øv! Dog har jeg et spørgsmål, som jeg har søgt på overalt på nettet: Baggrundsstrålings opstandelse! Men intet sted på nettet har jeg kunnet finde et kvalificeret svar på min søgen. Jeg ved, at baggrundsstråling har været her på jorden... -
Talteori i matematikundervisningen?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er ved at læse til matematiklærer i folkeskolen, og skal til mundtlig matematik eksamen omkring talteori. Jeg skal bl.a. definere en masse begreber og bevise primfaktoropløsningen mm. I min 2. del af eksamen skal jeg kunne begrunde hvorfor det er vigtigt at arbejde med ... -
Hvilke lande er kommunistiske i dag?
ForumindlægHej Allesammen. Jeg går i 9. klasse, og skal til eksamen i Historie på fredag. Jeg har styr på nogenlunde det meste af pensum, men jeg mangler, at kunne formulere en ting til min eksamen, hvis jeg kommer i den situation at jeg skal perspektivere. Mit spørgsmål lyder: Hvilke lande er kommunistisk... -
sygeksamen
Forumindlæger der nogen som ved 100% om man kan komme til en sygeksamen? for jeg havde rigtig en eksame idag men jeg var alt for syg til at kunne komme så jeg ringede til skolen og sagde jeg var syg og ikke kunne komme så sagde de det er i orden og ikke mere end det. og jeg har været til læge idag og jeg ... -
Gitterligning
ForumindlægSkal snart op i fysik, men kan ikke finde udledningen af gitterligningen :( nogen der ved hvordan man udleder den? -
Usikker
ForumindlægI dag var jeg til matematikterminsprøven og i går var jeg til danskterminsprøven. Jeg synes det gik nogenlunde i går, men ikke særlig godt i dag til matematik. Jeg kunne ikke rigtig finde ud af lidt for mange af opgaverne, og sad og tænkte og blev ked af det, da jeg gerne vil være god til matema... -
Differention af kvadratrod
ForumindlægHeay...Jeg skal bevise at f(x) = kvadratrod(x^2+9) giver f9;(x) = X over kvadratrod(x^2+9).Den eneste formel jeg kan finde til at differentiere kvadratrod(x) er f9;(x) = 1 over 2*kvadratrod(x).Formel 105 på side 32:http://us.uvm.dk/gymnasie/erhverv/eksamen/Vejledninger/uvmformelsamlingmat.p... -
hjælp til oversættelse!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med at oversætte! plz det haster! Når du går i 9. eller 10. klasse, så kan gymnasiet, teknisk skole eller måske universitetet forekomme meget langt væk.Men allerede næste år skal du finde ud af, hvilken vej du vil i uddannelsessystemet.Hvad er din fremtid? Hvad vi... -
Årsprøver i afsluttende fag?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om årsprøver... Jeg går i 1.g, og har fået at vide jeg skal til eksamen i matematik og derudover op i to årsprøver. Har ikke fået at vide hvilke fag det er i, og har ikke kunne finde ud af, om jeg kan risikere at komme til årsprøver i fag jeg afslutter i år, umiddelbart ville ... -
Karakterblad
Forumindlæghej jeg har lige fået mine sidste standpunktskarakter i ottende klasse og jeg er bestemt ikke tilfreds jeg vil spørger om der er nogen som også har haft det sådan og har forbedret sin karakter? :) (og hvordan?) -
HJÆLP!
ForumindlægVi er i min klasse meget uenige i hvordan og hvorledes Vi vil gerne spise rundstykker med en lærer, nogle der kan forklare om det? hvornår, med hvilken lærer og kan der være flere lærer?? På forhånd tak:) -
HJÆLP, trukket "minorities" i engelsk, hva ska jeg gøre
Forumindlægjeg går i 10 klasse og har lige trukket emnet minorities, jeg går lidt i panik da jeg ikke helt ved hvad jeg skal snakke om. kan i komme med nogole emne ideer? tak. -
HF? Nogle, der har gået/går på - 2-årigt hf eller har godt kendskab til hf generelt?
ForumindlægHej alle. Jeg har nogle spørgsmål, da jeg snart starter på et 2-årigt hf. Jeg er inde i, at man skal op i fuldt pensum.. Det er fx. Disse fag: Dansk: mundtlig og skriftlig Engelsk: mundtlig og skriftlig Kultur og samf gruppe (KS) mundtlig Matematik mundtlig og skriftlig Naturvidenskabelig fagg... -
ANGST!
Forumindlæghej folkens.. jeg skal op i mundtlig engelsk her på fredag.. Det er kun en årsprøve.. Jeg ahder engelsk og kan slet ikk finde ud af det! betyder det meget hvisj eg ikke dukker op? for en fra min klasse han er helelr ikk dukket op til to årsprøver indtil videre.. betyder det meget årsprøve? seriøs... -
Afslutning af grundforløbet
ForumindlægHej 1.g9;ere,\n\nså nærmer den første eksamen sig, og for lyst til at høre hvordan jeres skole har taklet den den nye reform. \n\n\nPå min skole(IBC Kolding HH) har skolen valgt at vi skal op i en rapport, som danner grundlag for en mundtlig prøve. Vi har gennem det første semester haft 3 stu... -
Gymnasie
ForumindlægHej Allsammen Jeg er en elev der går i niende klasse. I dag har jeg været til skolehjemsamtaler hvor jeg fik at vide at jeg klarede mig godt i alle fag undtagen matematik. I matematik fik jeg følgende årskarakter Færdighed:02 Problemregning:02 og Mundtlig matematik:4. Min matematik lærer ... -
Snyd?
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til fysik eksamen og har fundet en fantastisk disposition på nettet, som passer perfekt til mit emne. Men jeg er i tvivl om hvor meget jeg må bruge denne disposition? Altså er det i orden at kopiere de emner som dispositionen indeholder?
