Søgning på: bioteknologi eksamen 2014. Resultater: 17161 til 17180 af 35409
-
Fravær - hvornår indsender skolen det?
ForumindlægHej, Skulle bare lige spørge om det er korrekt, at man i praksis kan pjække fra d. 30 marts da skolen skal have indsendt elevernes fravær til undervisningsministeriet i starten af april... Hvis man så ikke har fået nogle advarsler kan man faktisk så godt som begynde sin læseferie nu. Nice.... (hv... -
Appelformer og agumentation
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg skal fortælle, hvilke (hvis nogen) appelformer der bliver brugt i følgende to citater: ”Imod den romerske kirke, sådan du værdigedes at advare om, rejser sig løgnelærere, som indfører fortabelsessekter og pådrager sig en hurtig dom. Deres tunger er ild, et h... -
Rettelse! af opgave? - 9. klasse!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er omsider, efter adskillelige timers arbejde, blevet færdig med min problemløsningssæt, så ville høre om der ikke var en venlig sjæl, der gad at se den igennem for fejl? Det er meget vigtigt! Håber nogle vil hjælpe. På forhånd mnage tak! Alkymisten! -
Hjælp til et stykke! (9. klasse)
ForumindlægSidder her og laver min mat opgave, men er dog havnet i en lidt vanskelig situation! Jeg er nået til et stykke, der volder mig lidt besvær, så håber på lidt hjælp her inde fra! Det drejer sig om stykke 2.4 fra denne opgave: http://peecee.dk/?id=40204 PS: Der kan gå op til 10sek. før billedet... -
Hvordan gør man??
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig matematik her imorgen, og har ingen anelse om hvad man går ind og gør, osv. Hvordan kan man forklare opgaver på en god måde?? HJÆLP TAK -
Mønsterbrydere i uddannelsessystemet - social arv
ForumindlægHeeeej, jeg sidder med et ret hjernevridende spørgsmål i samfundsfag, som jeg simpelthen ikke kan konkludere på. Spørgsmålet er således, "Hvorfor er HHX den uddannelse med flest mønsterbrydere af den sociale arv?" En undersøgelse viser at op mod 60% af HHX eleverne kommer fra ufaglært... -
kompleks andengrads ligning ]
Forumindlægjeg skal løse z2(1+i)z+2-i=0 jeg definerer koefficienterne a = 1, b = (1+i), c = 2-i d = b2 - 4 * a * c = (1+i)2 - 4 * 1 * (2-i) = 12 + i2 + 2i - 8 + 4i = -8 + 6i (da i2 = -1) jeg beregner modulus r = sqrt(-82 + 62) = 10 sqrt(d) = ± 1+3i ud f... -
Antal mdt. eksamener?
ForumindlægHvor mange mdt. eksamener skal man op i i 2g? Jeg har ikke været op i nogen mdt. eksamener i 1g, så kan det passe jeg skal op i tre mdt. eksamener i år? -
Årsprøve
ForumindlægHejsa folkens, Jeg er en 1.g'er som skal til mundtlig årsprøve i fysik her snart. Så hvis der er nogen, der har en ide om hvordan dette vil foregå, så ville det være perfekt :) -
Økonomiske termer Eng/Dk
ForumindlægHej alle Jeg leder fortvivlet efter en oversættelse fra engelsk til dansk af "underlying profit before tax". Det forekommer i en økonomisk beretning. Ikke engang Danske Bank kan svare på det. Hele sætningen hedder: "Underlying profit before tax improved by 9.0 per cent to &p... -
gik her :)
ForumindlægAltså som de fleste af 3.g'erne som skal jeg jo snart op i skrift. dansk.. på tirsdag. Mig en ven sad idag og snakkede om vores tidligere prøver ( terminsprøver) og de overordnet emner som stiloplægget tager op. Er der nogen af jer der har gode forslag, eller en anelse om hvad det er for et... -
tangentsligning
ForumindlægJeg er af den gamle ordning og må ikke bruge solver på min lommeregner. 0 =-tan(t)+t hvordan løser man denne -
læge? Gynækolog?
ForumindlægSkal man læse til læge først for at specialisere sig ind for gynækologi? nogen der ved det? og hvis man vil læse til læge, læser man så medicin eller lægevidenskab? er lidt blank hvad det angår -
Herodots skrivemåde - Kong Kroisos
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om hvilken skrivestil Herodot benytter sig af (her med henblik på kong kroisos)? I en af opgaverne her inde, er der en, der har skrevet han bruger imperiske metode (Kun det der med sikkerhed er rigtigt). Men nogle gange siger han selv at det er ting han har fået at vide, hvord... -
Hvem er Min Censor???
ForumindlægJeg kan ikke finde min censor, har prøvet alle link herinde det er matematik 998- OL OG er 100 på at det er sådan!!! HJÆLP -
etos, patos... Sokrates apologi
ForumindlægJeg har siddet og læst de andre tråde igennem og prøvet af få hold på begreberne patos, logos og etos. Grundlæggende forstår jeg godt hvad de betyder, men når jeg skal finde eksempler i Sokrates apologi, kan jeg simpelthen ikke se mig ud af det!! Er der nogen herinde der har nogle eksempler fra ... -
Erfaring med supplering Mat A??????
ForumindlægHej alle på siden. Jeg skal snart starte i et 3 ugers matematik a kursus. Jeg er lidt nervøs hvad angår sværhedsgraden og om jeg overhovedet når at følge med i undervisningen. Kan man godt score en høj karakter i sådan et kursus? Jeg håber nogen vil svar. på forhond rigtig mange tak! -
dumpe 3.g
ForumindlægJeg står med et lavt eksamenskarakter, og står foran 4 mundlige eksamner. Mit årskarakter er fint nok.... MEN hvis jeg nu skulle få under 6 i eksamenskarakter, hvilke muligheder har jeg så? -
Gode råd til skriftlig årsprøve i dansk
ForumindlægHej alle. Jeg skal om få dage til skriftlig årsprøve i dansk. Jeg er rigtig spændt, da det er første gang. Jeg plejer at bruge mange dage på at skrive en stil, så er spændt på om jeg kan nå det hele på 5 timer. Har I nogle super gode råd? Tak på forhånd :-) -
Små historier/myter.
ForumindlægHvis nogen af jer rare mennesker ligger inde med små historier/myter om alt fra Odysseen til Illiaden og Antigone etc. etc. Så er jeg MEGET interresseret i dem. Bare for og nævne et eksempel på en sådan historie/myte: "Aggamemnon der offrer sin datter til guderne for at få god vind i sejle...
