Søgning på: engelsk b skriftlig eksamen. Resultater: 17161 til 17180 af 134825
-
Hjælp til Teknologi A Eksamen
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op til en Teknologi A eksamen om 1 uge. Min lærer har været lidt dum til at forklare hvad jeg skal præcis. Vi har i en gruppe lavet et iværksætter projekt, med rapport og produkt. Og det er HTX jeg går på. Mit spørgsmål er: Hvad skal jeg præcis til Teknologi A eksamen? ... -
Kemi C eksamens hjælp :)
ForumindlægHar en lille eksamen i morgen og blandt eksamens bilag er de er spørgsmål jeg ikke forstår i forbindelse med d) Zn + H+ --> Zn2+ + H2 (ikke afstemt) Hvor meget Zn skal afvejes for at der kan laves 2 g H2(g)? Hvor stort et volumen 1 M HCl skal der mindst bruges? Tak på forhå... -
Hvordan forbereder man sig bedst muligt til billedkunst eksamen?
Forumindlæghej jeg skal til billedekunst eksamen i næste uge. vil bare lige høre om der er nogen der har været oppe i billedkunst, hvordan skal man forberede sig bedst muligt self. skal hele pensumet læses igennem, men hvilken notater er vigtigst at skrive ned? det er vel også en god ide at analysere forske... -
Kemi B - Svag Base opgave
ForumindlægEn vandig opløsning af magnesiumethanoat har pH 8,4 Styrkeeksponenten pKB for ethanoationen er 9,24 ved 25 oC a) Opskriv protolyseligevægten for ethanoationen og udtrykket for styrkekonstanten Mit svar: CH3COO- (aq) + H2O (l) <=> CH3COOH (aq) + OH- (aq) KB = ([CH3COOH]*[OH-])/[CH3... -
Basis kemi B opgave 27
ForumindlægOpgave 27 – Vi har en flaske danskvand ved 20o C. Antag, at partialtrykket af CO2(g) i flasken er 2,5 bar. a) Beregn den aktuelle stofmængdekoncentration af opløst CO2. b) Betragt den mængde CO2, som er opløst i 1,5 L danskvand. Hvor stort et volumen ville denne mængde CO2 have som gas ve... -
24-timers eksamen. Læser du op?
ForumindlægHej alle. Jeg er godt igang med forberedelserne til mine eksamener, men er slet ikke begyndt på at læse op til de to 24-timers eksamen jeg har. Læser du op når du alligevel har 24 timer? Og hvad læser du op? -
Lyrik eksamen hvilken tekst??
ForumindlægHar trukket lyrik til eksamen 9kl folkeskolen, har lidt problemer med at finde et digt som jeg kan analyse. Så tænkte om der var nogen der evt kendte et godt digt jeg kunne lege lidt med :) -
Fysik eksamen! Hjælp (jeg er sproglig)
ForumindlægAndre end mig der ikke lige har trukket deres yndlings fag til eksamen?! jeg sidder og kæmper med bestik regning! Nogen der har nogen notater der er nemme at forstå omkring det emne?:) -
24 timers eksamen
ForumindlægHej Jeg har været til 24 timers eksamen på uni i sidste uge og har nu fået en karakter som hedder 1.00/100.00, nogen der ved hvad det betyder?:) Hilsen Rebekka -
sura 2 ?? haster eksam
Forumindlæghej er der nogen der kender til sura 2( bederetninger og guds barmhjertighed). har desværre ik koranen bogen, om i kan forklar hvad kort den sura handler om. for skal til eksamen imorgen -
HASTER eksamen i morgen !!! Sæbefremstilling???
ForumindlægHello dudes.. Skal til fysik eksamen i morgen, og kan simpelthen ikke finde nogle 'opskrifter' på en ganske alm. totalt simpel sæbefremstilling.. nogen der kan hjælpe??? På forhånd tak :-) -
mundtlig dansk eksamen STX
ForumindlægHeey jeg ska op i mundtlig dansk eksamen om nogle uger men jeg er meget usikker på hvordan eksamen foregår og hvad man ska lægge vægt på? Er der en der kan forklare mig lidt omkring eksamen? -
ang. mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg går på STX, sidste årgang. Jeg mangler kun en eksamen og det er på tirsdag jeg skal op. Man får udleveret et ukendt materiale, men man skal også selv finde andet materiale/kilde til selve eksaminationen. Må det godt være nogle kilder man har læst i gymnasietiden eller skal det være en ma... -
Nogle der kan oversætte en kort dansk til engelsk?
ForumindlægHej!:) Nogle her inde der kan hjælpe mig med at oversætte dansk til engelsk? Jeg ved det er dårligt stil men jeg er simpel dårlig til engelsk og har virkelig svært ved det, så håber vireklig at nogle her inde kan hjælpe mig da det haster... -
Brasilien - 24 timers eksamen
ForumindlægHej alle, Jeg har netop været oppe og trække et emne til min 24 timers eksamen i NG, og det blev: "Naturgrundlag og udvikling - Brasilien Overordnet spørgsmål: På hvilken måde er den globaliserede økonomiske udvikling i stand til at præge udviklingen i Brasilien? I din disposition skal du ... -
eksame projekt fossile brandstoffer
Forumindlæghej sidder og laver problemformulering til mit eksame projekt. hvori man skal inddrage 2 fag, jeg har valgt at inddrage geografi og kemi. indtil videre lyder problemformuleringen sådan: 1.hvordan dannes olie? 2.hvilken effekt har afbrænding af fossile brandstoffer på klima systemet? (1,2 indenfor... -
Hjælp til mundtlig historie eksamen
ForumindlægHey Jeg skal op til mundtlig historie eksamen i morgen, og har virkelig brug for hjælp, da jeg ikke ved, hvad det går ud på. Har hørt noget om, at man kommer ind, og trækker et emne ud fra det, der er opgivet, og derefter får man 40 min til at forberede sig i og 20 min til at fremlægge det i. Pr... -
Mundt. dansk eksamen
ForumindlægJeg har dansk eksamen imorgen, godt tre år efter jeg havde min sidste, som var i 10.klasse. Det er 3.år HTX eksamen jeg skal op til. Det jeg har brug for hjælp er at jeg er lidt tom omkring hvordan jeg finder ud af hvilke tekster der er hvad. Fx. kan jeg ikke helt huske hvad en sagprosa er, elle... -
Matematik dumpet eller bestået?
ForumindlægHej. Jeg har været så uheldig at dumpe min skriftlige matematik eksamen i år. Mine årskarakter er 7 skriftligt og 7 mundtligt. Jeg skal også til min mundtlige matematik eksamen på fredag. Efter STX vil jeg gerne læse Historie på universitet, og der skal man jo ha' bestået Matematik B. ... -
Hvad kan man forvente af dansk eksamen?
ForumindlægJa, nu er jeg desværre den heldige vinder af mundtlig dansk eksamen :( Derfor vil jeg høre om der er noget der har været oppe i det (helst 3.g-niveau) og som evt. lige kan forklare hvordan det foregik... Hvad kom I op i, hvad lægges der vægt på inde til eksamen? Tak!
