Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17161 til 17180 af 20599
-
figur over det danske politiske system
Forumindlæghej :) er ved at lave en samfundsfags rapport, hvor jeg har en figur som kan ses på den vedhæftede fil, det er en figur over det iranske politiske system, men vil meget gerne have en sammenligning med det danske, og efter jeg har ledt længe, og ikke kan finde nogen, så håbede jeg på at nogle heri... -
AT-opgave: Historie og kemi - metoder
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skriver om AIDS' rejse gennem tiden - fra 80'erne og til idag. Jeg har dog lidt problemer med brugen af metoder! I historie vil jeg bruge den samfundsfaglige metode, og i kemi vil jeg bruge den naturvidenskabelige, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal forklare m... -
AT16- global opvarmning
ForumindlægHej! jeg skal aflevere min AT synopsis om fire dage og føler mig virkelig på skideren. Jeg har aldrig rigtig lært hvad AT gik ud på, men fik selv læst mig frem til en forståelse, dog efter jeg havde valgt emne og fag. Jeg valgte fagene naturgeografi B og samfundsfag A, da jeg ville skrive om køer... -
Hvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau
ForumindlægHvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau, ifølge bekendtgørelserne? Lige nu står i til at skulle have 100 moduler af 70 minutters varighed - mens sammenlignet med Dansk på A-niveau hvor vi kun skal have 70 moduler. Min studieretning hedder Engelsk A, Samfundsfag B, Psy... -
Hvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau?
ForumindlægHvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau, ifølge bekendtgørelserne? Lige nu står i til at skulle have 100 moduler af 70 minutters varighed - mens sammenlignet med Dansk på A-niveau hvor vi kun skal have 70 moduler. Min studieretning hedder Engelsk A, Samfundsfag B, Psy... -
Hvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau?
ForumindlægHvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau, ifølge bekendtgørelserne? Lige nu står i til at skulle have 100 moduler af 70 minutters varighed - mens sammenlignet med Dansk på A-niveau hvor vi kun skal have 70 moduler. Min studieretning hedder Engelsk A, Samfundsfag B, Psy... -
Samf. opg.: privatforbrug og forbrugsmønstre
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en samfundsfagsopgave. I den skal jeg svare på et spørgsmål som lyder: Undersøg udviklingen i privatforbrug og forbrugsmønstre. Besvarelse skal ske på grundlag af materialet i bilag D1 og understøttes af beregninger. Min lærer har sagt, at man skal besvare opgaven ved at br... -
forvirret! 5 A fag???
ForumindlægHej derude, Jeg har den samfundsvidenskabelige studieretning på almen gymnasium STX, dvs Samfundsfag A, MAtematik, B og engelsk A. Jeg overvejer stærk at tage matematik på A niveau, som valgfag, har hørt at det skulle være super hårdt, mennn .... ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg klarer ... -
(AT)Sprogfag - samfundsvidenskabelig?
ForumindlægHej, Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt grænsen går imellem faget samfundsfag og de sprogfaglige fags brug af samfundsvidenskab? Og hvilke muligheder ligger der i udarbejdelsen af emnet San Francisco 1906 i fagene Naturgeografi og engelsk? Er total i tvivl og min lærer bliver ved med a... -
AT eksamen guldkorn
ForumindlægEr der nogle som har nogle guldkorn man kan få frem til AT eksamen? Mine to fag er Engelsk og Samfundsfag, hvad kan jeg fx sige om deres samspil til at belyse min sag (min sag er FN's svigt i Sudan. Jeg har bla. lavet en filmanalyse af en dokumentar om katastrofen i Sudan) Men o... -
SSO Problemformulering
ForumindlægHej.. Er igang med en SSO i samfundsfag, og har klaret mig igennem redegørelsen. Men har lidt problemer med at tyde min analyse. Altså hvad det er jeg præcist skal gøre. Den lyder som følgende: En analyse af hvilken vægt argumenterne har været tillagt af forskellige deabattører og/eller polit... -
Abduktion
ForumindlægHej :-) Jeg skal op i AT-eksamen på torsdag, så jeg forsøger at læse mig op på fagenes (for mit vedkommende samfundsfag og filosofi) metoder. Jeg er dog stødt på et lille problem med abduktion. Nogle forklaring tyder på, at man ved abduktion arbejder med en hypotese, der er sandsynligt, me... -
SS0
ForumindlægHejsa er ved at skrife sso i samfundsfag, om kultursammenstød mellem vesten og islam. Håber nogen er interesseret i at hjælpe med at kigge opgavens 2 færdige delkonklutioner,for evt fejl og mangler. Desuden hvis i ved noget om tesen, "Clash of civilisation", må i gerne assistere mig i m... -
Synopsis velfærdssamfund og velfærdsstaten
ForumindlægHej jeg har brug for jeres hjælp. Jeg er igang med at lave en synopsis om vefærdssamfundet og velfærdistaten her er mine tre undersørgsmål. Mit problem er at jeg har brug for hjælp til min indledning og min problemformulering. En sød sjæl der kan hjælpe mig :D - Redegør for hvilken velfrædsm... -
Hjælp supplering
ForumindlægHej derude! Jeg har et lille problem lige nu, jeg går i 1.g, og har fået af vide her fornylig, at jeg ikke skulle op i samfundsfag (C) alligevel. Problemet er at jeg har fået 4, men er det et problem, hvis jeg nu skal på ind på universitetet i fremtiden. Det er kun et 4, resten er en 10 -12... -
sso-sociologi
ForumindlægHejsa. Jeg har tænkt mig at skrive sso i samfundsfag. problemet er så bare min problemformulering. Endtil videre er mit emne: "mennesket i det senmoderne samfund". Men den endelige problemformulering er jeg ikke nået frem til, da der er så meget jeg godt kunne tænke mig at skrive om fx... -
AT mad og mennesker kemi
ForumindlægHej. Jeg skriver AT 6 med emnet 'mad og mennesker'. Jeg har fagene kemi og samfundsfag, og har valgt at se på kemi/tilsætningsstoffer i fødevarer, og den manglende sikkerhed angående tilsætningsstoffer. Mit problem er, at det virkelig er svært for mig at finde noget konkret at bruge kemif... -
AT: "Kampen om det gode live" emner
ForumindlægHej Vi er i gang med AT5 om "Kampen om det gode liv" er titlen. Vi har brug for hjælp til at emner i fagene Samfundsfag og Historie Opgave beskrives således: Du skal vælge en sag, hvor en kamp for det gode liv står i centrum. Du skal undersøge og diskutere både den opfattelse af det... -
Studere i Canada
ForumindlægHej! Jeg er en pige på 15 år, som stod og funderede lidt over min fremtid. Jeg vil rigtig gerne læse psykologi i Canada, men er det overhovedet realistisk? Hvordan får jeg råd til det og diverse? Nogle der vil guide mig lidt? Jeg skal til at starte på gymnasiet med studieretningen Engelsk (A)... -
Hjælp til case-eksamen
ForumindlægHej. Jeg går på Århus Købmandsskole, altså HG. Jeg er færdig her d. 17. januar 2007, men mangler at lave den sidste opgave i min case-opgave i Samfundsfag som handler om virksomheden, Bestseller. Opgaven lyder på følgende: :::: Her skal du arbejde selvstændigt med emnet "demokrati" bl....
