Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 17201 til 17220 af 33706
  • Beregninger i undersøgelse

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har samfundsfag på A niveau, men er igang med 2. år så det er vel B niveau.. Jeg har fået et opgavesæt med en opgave jeg ikke forstår som lyder: "Undersøg i hvor høj grad SF og DF's placering bilag D1 kan understøttes af materialet i bilag D2. Undersøgelsen skal indeholde...
  • blodtype

    Forumindlæg
    Jeg har lavet et forsøg med blodtypebestemmelse i min klasse. hvis jeg er A-, kan mine forældre så ikk godt begge være Rh- og Rh+ ? et spørgsmål lyder: Sammenlign klassens blodtypefrekvens med frekvensen i den danske befolkning (bilag 1) og forklar eventuelle afvigelser mellem tallene. hvorda...
  • Bestem samtlige stamfunktioner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og har fået til opgave at finde samtligt stamfunktioner af udtrykket: f(x)=x^3+6x^2+5 Hjælp - på forhånd tak :-)
  • Reducer og isoler

    Forumindlæg
    Nogen der ligger inde med alle de der regler omkring recuring og isolering? Skal terminsprøve i morgen og mangler virkelig øvelse!! :(
  • Gået ned i skr. eksamen?

    Forumindlæg
    Det her er en lille uformel rundspørge for SPs brugere. Er du gået ned i skr. eksamen i forhold til dine årskarakterer eller terminsprøven? Bare svar ja eller nej (du må selvfølgelig gerne uddybe hvis du vil)-
  • buesekunder (″) er altså gåseøjne, men hvad betyder bare en '

    Forumindlæg
    buesekunder (″) har symbolet som nærmest bare er gåseøjne, men når der bare står ' hvad betyder det så. når vi snakker parallakser osv.
  • Angiv projektioen af a på b

    Forumindlæg
    Forstår godt formlen, men er lidt usikker når der er tre tal tilstede
  • Vektorer i rummet - ti-Nspire

    Forumindlæg
    Jeg skal løse opgaven i Ti-Nspire, men er i tvivl om hvordan..
  • omdrejningslegeme

    Forumindlæg
    nogle der kan hjælpe?:)
  • Partikulær løsning

    Forumindlæg
    Hvad fortæller en partikulær løsning til en differentialigning mig? Skal man forstå det som tangentens hældning i et bestemt punkt i en graf?
  • Potensfunktion

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder med en potensopgave, og har glemt hvad de forskellige bogstaver giver udtryk for i funktionen, og opgaven lyder: I en model for befolkningstilvæksten i Indien antages det, at N(t)=1134⋅1,014t , hvor N (t ) betegner befolkningstallet (målt i millioner) til tidspunktet t (må...
  • Kvartilsæt, gennemsnit, spredning, regression

    Forumindlæg
    Data, som findes i filen seas-nve, indeolder det gennemsitlige elforbrug over de 5 dge og et udsnit kan ses i tabellerne. A) Analyser data og fumler tekst til en pjece, der skal omdeles til husstande og varmekilder, størrelse på hus og elforbrug. I din analyse kan du komme ind på: Kavrtilsæt ...
  • Sandsynlighed

    Forumindlæg
    Gør desuden rede for, hvorledes man beregner sandsynligheder for hændelser i symmetriske (jævne) udfaldsrum. Hvad kan man snakke om her? Er det noget med p(H) og sådan eller ??
  • Kinetisk energi

    Forumindlæg
    Jeg skal bruge hjælp til formlerne til kinetisk energi. Jeg ved godt at: Ekin = 1/2 m * v^2 og for at udregne farten er: v = √2 * Ekin / m Men hvordan kommer man fra formlen for Ekin til formlen for v?
  • Hjælp til trigonometri

    Forumindlæg
    Hvordan viser man hvordan man ved brug af ensvinklede trekanter kan beregne sider og vinkler i retvinklede trekanter?
  • Potens

    Forumindlæg
    Jeg skal lave et oplæg om potens, men kan ikke helt finde ud af hvad det er. Håber i vil hjælpe med at forklare det?
  • kendetegn ved lineære funktioner

    Forumindlæg
    Hvad er kendetegnene ved en lineær funktion?
  • Formlen K(n,r)!!!!

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe med at forklare formlen K(n,r)? Og måske komme med et eksempel på en beregning af sandsynlighedsfelter med formlen?
  • -3 til årsprøven

    Forumindlæg
    Hej, jeg gik hen og fik -3 til årsprøven. Kan der ske noget ved at jeg får et enkelt -3 til årsprøven Det skal lige siges at jeg var til stede, og lavede selve prøven, men det gik bare lort
  • Psykologi på universitetet

    Forumindlæg
    Hej med jer :) Er der nogen her inde der studerer psykologi på universitetet? Om det er, ville jeg meget gerne høre fra jer. Om hvordan studiet er, om det er hårdt, og hvat det i praktis indebærer? Det har altid været en drøm at komme ind på det studie, men med et genmensnit på 10,6 ser det lid...