Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17221 til 17240 af 153151
-
? at bestemme de ubekendte stykker i trekant abc når det gælder at A=27grader a=8 og b=10 (hertil er der 2 opgaver) -1) når vinkel B er spids? -2) når vinkel...
Forumindlæg -
Hej allesammen
ForumindlægJeg har en novelle der hedder en stole for lidt, mit opgave er at skrive en slutning for historien. Hvis en jer kende historien, kan i hjæpe mig med ideer hvordan man afslutter historien?? Tak for hjælpen. -
Revolution
ForumindlægHvilken revolutionsperiode er kendt for faser med navne som Rædselsherredømmet og Direktoriet? I Hvilken antik by tog tyrannen Peisistratos magten ved at forklæde en pige som gudinde Athene? Det vil være super hvis i kunne hjælpe mig med det :) -
The Man Who Loved Flowers.
ForumindlægHej Jeg har fået til opgave at omskrive slutningen på "The Man Who Loved Flowers" fra han træder ind i "gyden". Er der nogen der har en god slutning jeg kunne skrive..? På forhånd tak for hjælpen -
Snedronningen
ForumindlægDer er vel ikke nogen der har skrevet en opgave om snedronningen, som jeg må låne.. Skal skrive årsopgave om den, men aner simpelthen ikke hvor jeg skal starte.. Har virkelig brug for inspiration.. Vil ikke skrive af eller noget, vil bare gerne have ideer.. Håber virkelig der en nogen der vil hjæ... -
Slaver i Romerriget! Ændring i opfattelsen..?
ForumindlægHej derude:)\nJeg er igang med at skrive opgave om slaver i Romerriget, men kan ikke finde noget konkret om, hvad det var der gjorde at synet på slaverne ændredes..? \nJeg har Senecas stoicisme med.. please hjælp hvis du har en anelse om hvad der ellers kunne ligge til grund for det...??\nVh -
Europas fremtid ?
Forumindlæghej:D jeg er simpelthen blevet stillet en opgave der lyder på: hvad er EU's fremtid... og det kan jo være mange forskellige ting så jeg har lidt brug for hjælp.. hvad mener i er EU's fremtid ? ? -
Knyt hånden, og sig nej til dårlig mad
ForumindlægHej folk :) jeg vil høre om der er nogle som har dette opgavesæt til Knyt hånden, og sig nej til dårlig mad.. Da jeg på nuværende tidspunkt ikke selv har nogen ide om hvordan jeg skal udforme opgave mv. Håber nogle kan hjælpe , tak :) -
Analyse - Hvordan?
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at skrive DHO-opgave. Jeg skal skrive en analyse som skal fylde 6-7 sider. Men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal skrive det op, og hvordan man i det hele taget skal gribe en analyse an.. Håber der er nogle der vil hjælpe! Det haster :-) -
Ved forbrænding af svovlforbindelser dannes der SO2, jævnfør for-rige opgave. Røgen fra kraftværker indeholder SO2, som dannes ved af brænding af svovlholdig...
Forumindlæghjæælp -
Komplekse tal
ForumindlægHej, jeg vil bare høre hvordan i ville løse øvelse 1.18 s. 9 fra dette opgavesæt http://home.imf.au.dk/holger/ka05.pdfGerne med en nærmere beskrivelse af hvordan man beregner diskriminanten.På forhånd tak. -
Kvantemekanik
ForumindlægJeg har givet et potentialeV(x) = -K·sech²(ax)hvor K > 0 er en konstant.Jeg skal nu omskrive den relevante stationære Schrödingerligning, så den kommer på formen-u''(y) - L(L+1)·sech²(y)·u(y) = E·u(y)Jeg vil mene at der må være tale om ligningen-h²/(2m)·d²psi(x)/dx² + V(x)·psi(x) = E·p... -
Dokumentar på DR2 om SRP (og snyd)
ForumindlægInteressant dokumentar om snyd med SRP (sendes lige nu på DR2) [ LINK ] -
Cuba
ForumindlægEr der nogle herinde der har styr på Cuba-krisen og som vil læse den igennem, da jeg måske har overset nogle fejl eller har måske misforstået noget. -
Forhold imellem omskreven og indskreven cirkel
ForumindlægEn trekant har sidelængderne 3, 7 og 8. Beregn radius af den indskrevne cirkel og radius af den omskrevne cirkel til trekanten. Forholdet imellem radius af den omskrevne cirkel og radius af den indskrevne cirkel i trekant ABC kan beregnes med: ... -
Notater
ForumindlægHey...Så nærmer eksamen sig jo de fleste 3.g'ere også dem som har haft mindre travlt i løb af de 3 år...men jeg kan simpelthen ikke finde mine notater omkring vikingetiden, slaveriet i romerriget, kina's historie og nazismen i tyskland og så nogle enkelte områder indenfor danmarkshistorie... -
HJÆLP ALLE SØDE MENNESKER
Forumindlæghej alle sammen sidder er helt blank. Jeg skal have en problemformulering med darwisme, socialdarwisme og socialdarwinismen brug under 2.verdenskrig (hitler/fasicime) Og har spencer som kilde i fagene Biologi(B) og Historie(A) -
"Man binder os på mund og hånd"-hjælp?!
ForumindlægJeg skal snart til at skrive 2.g opgave i dansk, hvor jeg har valgt at analysere "Man binder os på mund og hånd" med udgangspunkt i hvordan man under 2. verdenskrig gjorde modstand mod tyskerne på trods af censuren. Nu har jeg bare det problem, at jeg har ret svært ved at analysere vise... -
Hegemoni
ForumindlægJeg har altid troet at Hegemoniteorien beskrev hvordan enhver supermagt vil gå under. Desværre har jeg ikke kunne finde noget billag for dette hvilket irreterer mig da jeg skulle bruge det til min 2.g opgave. Jeg søgte lidt her på siden og fandt den her opgave: https://www.studieportalen.dk/O... -
SRP om Suzanne Brøgger el. lign.?
ForumindlægHejsa! Jeg synes, Suzanne Brøgger er en vildt spændende person, og så skriver hun tilmed vildt godt. Derfor har jeg overvejet at foreslå hende til mine SRP-vejledere; er der nogen, der har prøvet at skrive om hende i en større opgave lignende SRP før? Så kunne jeg nemlig godt tænke mig at høre om...
