Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 17261 til 17280 af 40685
-
Privatlærer
ForumindlægHej. Jeg leder efter en privatlærer, som jeg kan snakke med, om min synopsis som jeg har lavet i KS ( samfundsfag, historie , religion) som også kan give mig gode råd, til hvordan jeg kan starte med at smakke om dem :) -
Mundtlig SRP
ForumindlægHej, Jeg skal op til SRP mundtlig snart og er lidt i tvivl om hvad man skal snakke om ifh. empiri? Altså hvilken empiri man har brugt. I min SRP har jeg ikke indraget forsøg eller udført forsøg. Har skrevet i fagene religion og biologi. Tak på forhånd:)) -
SRP emne!
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive SRP og har i den anledning valgt at skrive inden for fagene engelsk og religion. Jeg har blot svært ved at finde et emne, som godt kunne have lidt interesse. Har I evt nogle forslag til emner, er åben for alt :-) -
Muhammed krisens konsekvenser
ForumindlægHvilken indvirkning kan Muhammed-krisern tænkes at have på Danmark i fremtiden? Inddrag i besvarelsen forståelse eller respekt for religioner, samlivet med muslimer herhjemme, Danmarks omdømme og lignende. Nogen der kan hjælpe mig? Tak :) -
Søger kilder til problemstilling om islam og hellig krig
Forumindlæg"Hvorfor er der mennesker i islam, der slår ihjel i religionens navn og hvad mener de andre muslimske grupper om dette?" Et svar ville selvfølgelig være rart, men det jeg primært søger er kilder der fortæller noget om spørgsmålet! Tak på forhånd (: -
Vi har brug for hjælp til et produkt!
ForumindlægVi har brug for hjælp til et produkt! Vi skal skrive om sammenhængen mellem religion og kultur, men vi kan ikke finde på et kreativt produkt. Vi kunne godt tænke os at lave et anderledes produkt. På forhånd tak. -
religon rettigheder
ForumindlægRettigheden er med andre ord individets ret til at tro, som man vil, og (ikke religionens ret til ikke at blive kritiseret eller diskuteret) hej det sidste stykke som jeg har sat parantes forstod jeg ikke helt så jeg håber på om nogle ville forklare mig hvad der menes der -
Matematik mundtlig A-niveau - hvor svært?
ForumindlægJeg står i den situation at jeg rigtig gerne vil have et 4-tal til den mundtlige mat A eksamen. Hvor meget bedømmer I at man skal kunne, før dette kan lade sig gøre? Har tænkt mig at fokusere mest på beviserne, og undgå så mange af deres spørgsmål som muligt... SKAL man desuden gennemføre et bev... -
AT - spørgsmål
ForumindlægHej. Er der nogen der ved om man må ændre noget på sin synopsis til AT-eksamen? Jeg kan nemlig se, at min konklusion ikke hænger helt sammen, så jeg vil meget gerne ændre noget på den. Anyone? -
Niendeklasse fysik/kemi afgangsprøve
ForumindlægJeg skal op til fysik/kemi eksamen om et par dage, og jeg er ikke helt sikker på hvordan den foregår. Den varer to timer, og jeg ved godt at man trækker et emne og laver forsøg, men hvad sker der ellers i de to timer :) -
mundlig spansk oplæg
ForumindlægJeg skal til eksamen i mundlig spansk på tirsdag. En del af eksamenen består i at holde et mundligt oplæg om Madrid. Jeg har lavet oplæget, men vil meget gerne have nogen til at læse det igennem og tjekke det for eventuelle fejl.Mvh. Louiseline -
Historieeksamen, hvordan?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan fortælle hvordan man går til eksamen i historie? Har læst i bekendtgørelsen, men synes ikke det var den store hjælp. Jeg ved kun, at vi har 24 timers forberedelse. Håber der er nogle, som kan hjælpe. -
Omkreds af trekant
ForumindlægFølgende opgave er en opgave u. hjælpemidler:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0586SF.pdfDet drejer sig om opgave e)Umiddelbart må B være 90 grader, men hvad mangler jeg så at gøre. -
S: mundtlig tysk!
ForumindlægHalløjsa!Jeg skal op i mundtlig tysk her den 29. maj! (ØV)Er der nogle der har nogle gode "blærerøvssætninger", eller bare gode sætninger man kan fyrre af til eksamen? Jeg har brug for en masse gode råd ! Hjææælp… Ps. Det folkeskole -
Naturfag
ForumindlægHej.. Er der nogen der har svarene til dagens sproglige eksamen i naturfag for 2.g? Eller evt. et klogt hoved, der gider regne den ud.Jeg ved ikke hvor man kan finde prøven henne, men vil gå ud fra at uvm.dk ville være et godt bud. -
Fremlæggelse
ForumindlægHejJeg skal snart op til spansk eksamen, og er blevet helt i tvivl om hvordan man egentlig begynder en fremlæggelse på spansk. f.eks.I denne fremlæggelse vil jeg snakke om Fidel Castro.Hvordan siger man det på spansk?mvh.Nick H. Lauritsen -
Fysik fremlæggelse
ForumindlægHejSkal til Fysik eksamen 2g, og har fået at vide man kan tage udgangs punkt i en rapport/forsøg man har lavet.Tænkte på når man så fremlægger skal det så være, sådan at man siger:Formålet var...Teorien var...Fremgangsmåde var...osv.Det går jo bare hen og bliver rimeligt slavisk.Nogen som har en ... -
Mediefag
ForumindlægNu skal jeg til mediefags eksamen og skal til at forberede redegørelsen for min egen film.. er der nogen der ved, om man skal vise klip eller scener fra sin film og gøre rede for dem, eller skal man gøre rede for hele filmen samlet ? mvh emilie -
00 i dansk og 10 i årskarakter - dumpet fag?
ForumindlægHey! Jeg var så uheldig at få 00 i dansk mundtlig eksamen (spørg ik)!! Har jeg så dumpet faget Dansk A? Eller er det gennemsnittet af ens danskkarakterer? For jeg fik nemlig 10,10 i årskarater.. P.S. det er HHX -
Fysik og Mat A
ForumindlægHej skal til eksamen til de her fag, jeg tænkte på om det vil være en god ide og købe et whiteboard som er 90x60? eller vil det være for lille. Jeg har endelig ikke lyst til og gå ned til skolen hver gang og øve mig på det der (doven). Jeg har ikke prøvet det før, men jeg går ud fra at det vil væ...
