Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 17261 til 17280 af 18958
-
Analyse af :Canan Büyrü - Macht der Kulturen
ForumindlægHej Guys :) Jeg skal op i mundtlig tysk i morgen tidlig. Det kunne være lækkert med lidt hjælp, da jeg synes teksten er en smule svær. Teksten er her : http://www.bpb.de/lernen/unterrichten/grafstat/134673/m-03-10-macht-der-kulturen Under præsentationen (analyse og fortolkning) af den u... -
Theresienstadt! Rapport + Fremlæggelse
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og skal lave en rapport og fremlæggelse til en opgave i Historie, sammen med en klassekammerat. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at i kom med nogle råd og foreslag! Vi har valgt at lave rapporten på en hjemmeside: www.theresienstadt.webbyen.dk Det eneste rigtig lække... -
24 timers eksamen
ForumindlægHej alle, Jeg sidder med en 24-timers eksamen i historie og har trukket Mellemkrigstiden. Mine bilag ser ud som følger: 1. Golo Mann: Rigsdagsbranden 27. februar 2. Forordning fra rigspræsidenten til beskyttelse af folk og stat, 28. februar 1933 3. Forbud mod Tysklands socialdemokratiske p... -
AT 2012 - hvordan gribes det an? Med Historie og Idræt?
ForumindlægHej derude Jeg skal op i AT og jeg har en helt masse spørgsmål. Hvordan griber jeg det an og hvad er en god idé at starte med at lave. Overemnet i klassen var: Iscenesættelse under 2. Verdenskrig og jeg fik tildelt undermenet: Josef Mengele (Nazi lægen fra Auschwitz) Min problemstillin... -
Rettelse.
ForumindlægNogen der vil rette dette ? ”De andres liv” er en tysk film, som foregår i DDR i 1980’erne og starten af 90’erne. Før filmen kendte jeg STASI for dets overvågning og registrering af borgerne samt omfattende anvendelse af meddelere. Dette indtryk blev ikke mindre. Og dette indtryk blev ikke mind... -
5 hurtige sætninger !
ForumindlægHej alle! Her er 5 sætninger på tysk, som i meget gerne må rette for mig! På forhånd tusind tak for hjælpen! 1. I må vide nu, om I rejser. Ihr müsst jetzt wissen, ob ihr reist. 2.Hvis du skal fortælle sandheden, hvad vil du så fortælle? Wenn du sollst die Wahrheit erzählen, was willst du dann ... -
Hjælp! Kan ikke finde emner til grænser i pågældende fag i AT om grænser!
ForumindlægHejsa! Jeg skal netop i gang med AT6 om grænser og har meget svært ved at få godkendt emner i mine fag. Jeg må vælge mellem Historie A, Bioteknologi A, Kemi A og Tysk B. Har I nogle fantastiske forslag, som I evt. selv har fået godkendt og arbejdet med, eller som i ved holder? Jeg har vedlagt... -
HJÆLP!! 1.VERDENSKRIG!!!
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal til historie eksamen imorgen og jeg har trukket "1.verdenskrig". Jeg har følgende kilder: 1. Kort over Europa før 1914 og tabel over stormagternes militære udgifter 2. Den tyske generalstabs vurdering af den storpolitiske situation den 29.juli 1914 3... -
Skabeloner/Vejledninger til at skrive diverse opgaver..?
ForumindlægHej Når jeg fx. skal til at skrive en historieopgave, så aner jeg faktisk ikke, hvordan jeg får løst opgave, så jeg formår at ramme de forskellige taksonomiske niveauer. Tænkte om der var en skabelon til at fx. skrive en historie opgave, altså en slags vejledning i hvordan man skal struktere ... -
2. del
ForumindlægNu er jeg tilbage igen! :-) Jeg vil meget gerne have, at I kigger på det og påminder mig om mine stavefejl, kommafejl etc. Tysk: Das ist selbstverständlich nicht natürlich, zu als auch die Junge und die Erwachsene versuchen zu die Aufmerksam keit auf sich ziehen an unterschiedliche die Methoden. ... -
oversættelse!
Forumindlæghej er er lige en oversættelse fra tysk til dansk håber der er nogen der lige vil rette den danskevation på forhånd tak Mein grösster Wunsch zum Geburtstag war das neueste Handy. Doch mit dem Mobiltelefon begann das drama. Bald war die erste Telefonkarte leer, und das Handy musste mit einer n... -
rettelse af fejl =)
Forumindlæghejsa alle sammen .. har temlig meget brug for at nogen ser denne her oversættelse som jeg har siddet og lavet igennem for fejl. vil være yderst taknemlig :) Dansk version: Folkevognen Allerede før Hitler kom til magten, havde han en ide om en bil, som en almindelige tysker kunne køre i. det ... -
Valg af fag og emne
ForumindlægJeg sidder og skal i gang med at skrive SRP, og så sidder jeg og grubler lidt over hvilke to fag jeg skal skrive i. Jeg har tænkt lidt på matematik (A) og biologi (B), eller matematik (A) og kemi (B) Jeg har matematik og fysik på højtniveau, og iflg, de nye regler, så kan jeg sætte de to fag sam... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej med jer : ) ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig en oversættelse , dansk til tysk. Det handler om relative pronominer . Oversættelse, relative pronominer´ Vi kender en ung pige, som har store problemer med sine forældre. Den opdragelse [som] de har givet hende, har været st... -
Eksamens-læsning
ForumindlægJeg er så heldig at skulle tage mine afsluttende 3.g-eksaminer i tysk + de to fag jeg fra start havde bandlyst, nemlig historie og biologi. Om fire dage starter mine skriftlige, men jeg har fuldkommen tabt pusten. De mundtlige er tre A-niv. og de to af dem er simpelthen direkte uoverskuelige ford... -
retning af stil;
Forumindlæghej allesammen, vil bare lige høre om der er nogle tysk eksperter derude som kunne hjælpe mig med at rette denne her lille stil; warum is Sport wichtig; Sport ist sehr wichtig für den Körper. So deshalb es ist wichtig in Form zu halten, damit in Form zu bleiben müssen sie Sport treiben, un... -
HJÆLP MIG :D
ForumindlægHej jeg prøver, at forstå denne dialog mellem to personer men forstår ikke rigtig tysk, så ville spøger om der var nolge der ville oversætte det for mig? :) Person 1: das ist doch funkionen Person 2: Ja scheitelpunktform nach x auflösen Person 1: ich hatte das schon Person 2: ja auch, Ja d... -
3 sætninger
ForumindlægHej folkens. Jeg har 3 tyske sætninger, jeg skal finde nogle fejl i? Nogen der gider at fortælle mig, mine fejl i de 3 nedstående sætninger? Og min lærer vil gerne, at jeg omskriver dem til nutid? Tak på forhånd :-) 1.Neben dem Bank finden man auch ein Turm, den war sehr alt. 2.Im Turm ... -
JEG VIL IKKE !!!
ForumindlægJeg vil IK være nervøs, men frygter alligevel at jeg bliver det på mandag! (da jeg skal op til min første mundtlige prøve, tysk) Jeg stoler selv på mig selv, men frygter bare GIGANTISK meget at jeg bliver nervøs, eftersom jeg virkelig blev nervøs i min prøve i matematik? :S. Kan man gøre noget ... -
Haster, tak ;)
ForumindlægHej, jeg er hedder Malene, er 19 år og i gang med 3.g med fagene Tysk A, Eng A, Bio B og Samf B. Jeg har fået et tilbud om at kommer i studiepraktik, men den skal besvares inden midnat (kan dog vente hvis der er pladser til overs, så selvom nogle først ser det her spøgsmål nogle måneder sener...
