Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 17301 til 17320 af 22746
-
Løsning
ForumindlægHej findes der en løsning?? til flg. link: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120816%20stx122%20FYSA%20skriftelig%20opgavesaet.ashx Eksamens opgavesæt skriftlig fy... -
Lektiehjælp tilbydes i 5 fag!
ForumindlægHej, I sommers (2010) fik jeg studenterhuen (STX), og jeg klarede mig fagligt rigtig godt - især i kemi, fysik, matematik, tysk og engelsk. Jeg er derfor frisk på at hjælpe med lektier, afleveringer osv. i de 5 fag mod betaling - bare skriv en mail til mig, så finder vi ud af noget: spgpaneler@li... -
Komisk zoom.
ForumindlægHej.. Jeg har 2 opgaver for, jeg skal ha' lavet i fysik til imorgen. Mit problem er bare, at min evne ikke lige er inde for dette fag, så det kunne være rart, hvis der er en der kan hjælpe mig på vej. Det er opgave 4 og 5 i følgende link: http://orbitcstx.systime.dk/fileadmin/filer/orbit_c_st... -
magnetiske kraft på protonen
ForumindlægHej jeg har lavet opgave 1 Beregn protones kinetiske energi, Men har problemer med opgave 2 og 3 synes ikke rigtigt jeg kan finde nogle formel for at beregn dem, har kigget i mine notaer og bøger + fysik 112 håber i kan hjælpe mig -
Neutralisation
ForumindlægHej alle sammen Jeg har lige trukket et emne i fysik som jeg skal fremlægge, eftersom jeg ikke lige er verdens bedste til det, kunne jeg godt bruge lidt hjælp. Mit spørgsmål lyder: Hvad sker der når f.eks. salt går i opløsning? Og så har min lærer sagt noget med neutralisation, og jeg kan virkeli... -
Snorbølger
ForumindlægJeg har et lille problem. Jeg sidder her med en fysik aflevering, og et af spørgsmålene er: "For en bestemt snor bevæger bølgerne sig med hastigheden 30m/s. snorens længde er 1,2m Find de tre laveste resonansfrekvenser" Jeg har haft om snorbølger, men kan ikke huske hvordan det er m... -
Hjælp til SRP valg
ForumindlægHej der ude, jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til et emne til min SRP. Jeg ville meget gerne lave noget med idræt, men mangler nogle idéer til nogle emner. Foruden idræt har jeg Mat, fysik, og self dansk og his. Håber der er nogle der har nogle super idéer :) -
Skihop - Eksamen
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen og har trukket emnet "skihop" Opgaven lyder"Du skal gennem et eller flere selvvalget eksperimenter belyse ovenstående tema, herunder hvilke faktorer, der her betydning for længden af hoppet" Nogen der kan hjælpe mig med noget teori omkring emnet d... -
Problemer med teori Skråt Kast
ForumindlægHej Jeg skal snart til at begynde på min SRO om "Skråt kast" og efter flere timers læsning af forskellige fysik bøger er jeg stadig i tvivl om hvordan jeg skal starte min teori del op, nogen venlige sjæle der evt. kan hjælpe mig med starten af teorien i det skrå kast? Tusind ta... -
Hjælp til valg af emne og fag
ForumindlægHej alle sammen, Jeg går på mit 3. år af HTX og skal til at lave studieretningsprojekt. Jeg er MatFys'er og kunne godt tænke mig at arbejde med konstruktioner indenfor matematik og fysik. Men jeg har ikke noge idé om, hvad indenfor konstruktioner jeg vil arbejde med. Er der nogle herinde der ... -
Den specielle relativitetsteori
ForumindlægI forb med AT7 har vi valgt at skrive om den specielle relativitetsteori i fagene fysik-historie. Vi skal finde ud af, hvordan teorien er blevet anvendt, men vi skal holde os inden for tidsrammen 1850-1914 - så vi kan fx ikke skrive om dens anvendelse ved atombomben. Har I nogle ideer? (Og ja, vi... -
hvad for en er den rigtige formel?
ForumindlægHej, jeg sidder og skal løse nogle fysik opgaver. Men jeg er gået i stå ved noget. I bogen har jeg fundet Archimedes lov til: Fop = pv*Vv* g Men på nettet finder jeg: Fop = mvæske · g, hvor der står at det er Archimedes lov. Hvilken skal jeg bruge, og hvad for en er Archimedes lov???? -
syreregn - reaktionsligning?
Forumindlæghej er der nogen derude der ved hvordan syreregn dannes, set med fysik øjne? jeg ved i forvejen noget med svovl går i forbindelse med vand og jeg har et forsøg om brændt svovl udleder syre og der dannes syrereg, men hvad er reaktionsligningen og hvordan ser det ud på ionform? s+ h2 +o4> ... -
Bølger
ForumindlægHej :) Jeg skal op og fremlægge om bølger i fysik B i morgen. Det ikke fordi jeg ikke ved hvad jeg skal, det er mere hvis der er nogen som kan give mig nogle tips, eller noget i den stil til hvad man kan komme ind på, eller hvad læren spørg om, må i meget gerne skrive. :) . Det jeg skal ... -
Hjælp til valg af litteratur
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive srp om planetbaner og ellipser, hvor mat er mit hovedefag og fysik sidefag, men jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal gribe det an, med hensyn til litteratur:S Er der nogen, der kender nogle gode bøger, der handler om ellipser eller planetbaner, så vil jeg meget gerne h... -
udregn pc til km
ForumindlægJeg skal lave en fysik aflevering (uden forsøg) Men er stødt på et problem, jeg ved ikke hvordan man omregner pc til Km fx: Afstand til stjernen Vega er 7,76 pc. Omregn afstanden til km Men det er ikke det eneste. Vi har også om lys Den grønne (blå) linje i hydrogens linjespektrum... -
Elektrolyse af kobbersulfat
ForumindlægHej! Vi har fået en opgave i fysik som jeg ikke helt ved hvordan man løser er der nogen der kan hjælpe mig? Spørgsmål 1) Hvilke ioner er der (har fået Cu2+ og SO4 2-.. Skal der også være H+ og OH-?) Spørgsmål 2) Opskriv elektrodernes reaktion Spørgsmål 3) Hvad er PHen, og hvorfor? Tak på forhån... -
Beregning af lysets hastighed i acryl! HJÆLP
ForumindlægHej jeg skal aflevere en fysik aflevering imorgen og kan ikke beregne lysets hastighed i acryl! :( n acryl = 1,40 og lysets hastighed i vaccum er c=3,00*10 ^8 m/s Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde ud af lysets hastighed i acryl? -
Drivhus effekten
ForumindlægHej, folkens. Vi har om drivhus effekten i vores grundforløb på gymnasiumet. Problemet er dog at fysik/kemi desværre ikke er min stærke side. Har forstået noget af drivhus effekten, men kan i muligvis hjælpe med at forklarer det, således at jeg kan forstå det! Mvh - El-Nino -
Elektrolystisk fremstilling af metal!
ForumindlægJeg skal aflevere en raport om en elektrolystisk fremstilling af metal i Fysik. Jeg skal beskrive forsøget og beskrive dens anvendelse i industrien. Jeg forstod intet af forsøget og jeg ved virkelig heller ikke hvordan jeg skal kunne lave en raport om sådan et forsøg! Jeg håber at nogen har prøve...
