Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 17301 til 17320 af 45492
-
Skriftlige aflevering
ForumindlægHej. Forstår ikke hvad jeg skal skrive her. Der er den der med aflevering Håber i kan hjælpe mig -
Fysiske kræfter
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til en opgave. I opgaven står der, at jeg skal "bestemme størrelsen af den gennemsnitlige resulterende kraft på bilen under accelerationen". Jeg tror, at jeg skal bruge Newtons 2. Lov, men jeg er usikker på det med gennemsnittet? Det her er de oplysninger, som... -
HPLC
ForumindlægHej jeg har lavet et forsøg af hvor jeg skulle bruge HPLC til at finde ud af om der var parabener i et stof. Dette forsøg skal bruges til min SRP. Alle de eksempler jeg har fundet online med HPLC forsøg har selv skulle beregne koncentrationen af det stof de ville identificere, men i den HPLC mas... -
Metaller og ikke-mataller
ForumindlægJeg sidder og forbereder min kemi-eksamen. Og jeg har et spørgsmål med overskriften "Saltes egenskaber". Herunder er der et stikord der hedder "Metaller og ikke metaller", og jeg er her i tvivl om hvad jeg skal komme ind på. Nogen der kan hjælpe mig lidt på vej? Jeg skal gern... -
Er en tanget retvinklet
ForumindlægSidder med en opgave hvor en radius går ud på cirklen. Dette punkt hedder A. En tangent (B) til cirklen rammer/tangerer med A. Vil der her være 90 grader? -
Reproduktion-social og kulturel
ForumindlægEr dette korrekt forstået? Social reproduktion:Forældrenes sociale status overføres/reproduceres til børnene Kulturel reproduktion:Forældrene giver deres normer og værdier videre til børnene. Tak på forhånd og god weekend. -
bæredygtig udvikling - spørgsmål
ForumindlægHej Læsere! Jeg har i faget "biologi" fået tilldelt 4 spørgsmål der skal besvares. jeg ved dog ikke rigtig hvordan jeg skal besvare dette spørgsmål: "Hvordan er landbrug i troperne anderledes end i DK". d... -
Kemi opgave
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave i kemi, jeg ikke forstår. Den lyder: Hvor meget vejer 1,67 mol kokain? Jeg er helt lost -
Spørgsmål omkring terminsprøve
ForumindlægHej alle. Næste år skal jeg have en terminsprøve i Maj. Jeg har læst på nogle hjemmesider, at hvis man skal være oppe til en prøve, er det bedst, at man øver sig, ved hjælp af gamle eksamenssæt. Men er det egentlig tilladt at spørge ens lære om gamle eksamenssæt? Hvis ja, hvor mange må man så ... -
Areal og gnidning
ForumindlægHej der ude jeg er i gang med at skrive SRP og jeg kunne godt bruger noget hjælp til at finder ud hvorfor at arealet ikke har nogen betydning når man et legmed hen over et underlag. umidbart giver det ikke nogen mening for mig da jeg sammen ligner med biler. hvor raser biler har meget store dæ... -
Hvad betyder det "at vise" noget i matematik?
ForumindlægJeg skal lave en matematikaflevering, som har et spørgsmål, der siger: "Vis, at rumfanget af en kop er ca. 200 kubikcentimeter". Skal jeg f.eks. vise denne kop som en figur i Geogebra eller på papir, eller skal jeg bevise min formel for udregningen? -
det gyldne snit i et billede
ForumindlægHej alle jeg skal fotælle hvordan det gyldne snit er blevet brugt ift. billedet som er vedhæftet. Mange hilsner Mie -
Kan man sige det?
ForumindlægKan man sige følgende? They don’t need to work to get to that point, and as a result they end up not appreciating the life that they have and take it for granted. eller skal der være noget i mellem "up" og "not" er i tvivl :/ Tak på forhånd! -
Hvad betyder alkalanisering?
ForumindlægHej øer der en, der kan forklare mig hvad alkanisering af urinen betyder I facit til en opgave står der følgende, men jeg forstår simpelthen ikke hvad alkanisering af urinen betyder. Da acetylsalicylsyre er en svag syre, så vil alkalinisering af urinen med bicarbonat indgivet i.v. kunne ... -
Systemskiftet-korrekt forstået.
ForumindlægDanmark fik grundloven i 1864. Kongen havde før 1901 blandet sig i regeringsdannelse og indsat de regeringer, som han kunne lide, uden at disse var bakket op af et flertal. I 1901 blev parlamentarismen indført i Danmark. Det betød, at der ikke måtte være flertal imod en regeringen. Kongen skull... -
Universitet
ForumindlægHej alle derude. Kan i nævne nogle universitet uddannelser som man også kan bruge i udlandet arbejdmæssigt? F.eks USA. Kunne godt tænke mig en uddannelse som man kan bruge i andre lande, så man kan leve/bo der + man arbejder der og oplever verden samtidig. Kh Kevin -
før nutid hjælp
Forumindlægjeg forstår ikke hvad man skal her, kan ikke komme videre.. Hjælp -
Hvad er en idealgas?
Forumindlægidealgas? Hvad er det? -
P-værdi
ForumindlægHej jeg er igang med chi i anden test uafhængighedstest. Og ved mig udregning af P-værdi har jeg fået 0 Kan man godt få 0 i P-værdi? Jeg har brugt exel for at regne. Billede er vedhæftet -
Lineære sammenhænge
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med min matematik afl. og er noget til en opgave, som jeg ikke helt forstår. Opgaveformuleringen lyder således: “udfyld resten af tabellen, når det oplyses, at funktionen f er lineære. Du skal tydeligt vise, hvordan du gør” Billede af tabellen er vedhæftet. På forhånd t...
