Kemi

HPLC

14. marts kl. 17:41 af Bumbum113 - Niveau: A-niveau

Hej jeg har lavet et forsøg af hvor jeg skulle bruge HPLC til at finde ud af om der var parabener i et stof. Dette forsøg skal bruges til min SRP.  Alle de eksempler jeg har fundet online med HPLC forsøg har selv skulle beregne koncentrationen af det stof de ville identificere, men i den HPLC maskine jeg har brugt har den lavet disse beregninger automatisk. Jeg ved derfor ikke hvordan jeg skal skrive det op og er en smule forvirret. Er der nogen som har styr på HPLC som kunne tænke sig at læse min rapport og hjælpe mig, jeg kan sende den privat. Tak på forhånd har virkelig brug for hjælp


Brugbart svar (1)

Svar #1
15. marts kl. 00:23 af FTa

Hvis det er nødvendigt at få beregningerne med, så kan du lave et regneeksempel. Kan du uddybe hvordan du synes det er en smule forvirrende at skrive det op? Det ville i hvert fald hjælpe mig med at hjælpe dig.


Svar #2
15. marts kl. 12:58 af Bumbum113

Hej, tak for svar. Jeg er usikker hvordan jeg skal skrive det op , fordi de eksempler jeg har set på nettet skulle de bl.a. identificere hvilke stoffer der er i prøven ved at sammenligne standardprøvernes retentionstid osv.. men jeg ved allerede hvilke stoffer der er i prøven fordi det har HPLC apparatet sagt, hvis det giver mening. Jeg ved ikke sådan om det så er nødvendig for mig at have kromotogrammet med i min srp eller om det kun er nødvendigt at lave et lille tabel hvor der står resultaterne så ja ved ikke hvordan jeg skal skrive det om på denne måde, håber det giver mening og mange taak!!


Skriv et svar til: HPLC

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.