Søgning på: matematik fp10 maj 2019. Resultater: 17321 til 17340 af 33718
  • FSA:FARVE HJÆLP PLZZZ

    Forumindlæg
    hej \ner det nogen som kan huske hvad farve fsa retskrivning havde i år 2000,2002 og 2003 plzzzz hjælp.. Jeg har været på uvm.dk, men der er de ike med farver...Prøv at se på jeres,hvis i stadig har den............hjælp enden mandag\n\nHåber nogen kan hjælpe...\n
  • opgaver,,,

    Forumindlæg
    nogen somved et sted hvor jeg kan hente 1.g mat opgaver indenfor alle emner man gennemgår i 1.G
  • Differentiering

    Forumindlæg
    Hvordan finder jeg f'(x) til funktionen:
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle, som kan hjælpe mig med denne opgave?
  • Trekanter

    Forumindlæg
    to trekanter ABC og A?1B?1C?1 ?er ensvinklede. Det oplyses, at a= 20, c=45, b1 = 90 og c?1??=135
  • Lineær funktion

    Forumindlæg
    Hej alle Nogen der måske kan hjælpe mig med at forklare hvordan a og b bestemmes, hvis man fra et eksperiment har et helt datasæt med f.eks. 10 sammenhørende værdier af de to variable.? På forhånd mange tak for hjælpen!
  • Planer og førsteaksen

    Forumindlæg
    I R^3, hvis jeg har en plan, og skal finde parameterfremstillingen for dne linie l, som er projektionen af førsteaksen på planen alfa - så må planens normalvektor være retningsvektor for linien l, og punktet P_0 i linien l er blot (1,0,0)?
  • August 1998 opgave 3

    Forumindlæg
    Jeg har set at, den er blevet lavet, men forstår ikke svarerene derinde.. Opgaven lyder:Hey, vil gerne ha hjælp til spg 3d og e: Man har en reaktion, som bruger Br2. Så står der: Mekanismen for additionsreaktionen afhænger af, om opløsningsmidlet er polært eller upolært. Forskellen i reaktionsmek...
  • sandsynlighedsregning

    Forumindlæg
    jeg har lige kigget lidt rundt herinde, og set at der er en del spørgsmål ang. sandsynlighedsregning, men som jeg har forstået det er det emne blevet taget ud af det skriftlige pensum... tager jeg helt fejl??
  • normalvektorer til planer

    Forumindlæg
    xy-planen = (0,0,1)xz-planen = (0,1,0)zy -planen= (1,0,0)osv.Er dette korrekt?2)Hvordan finder man skæringspunkter mellem to kugler?Planen og en kugle? Ved skæring mellem en plan og en kugle fremkommer en cirkel, men hvordan finder man dennes ligning?Håber at der kommer nogle hints.
  • Naturfag skriftlig 2.g

    Forumindlæg
    Hej, ville hører hvordan det var gået for jer i naturfag i dag? jeg synes den var okay.. men går også kun efter en 7'er.hvad fik i opgaverne til ?
  • gravitationsloven

    Forumindlæg
    Newtons love. jeg forstår ikke denne sætning "kraften er proportional med legemernes masser og omvendt proportional med kvadratet på afstanden mellem legemerne" er der nogen som kan vise mig de to formler (når der er proportionalitet og omvendt proportionalitet)?
  • Fejlfunktion

    Forumindlæg
    HejEr der nogen som kan forklare mig hvad den komplementære fejlfunktion bruges til?Jeg ved godt hvordan den ser ud, men nu har jeg siddet og kigget på den i en time og jeg fatter det stadig ikke.I det her tilfælde er den i løsningen til en diff. ligning for strømning i porøse medier.mvhmaloulou
  • gymnasie

    Forumindlæg
    HEEEJ ALLE SAMMEN, ER DER NOGEN DER GÅ PÅ INGRID JESPERSEN GYM, TÆNKTE OM NOGEN VILLE FORTÆLLE LIDT OM DEN :D
  • Formel henvisning?????

    Forumindlæg
    Hej jeg har kigget på nogle opgavebesvarelser fra studienet, og ved hvert brugt formel er der en henvisning som denne: (jf. formel 49) Men til hvilken formelsamling henviser de til, er der nogen der kan give mig et hurtigt svar.. Mange tak
  • Mat på E-learning

    Forumindlæg
    Hej..Er der nogen som har haft held med at læse Mat på B niveau på egen hånd.. altså som fjernkursist ? eller kan det bedre betale sig at være der til undervisningstimerne?
  • eksamen 9.klasse

    Forumindlæg
    hvis jeg er nu får 02 i eksamen og det skal jeg have få at komme ind på min uddannelse eller er det bedre at få 7 eller 10 i eksamen eller er det lige meget hvad jeg får i eksamen bare det er over 00
  • SOS - SOS - Opstil en tabel over karakterernes hyppighed og frekvens

    Forumindlæg
    SOS - SOS - SOS - SOS - SOS - SOS -SOS - SOS -SOS - SOS -SOS - SOS - hvordan skal jeg opstille en tabel over tallenes hyppighed? jeg ved godt hvordan jeg finder hyppigheden MEN hvordan opstiller jeg en tabel over det? skal jeg bare beskrive hvordan eller?
  • Beskrive punktmængde

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at beskrive punktmængden som har ligningen:x^2 + 10*x + y^2 - 8*y + 40 = 0Hvordan beskriver jeg den bedst? Jeg ved at man kan bryde ligningen op og få et samlet punkt ud af det, men mit bud på (-10,5) er jeg ikke helt sikker på.På forhånd tak
  • Fysikrapport ?

    Forumindlæg
    Hej er ved at skrive om bølger og svingninger. Er næsten færdig, har kun disse spørgsmål jeg ikke kan finde ud af. Interferens Hvad er interferens? Bølgers interferensmønster. Beregning af vandbølgers fart. Vil også gerne høre fra dig, hvis du har nogle gode billeder af fx dæmpet / periodiske ...