Søgning på: international økonomi a eksamen 2017. Resultater: 17341 til 17360 af 170164
-
Graden af matematik i IBP
ForumindlægHej Alle, Jeg skal starte på studie til sommer, og jeg er så godt som sikker på, at jeg gerne vil læse International Business and Politics. At arbejde med sfæren mellem virksomheder og statslige institutioner tiltaler mig virkelig, og jeg interesserer mig meget for international økonomi (makr... -
SRP analyse af Kinas og USA's relation
ForumindlægHej Jeg kan simpelthen ikke komme videre i min analyse i min srp. Jeg skal analysere hvilke motiver USA og Kina har for at pålægge hinanden told og jeg skal inddrage teori om international politik og handelsteori. Mit undringsspørgsmål lyder: Hvordan har Kinas realtion til USA ændret sig og hvad... -
Forståelse eller udregning?
ForumindlægHvad er vigtigst i fysik: a) forståelse af teorien eller b) evnen til at løse regneopgaver?Vi taler om gymnasieniveau B.Ps. Kun en af dem! -
modsatte af overophedning?
ForumindlægHey. Jeg har lige brug for det rigtige begreb for hvad det modsatte af overophedning er (vdr. finanspolitik). Altså når det går dårligt får landets økonomi og staten (måske) vælger at pumpe penge ud i samfundet for at få økonomien op igen. Håber i kan hjælpe mig med lige at finde ordet. -
Odontologi-studerende på uni (førsteårsprøven)
ForumindlægHej! Jeg er en odontologi studerenede på 2.semester der skal op til eksamen i "Medicinsk celle-vævsbiologi og excitable celler" og regner med at jeg dumper den, da jeg ikke har været med fra starten af semesteret pga personlige forhold. Derfor vil jeg gerne søge om dispensation, så je... -
To variabler
ForumindlægHej Kan I anbefale bøger eller hjemmesider om funktioner af to variabler i sammenhæng med økonomi? -
Immigration - England/Storbritannien
ForumindlægHej kære SP-brugere. Jeg er igang med en opgave omkring indvandring til England/Storbritannien. Jeg vil redegøre for immagrationssituationen i England, hvilke nationaliteter der vælger at immigrer og beskrive det multietniske samfund. Jeg vil også se på de kulturforskelle der er mellem deres... -
Kvote 2....tests der forbedrer ansøgning
ForumindlægJeg blev færdig med gymnasiet sommeren 2007 med et snit på 9.1 på gammel skala. Problemet er, at jeg vil læse international business på CBS og derfor er det nok kvote 2, hvis jeg skal have en chance. Jeg har på nuværende tidspunkt kun engelsk på b-niveau, men jeg tager en TOEFL næste uge. I øjebl... -
TIPS TIL SAMF C MUNDTLIG?!
Forumindlæghej alle, er der nogen der har nogle tips til samfundsfag c mundtlig eksamen? og ved i, om jeg skal bygge min "fremlæggelse" om omkring min problemstilling og de underspørgsmål? -
Dumpet i 2 fag
ForumindlægHey . Jeg er dumpet i Engelsk og Matematik og jeg kunne tænke mig at læse et studie hvor det kræver at bestå engelsk b og matematik A. Hvad er bedst at tage 3.g om eller tage kurser ? et spørgsmål mere Jeg er godt klar over at hvis man tager alle eksamerne derefter kan man ikke tag 3.g o... -
Teknologi
ForumindlægHejsa derude. Jeg håber virkelig på at en af jer dejlige mennesker, der ser mit indlæg vil rette min oversættelse, da jeg er lost når det gælder engelsk. HER ER DET JEG HAR OVERSAT OG LÆNGERE NEDE ER DEN DANSKE VERSION PLACERET: El, TV, radio, telephone and cars are some of the thing the nowada... -
cand.polit eller cand.scient.oecon ?
ForumindlægHej Forum. Jeg er i gang med det tredje og sidste år på hhx-uddannelsen. Her har jeg studieretningen matematisk-økonomisk, da jeg meget godt kan lide fag som matematik, virksomhedsøkonomi, finansiering og international økonomi. Jeg regner med at flytte til København allerede næste år og starte på... -
Oversættelse af lille tekststykke
ForumindlægHej allesammen, jeg er kommet tilbage efter sommerferien, og ville hører om dette var helt i hegnet? så kom med jeres rettelser og ting og sager tak! :-) En saudiarabisk 58-årig kvinde og hendes 34-årige søn har i årevis bedraget finansselskaber i London ved hjælp af falske kongelige titler og i... -
Er Gymnasiet hårdt?
ForumindlægHej, Efter sommerferien skal jeg starte på STX. Jeg har valgt studieretningen: Samfundsfag A, Matematik B, Erhversøkonomi C. Jeg overvejder dog at hæve matematik til A niveau. Hvis i har haft denne linje eller en lignende en, syntes i så det var hårdt eller? Hvor lang tid brugte i på lektie... -
Filmen "Luther"
ForumindlægHej. Nogen som kan svare på, hvad det var for en religion, Luther var "imod".. Og hvad det i store træk egentlig var, der foregik?? Det er til min eksamen imorgen.. På forhånd tak! -
Gennemsnitsberegner der er brugbar 2016 for HF enkeltfag
ForumindlægHej Jeg prøver at hitte mit gennemsnit ud. Der er et par ting jeg lige ville høre om nogle af jer vidste noget om. Dur denne udregner stadig http://www.softit.dk/snit.asp?page=hfenkel ? Gælder den der gange op regl for HF enkeltfag, ligegyldig hvor længe man har været om at tage sin uddannelse? ... -
ØMU
ForumindlægHåber virkelig der er nogle rare mennesker her, som har lidt ekstra tid og lyst til at hjælpe..Har en samfundsfagsaflevering med spørgsmålet "Diskuter hvordan realiseringen af Den økonomiske monetære union kan påvirke beskæftigelsen i EU."Er kørt fuldstændig fast!! Hjælp! -
Min nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbag...
ForumindlægMin nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbage med sven ørnø" PROBLEMET ER AT HUN IKKE KAN SKAFFE NOVELLEN!!! Er der nogen der ved hvor man kan få fat på den her og nu. Hun betale... -
Hjælp til projektuge!
ForumindlægVi har snart projektuge og skal arbejde med emnet "Danmark". Vi skal snakke om noget specifikt der har noget med Danmark at gøre. Det kan være Danmarks økonomi, kultur, politik, arbejdsmarkedet eller noget andet. Ved bare ikke hvad jeg skal snakke om. Skal også have et produkt?? -
Matematik skriftlig dumpet - stadig muligt at komme ind?
ForumindlægHej. Jeg står i den situation at jeg dumpede Matematik B skriftlig med 00 efter den nye reform. I Matematik B mundtlig fik jeg 7. Vi har ikke været oppe i hverken skriftlig eller mundtlig i eksamens perioden. Hvis jeg skal ind på en uddanelse der kræver at man har bestået matematik på B niveau,...
