Projektopgaven (9. kl.)

Hjælp til projektuge!

12. januar 2022 af A2807 - Niveau: 9. klasse

Vi har snart projektuge og skal arbejde med emnet "Danmark". Vi skal snakke om noget specifikt der har noget med Danmark at gøre. Det kan være Danmarks økonomi, kultur, politik, arbejdsmarkedet eller noget andet. Ved bare ikke hvad jeg skal snakke om. Skal også have et produkt??


Brugbart svar (1)

Svar #1
12. januar 2022 af Moderatoren

Du skal bare vælge noget, som du synes er interessant – og som du kan finde noget at skrive om. 

Dit produkt skal hænge sammen med den problemformulering, som du kommer frem til. Det er en fordel at vælge en fremstillingsform, som du er god til.


Brugbart svar (0)

Svar #2
12. januar 2022 af hillstrøm

hvad interesserer du dig for?

stort set alt kan komme ind under overemnet "danmark" og vi kan godt komme med en masse forslag, som du så forkaster, fordi du ikke har lyst til at skrive om det

interesserer du dig fx for sport? - fodbold / håndbold ?


Svar #3
12. januar 2022 af A2807

#2

hvad interesserer du dig for?

stort set alt kan komme ind under overemnet "danmark" og vi kan godt komme med en masse forslag, som du så forkaster, fordi du ikke har lyst til at skrive om det

interesserer du dig fx for sport? - fodbold / håndbold ?

Interesserer mig for sport, men det er ikke noget jeg som sådan vil snakke om. Jeg har stadig ingen ide til hvad jeg skal skrive om, er helt blank.


Brugbart svar (1)

Svar #4
12. januar 2022 af Moderatoren

Så kan du bare vælge noget af det, som du selv foreslog i dit første indlæg: "Danmarks økonomi, kultur, politik, arbejdsmarkedet"

Men undersøg først, om du kan finde noget relevant at skrive om i de emner.


Brugbart svar (0)

Svar #5
12. januar 2022 af hillstrøm

prøv at komme med nogle bud på, hvad du godt kunne tænke dig at snakke om - bare nogle stikord, så skal vi nok hjælpe dig med at få det formuleret til et delemne 

noget med ...


Svar #6
13. januar 2022 af A2807

#5

prøv at komme med nogle bud på, hvad du godt kunne tænke dig at snakke om - bare nogle stikord, så skal vi nok hjælpe dig med at få det formuleret til et delemne 

noget med ...

Overvejer at vælge et kendt dansk firma som lego, mærsk, carlsberg...
Tænker stadig over det...


Brugbart svar (1)

Svar #7
13. januar 2022 af hillstrøm


Svar #8
13. januar 2022 af A2807

Har stadig lidt tid til at vælge hvilken firma, men mange tak for hjælpen :-)


Skriv et svar til: Hjælp til projektuge!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.