Søgning på: international politik noter. Resultater: 17341 til 17360 af 22193
-
hvilket ord?
ForumindlægHvilke ord skal jeg bruge i de her sætninger er i tvivl nemlig: 1) As soon as they had god ______ (marriage/married) they began to quarrel. 2) The children did not like (there/their) teacher. 3) The poor teacher _____ (through/thought) the children were naughty. 4) I didn´t know _______ (wher... -
Intet Af Janne Teller hjælp
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med de her spørgesmål til bogen Intet Højtlæsning af kapitel 1-4. Tag noter i stikord til personer og handling. Opgaver til og med kapitel 7: - Undersøg hvilken stemning det skaber, at eleverne i 7.a på skift kræver genstande af hinanden. Beskriv de følelser, der opst... -
Fotosyntese
ForumindlægJeg skal op til eksamen i NV og har valgt at snakke om et forsøg ved navn "fotosyntesens lysintensitet". Her skal jeg både indrage biologi og geografi. Jeg har tænkt på at snakke om fotosyntese, og her kunne jeg eventuelt snakke om solens stråler når de rammer jorden. (albedoeffekten) ... -
Bedømmelse af essay om ondskab
ForumindlægJeg har som 3.g studerende på HHX skrevet et essay om ondskab, som jeg personligt synes er uretfærdigt bedømt. Derfor undrede jeg mig over, om der muligvis var nogle kvalificerede læsere, som kunne tænke sig at forsøge at bedømme den karaktermæssigt, og eventuelt fortælle, hvad der kunne gøres be... -
Beregn størsteværdien af funktionen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har fået til opgave at beregne størsteværdien af funktionen f(x) = -0,08x^3+x^2-x+20 i intervallet [0;20] f'(x) = -0,24x^2+2x-1 a: -0,24 b: 2 c: -1 d: 3,04 Nulpunkter x = 0,534251 og x = 7,7990 Og det er så her jeg sidder fast, da jeg ikke kan forstå m... -
Litteratur
ForumindlægHej alle! Er lige pludselig kommet i tvivl over det med noter. Jeg har lavet det et utal af gange men lige nu klipper den bare :) Hvad i alverden er forskellen på at have fodnoter og litteraturliste? Jeg skal til og lave en opgave og forestiller mig at jeg skal have begge. Men for mig vil... -
Terminsprøve - Færdighedsregning og problemregning
ForumindlægHej allesammen, På tirsdag skal jeg op til terminsprøverne i matematik. Jeg skal tage en færdighedsregning, 1 time uden hjælpemidler og problemregning 3 timer med hjælpemidler. Jeg er lige nervøs for begge, da jeg ikke er så god til matematik, især færdighedsregningen da vi ingen noter eller hjæ... -
SRO - Identitetsdannelse i det postmoderne samfund.
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRO opgave om identitetsdannelse i det postmoderne samfund, med fokus på kønsroller. Det er en blanding af Engelsk og Samfundsfag. Jeg har valgt to engelske tekster, så hvis nogle af jer har analyseret / fortolket / eller bare noter til teksterne, vil jeg blive mege... -
Sin og Cos relationerne
ForumindlægHej. Jeg vil gerne høre hvornår det er bedst at bruge cos og hvornår det er bedst at bruge sin, hvis der er mulighed for at bruge dem begge. Der er noget med at man ikke skal bruge en af dem da der findes 2 trekanter eller sådan noget lign. kan bare ikke huske hvordan det lød og hvorfor. Jeg ha... -
Godt forsøg til FSA?
ForumindlægIde til forsøg: Da induktion og transformation hænger meget sammen, kunne man starte med at lave den der simple induktions model (roterende magnet, spoler) .. snubbe den strøm man får ud af det, og så transformere det op/ned.. Altså [strømkilde vha. induktion] -> Transformer [P:200 vinding... -
Type 2 diabetes
ForumindlægJeg skal skrive SRP om type 2 diabetes og skal derfor redegøre for sygdommen i biologi på B-niveau. Er bare rigtig i tvivl om, hvad der helt præcist er nødvendigt at redegøre for, og hvad der ikke er. Tænker at komme ind på endokrin signalering og insulin som hormon, men ellers er jeg lidt tabt f... -
(TP) Vieta Jumping a la grisehønen
ForumindlægDen gode dreng, grisehønen, skrev i sin tid følgende indlæg: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=528262 Nu har jeg forsøgsvis udformet 2 øvelsesopgaver indenfor emnet. Alle er velkomne til at forsøge at besvare disse - men læg evt. besvarelser som links, for så kan andre gætte m... -
AT eksamen - Endorfiner kemi A og idræt C
ForumindlægJeg overvejer at skrive om endorfiner i fagene kemi A og idræt C til AT-eksamen 2013 under emnet "Kampen for det gode liv". Jeg er i den forbindelse begyndt at søge materiale og især metodeformer i de to fag. Er der nogle, der har nogle gode forslag/noter om endorfiner / peptider ... -
CD's rilleafstand
ForumindlægJeg skal nu her skrive en rapport om et forsøg vi har haft lavet ved CD'ens rilleafstand. Vi har sat et lys ca en meter væk lige ud fra CDen og skulle så notere vinklerne ned for hvor der startede en ny orden. Jeg har nogle vinkler, men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal komme videre... -
cellens opbygning.
ForumindlægJeg sidder lige her og bliver lidt forvirret over planteceller. Jeg har en note der siger at planteceller ikke er afgrænset af en cellemembran... Men så har jeg en figur der viser at plantecellen har en cellemenbran der holdes oppe af en fast cellevæg (dyreceller har ingen faste cellevægge, vel?)... -
Forventede salg 15 år efter introduktionen
ForumindlægHjælp til det her opgave, jeg kan ik huske hvad man skal og kan ik finder de noter som jeg havde om det så jeg er LOST, PLZ :( hjælp f(x) = 400 * x * e-0,2x , x ∈ [ 0; 20 ] hvor x angiver antal år efer introduktionen. a) Beregn det forventede salg 15 år efter introduktionen. b) Beregn efte... -
HJÆLP til billedkunst eksamen
ForumindlægHej allesammen. jeg skal til billedkunst eksamen imorgen og har nogle problerm. det kommer til at foregå sådan at vi kan trække, lyset, betydning, farver, gerngivelses strategier, motiv og symbol. så skal vi kunne vise nogle forskellige metoder fx lyset er blevet brugt på. Det jeg mangler er nogl... -
Kold Krig og Palæstina - HJÆLP - haster :(
ForumindlægHej alle... Jeg er igang med 24 timers eksamen i historie og har trukket den kolde krig med fokus på Koreakrigen. I mine noter kan jeg se, at man kan perspektivere til Palæstinakonflikten, men kan ikke lige komme på noget konkret i Palæstinakonflikten, der er til sammenligning med den kolde krig ... -
Kognition
ForumindlægHej. Skal op til eksamen her snart, og er igang med at skrive noter. Derfor, vil leder jeg efter den "korrekte" difinition af disse to ting her: Kognitiv psykologi / kognition - Kognition er tænkning, perception, hukommelse og sprog. Det er måden, du bruger disse processer, til at ... -
Cicero & Xenofon
ForumindlægHej skal op i oldtidskundskab og mangler nogle gode noter til følgende tekster: Cicero: De re publica I, Teksten stammer fra bogen "Ciceros Filosofiske Skrifter" & Uddrag af Xenofon: Lakedaimonernes samfundsindretning fra bogen: Drømme eller mareridt af Johnny Thiedecke Hvis der er ...
