Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17361 til 17380 af 119569
-
Gange snit med 1,08 ?
ForumindlægHej om 3 dage bliver jeg STX student. Jeg har 4 A-niveau fag, og har hørt, at man må gange sit endelig snit med 1,08, hvis man vælger at uddanne sig inden for to år. Er der nogle som kan be- eller afkræfte det? :) -
sammenhæng ml y og x^(-1) - ARGH!
ForumindlægHej Jeg skal til terminsprøve i matematik a-niveau i morgen og sidder og bakser med følgende opgave: Om to størrelser x og y oplyses, at der er en lineær sammenhæng ml y og x^(-1). Jeg har fået oplyst, at x1=1 og y1=-1 samt at x2=3 og y2=-3. Bestem en ligning, der beskriver sammenhængen mellem x ... -
Bøger til selvstudie efter gym
ForumindlægHej Alle Jeg er begyndt at læse lidt videre på matematikken efter jeg stoppede i sommers med 3.g. Jeg har lånt bogen "Funktioner af en og flere variable" af Ebbe Thue Poulsen, og den er virkelig god! Men jeg er lidt på bar bund med hvad jeg skal læse efter den? Den mangler emner som ta... -
Beregninger
ForumindlægHvordan er det man finder ud af gennemsnittet, maksimum, forskelle, frekvens og procent?? Jeg er ikke særlig god til matematik :/ -
Engelsk komma
ForumindlægEr der nogen, som har et godt råd til, hvordan man kan kende forskel på hoved- og ledsætninger? Jeg kan godt se forskel, når sætningerne indledes med "that" osv . Men min lærer sagde, man kunne bruge "ikke-reglen" -jeg synes bare ikke, det fungerer. -
SRP hjælp
ForumindlægHej folkens, Er igang med at skrive mit SRP forløb som består af Matematik A og Kemi B. Ville være over lykkelig, hvis der er en som kunne tænke sig, at læse den igennem for mig... Jeg betaler selvfølgelig godt for det! VH Becky -
Hjælp til 8 klasse terminsprøver
ForumindlægHej, jeg går i 8 klasse og har terminsprøver i uge 3. Jeg er bare sindsyg nervøs for matematik færdighedsregning og problemregning, da jeg er skrald til matematik. Hvad skal jeg tænke/forberede mig på? Jeg skal prøve at kunne alle metoder til færdighedsregning. Er det endelig en 8 klasse færd... -
Statistik
ForumindlægHejsa søde hjælpere Jeg har en matematik opgave om statistik, og jeg har ikke helt styr på det emne lige nu, så derfor vil jeg spørge om i kan hjælpe mig. Opgaven er vedhæftet som et billede, håber i kan hjælpe -
Hjælp ved ikke hvad jeg skal gøre!!
ForumindlægHej Sp Er der nogen, som kan vejlede mig til at løse denne her opgave uden hjælpemidler. Mange tak på forhånd!!! -
Polynomier og differentialregning
ForumindlægHej alle sammen, jeg er i gang med at forberede mig til mundtelig eksamen til matematik og hermed mangler jeg nogle beviser får en række opgaver/spørgsmål. Er der nogen som kan sende mig nogle links/dokumenter/video hvor følgende bevis bliver bevist: Redegør for sammenhængen mellem koefficien... -
Burde jeg droppe ud eller ikke? hjælp :D
ForumindlægHej, Jeg er 16 år og er lige flyttet fra det første halve år på HTX til en innovationslinje på HHX da fysik, kemi, biologi ikke var mig men jeg godt kan tænke mig noget med handel og iværksætteri. Jeg kan mærke at jeg er rimelig skoletræt, jeg er rimelig fraværende og laver ikke rigtig lekt... -
Rettelse af oversættelse og evt. erstatning af ord
ForumindlægBenjamin ist Halbseitenlähmung. Er besucht das Internat, weil er nicht gut zu Mathematik ist. Das ist seiner vierte Schule wechseln. Benjamin muss der Klasse wiederholen, weil er schlechte Noten in Mathematik hat. Seiner Eltern wollen dass er besser wird. Benjamin erzählt die Klasse, dass er n... -
læge krav
Forumindlæghej jeg er en pige der skal starte på gymnasiet men jeg er lidt forvirret pga. jeg ikke ved hvilken studie-retning jeg skal starte i. Hvilke fag skal man have for at være læge? :) -
Hjælp!!!
ForumindlægNogen der ligger inde med nogle noter til matematik 1.g, som de kunne have lyst til at dele? Skal op i mundtlig matematik i morgen! -
Mundtlig Eksame
ForumindlægHejsa, Jeg skal op til mundtlig spansk imorgen, og har lige fået udleveret min tekst. Jeg skal op i et udkast af en novellen, som hedder: Lola Lago - detective: Lejos de casa Er der nogle der har nogle noter til denne tekst? Derefter skal jeg referere til bogen La otra orilla de El dorado kapi... -
Reformelever får det svært på universitetet
Forumindlæg"Nu kommer reformstudenterne": http://universitetsavisen.ku.dk/dokument9/nyhedsarkiv/2008/dokument76/ Kort sagt er artiklens pointe, at reformeleverne får det sværere fagligt, fordi de nye fag (AT) og den nye struktur i gymnasiet gør, at tværfagligheden stiger på bekostningen af faglig... -
en trekant opg
ForumindlægHej alle! Jeg skal lige have lidt hjælp med denne opgave: Beregn de ubekendte stykker i trekantet ABC, når A= 62 grader, a=15 og b= 7. Jeg ved ikke, hvordan man kommer igang med at løse den her opgave. Jeg har prøvet det. Hvis det var en retvinkel trekant ville det være lidt nemmere. Håber I k... -
Dispositioner til matematikeksamen
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig at se nogle dispositioner til matematikeksamen. Jeg skal selv op i mdt. matA, men niveauet må gerne være C, B (eller helst A, selvfølgelig) og vil gerne se hvordan andre strukturerer eksamen. Som sagt er emne og niveau ligegyldigt. Tak for hjælpen. -
5 A fag?
ForumindlægHej, Jeg skal vælge valgfag for næste år (3.g stx), og er i tvivl om jeg skal vælge kemi A. Det skal lige siges at jeg i forvejen har spansk, mat, dansk og his A, dvs jeg vil få 5 A fag hvis jeg vælger kemi. Er der nogle af jer ved, om det er meget hårdt at have 5 fag på A niveau? Og ved I, om ke... -
Need help
ForumindlægHej alle sammen... Er der ikke nogle der vil være en sveske og hjælpe mig med denne opgave på forhånd tak??? Lyder sådan her: Indeholdet af eddikesyre CH3COOH i et afkalkningsmiddel bestemmes ved en titrering med natriumhydroxid NAOH. En prøve på 10,0 g afkalkningsmidlet opløses i vand i en kolbe...
