Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17361 til 17380 af 153151
-
SRP med matematik og fysik som fag
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP i næste uge og har matematik og fysik som hovedfag. I dag fik i vores klasse gennemgået kriterierne for SRP opgavens indhold. Dog blev jeg overrasket over en af dem, som siger, at man SKAL have 10-15 sider af ca. 2200 tegn(inkl. mellem) pr. side. Hertil gælder d... -
Wall Street-krakket indflydelse
ForumindlægHej venner :) Jeg skal til at skrive min dansk-historie opgave, hvor vores hovedemne er Danmark i mellemkrigstiden. Derunder har jeg valgt at fokusere på Wall Street-krakkets betydning for Danmark. Men jeg mangler en problemformulering? Jeg mangler desuden tekster bådet til den historiske og den ... -
Tobak
ForumindlægJeg skal skrive om tobak i bl.a bio men også i historie, og til historie skal jeg finde ud af brugen af tobak i dag. Er der nogen der kender et link hvor man kan læse om, hvorfor det i dag er de laveste i samfundet der oftest bruger tobak, i modsætning til 1600-tallet, hvor det blev indført i Eu... -
Novelle
Forumindlægjeg har lavet en kort novelle. er der nogen der vil læse den, rette den, give karakter og give råd til hvordan jeg kan forbedre den? tak på forhånd :) Dolken Han gik ud i entreen.” Jeg vil råde jer til at finde den til i aften,” sag-de han. Så gik han uden at sige farvel. Han var ... -
Essay "Undskyld ventetiden"
ForumindlægHej alle, Jeg går i 8. klasse og skal skrive et essay for første gang. Jeg er gået lidt i gang, men jeg er ikke sikker på, om det er en god start og om det overhovede er et essay. Jeg håber, at der er nogle der vil hjælpe. Her komme den så: Jeg kigger på mit armbåndsur. Der er 20 minutter til, ... -
Haster! vikinger
ForumindlægJeg håber virkelig, der er nogen der kan hjælpe.. Jeg har læst en beretning, som er skrevet af et af delegationsmedlemmerne, Ibn Fadlan, der har mødt en gruppe danske vikinger. Det er fra år 921, han beskriver vikinger for ulækre som ikke vasker sig efter sædudtømning. De skrives at de er som vi... -
Forskelle på sfærisk geometri og trigonometri
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er igang med at skrive SSO, mit hovedspørgsmål er GPS og sfærisk geometri. mit spørgsmål lyder på, er der nogen der kender forskellen på sfærisk geometri og sfærisk trigonometri, eller er det mere eller mindre det samme? -
Alder
ForumindlægHvor gammel er hjemmesiden egentlig..? -
Hjælp til eksamenssæt HF 207
ForumindlægHej. Nu håber jeg på, at der sidder en hf student der ude, som var op i 2007 i dansk A. Jeg har nemlig et problem med at vælge en tekst til den kommenterende artikel fra hæfte 1.. På forhånd mange tak.. -
En god konklusion
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive min Dansk/historie-opgave, og er nået til, at jeg skal lave en konklusion. mit problem er så, at jeg ikke ved hvor lang en konklusion skal være, og hvad den skal indholde. Håber I kan hjælpe mig. Mvh. CL,2.F -
HJÆÆÆLP! LITTERATURLISTE!
ForumindlægHej :-) Jeg er i gang med at skrive en stor skriftlig opgave om nyeste tid, samt en analyse + fortolkning mm. af en novelle. Nu har jeg så bare to problemer. 1. Jeg skal have lavet en indholdsfortegnelse (jeg har word 2007), men hver gang jeg indsætter en, som skal opdatere automatisk, så gide... -
Hjælp til analyse af Turborgs reklame "Potte med låg"
ForumindlægJeg er igang med at skrive SRO, og skal analysere Turborgs reklame "Potte med låg". Jeg ved virkelig ikke, hvordan og hvorledes jeg skal forholde mig til denne reklame, og hvordan jeg kan inddrage den hermeneutiske model. Nogen der er villig til at hjælpe? -
"Get a life"
ForumindlægHejsaJeg skal skrive SSO i dansk og jeg vil skrive om Vita Andersens : "Get a life"Er der nogen som har læst den og har nogle ideer til evt. problemformulering. Skal jo selv kommer med ideer hvad jeg kan arbejde med.. Mange Tak.. -
Opstilling af diskution i 3g's opg
ForumindlægI min prblemformulering til min 3g' opgave i historie, skal jeg først redegøre for Irak-krigen, det har jeg styr på. Men anden del af det er: Diskuter årsagerne til USA's nye holdning til FN (det der med man ikke fandt masseødelæggelsesvåben, og derfor vil USA have FN til at have en størr... -
AT -2012
ForumindlægVores overemnet i AT er katastrofe, årsager og konsekvenser? Er der nogen der har forslag til hvad man kan skrive i historie og biologi eller i historie og samfundsfag`? Jeg tænkt i historie og biologi om tsunamier men har det noget med biologi at gøre ? -
Freud & Psykoanalysen - HJÆLP
ForumindlægJeg har som emne til årets AT eksamen valgt "Psykoanalysen" i fagene historie(humaniora) og Psykologi(samfundsvidenskab). jeg skal have en samtale i morgen, med mine to vejledere, og skulle i den anledning gerne have forberedt mig lidt. Jeg er dog lidt bagefter, og er endnu ikke færdig ... -
Retninger tysk
ForumindlægJa jeg har brug for at få min tysk historie rettet. Den er kort og har selv kigget på den men kan ikke se flere fejl i min opgave.'' Her kommer den :D -
Kilder: Differentialregning, Leibniz og Newton
Forumindlægjeg skal skrive SRP i historie/matematik om det naturvidenskabelige gennembrud, herunder Leibniz og Newton. Jeg har læst mig til, at de har offentliggjort deres udregninger/opdagelser, men jeg kan simpelthen ikke finde dem nogle steder? Er der nogen der kender nogle gode kilder til emnet? -
SRP i engelsk.. emneforslag?
ForumindlægHej, jeg skal snart have valgt emne og er fuldstændigt lost. Jeg vil skrive i engelsk og helst også i historie, men ellers er dansk og samfundsfag også "OK".. Jeg vil vide om man på nogen måde kan lave et emne ud af "Romeo og Julie", "Twilight", en gyserbog som f.eks... -
SRP
ForumindlægHej, kære forum. Jeg går i 3.g og skal til at vælge fag og emne til mit SRP. Jeg har fundet et emne jeg interesserer mig for (syntese af disulfiram), men er dog lidt usikker på fagkombinationen. Jeg har leget lidt med tanken om at søge om dispensation, således at jeg kan skrive i kun bioteknolog...
