Dansk

Hjælp til analyse af Turborgs reklame "Potte med låg"

22. november 2022 af unknown3842 - Niveau: A-niveau

Jeg er igang med at skrive SRO, og skal analysere Turborgs reklame "Potte med låg". Jeg ved virkelig ikke, hvordan og hvorledes jeg skal forholde mig til denne reklame, og hvordan jeg kan inddrage den hermeneutiske model. Nogen der er villig til at hjælpe?


Brugbart svar (1)

Svar #1
23. november 2022 af Soeffi

#0. Den er en del af en serie af Tuborg-reklamer, så man skal nok kende forgængerne for at forstå den. Man er nød til at vide, hvem personerne er, og hvad de laver det sted.

Reklamen spiller på sex og "dum mand - klog kvinde" - humor. Den prøver tilsyneladende at sælge øl til kvinder(?)

Prøv evt. at sammenligne med Grimbergen reklamerne: En mand smager Grimbergen og får en skøn oplevelse. Han dumper ned mellem to kvinder, hvor den ene beder bartenderen om at få det samme som ham (reklamen forsøger at sælge øl til kvinder). Se evt. også L'Or Expresso reklamerne med George Clooney. Her får man også indtryk af, at produktet giver succes i modsætning til Tuborg?!


Svar #2
23. november 2022 af unknown3842

Tusind tak! Det vil jeg helt klart sætte fokus på. Hvad med minervamodellen? Hvilket segment henvender reklamefilmen sig til?

Skriv et svar til: Hjælp til analyse af Turborgs reklame "Potte med låg"

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.