Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 17381 til 17400 af 33698
-
Barycentre - hjælp!!
ForumindlægHvad er definitionen på et barycentre?? HVordan regnes det hvis der er flere ubekendte?? Håber i kan hjælpe, på forhånd tak:) -
Cirklens ligning
ForumindlægEn cirkel har ligningen x^2+y^2-4x+2y=2 Bestem en ligning for den cirkel, der er koncentrisk med c og som går dennem (6,4) x^2+y^2-4x+2y=2 (x-2)^2+(y+1)^2 =2+4+2 og så kan jeg ikke komme videre...nogen der kan hjælpe mig lidt videre? -
er der nogen der kan hjælpe?
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig jeg sidder med opgaven der hedder folkeskolens afgangprøve modeljernbanen og kan ikke finde ud af nogle opgaver det er opg. 3.3 og 3.4 og 3.5. 3.3 hedder Karsten er 17 år og bor i Brædstrup. han besøger ofte Tove i sønderborg for at komme fra Brædstrup til s... -
ORBITALER - HASTER!
ForumindlægHej Alle! Jeg er ved at skrive SRP om orbitaler, og sikke et projekt jeg har kastet mig ud i! Jeg er nået til den del af min opgave, som omhandler computersimulation af molekylorbitaler. Jeg har problemer med at forstå, hvad et "basissæt" og "elektronstrukturmodeller" går ud p... -
Brug for tilnærmelsesvis lineær funktion
ForumindlægEn der har et eksempel på en tilnærmelsesvis lineær funktion, som jeg kan indsætte i min emneopgave. Den må meget gerne indeholde både udregn, tekst og graf. Det ville jeg virkelig sætte pris på! - På forhånd mange tak! -
Regression og vækst
ForumindlægHej søde mennesker. Jeg mangler kun 2 opgaver til min aflevering, og det er 2 spørgsmål som jeg virkelig ikke kan finde ud af! så jeg håber i vil hjælpe mig. Under et forsøg med penduler måltes svingningstider, T sekunder, svarende til forskellige pendullængder, L meter: L: 0,50,0,75,1,00,1,25,... -
Links ?
ForumindlægHej, er der nogen der har nogen links, med matematikopgaver man kan øve sig på nettet. - Et eller form for quiz eller noget lignende. Jeg går i 2. G ligenu. -
Udrening
ForumindlægHej kan en af jer hjælpe med denne opgave? -
funktion
ForumindlægEt andengradspolynomium f er bestemt ved f(x) = ax2 + bx+ c. Det oplyses, at f har nulpunkterne -2 og 4, samt at f (1) = 4,5. a) Bestem tallene a, b og c. I -
Hjælp!!!!
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til : bestem arealet af en cirkel, som har en omkreds på ca 62.8 cm hjælp -
Hvordan finder du forskriften for de 3 funktioner, når du kender to punkter?
ForumindlægJeg er lidt forvirret og finder ingen svar :( -
Vigtigt ! Beregn rumfang
ForumindlægJeg skal finde rumfanget af kartoffelmel Jeg får afvide at massen er 1000 g & massefylden er 0,70g/cm3 Hvordan finder jeg rumfanget af det ? Jeg har kigget i min formelsamling, men der bliver det ikke vist . -
HJÆLP
ForumindlægEn der kan hjælpe mig med denne opgave, da jeg ikke ved hvordan jeg skal løse den. Tak på forhånd -
forbehold
ForumindlægHej, hvordan kan man argumentere for og imod de danske EU-forbehold? -
Parrallelle
Forumindlæghej spørgmålet lyder bestem de tal t for hvilke de to vektorer er parrallele a=(t 2) b=(3-t t) jeg for resultatet til -2 v 3 men synes ikke rigtig det giver mening nogle der får et andet resultat -
Er der nogen som kender denne side
ForumindlægHej Vil bare lige høre om der er nogen her som kender www.restudy.dk De tilbyder videoundervisning af gymnasiefag til nogle skoler men ikke min :( og vil bare lige høre om der er nogen som kender til det. Har hørt at kvaliteten skulle være noget bedre end det man kan finde andre steder -
MAT C til MAT A?
ForumindlægEr det muligt at supplere MAT C op til A-niveau henover foråret/sommerferien, og i så fald hvordan? -
Eksponentiel udvikling (haster!)
ForumindlægHej En person har indtaget amfetamin. Mængden af amfetamin i kroppen kan beskrives ved modellen y = 15 x 0,84x x er tiden efter indtagelsen (målt i timer), y er amfetaminmængden i kroppen. Skal fortælle hvad tallene 15 og 0,84 er 0,84 fortæller den ikke at mængden af amfetamin falder 0,84 %? Hvad... -
Sandsynlighed
ForumindlægHalløj! Håber der er nogen som kan hjælpe :-) -
Hvad er Fysik og Kemi
ForumindlægHej jeg overvejer om jeg skal tag Fysik 0-B og Kemi C-B men jeg ved ikke helt hvordan Fysik foregår og hvad man kan forvente af det, og kemien hvad er forskellen på C og B. på forhånd tak for et svar
