Søgning på: fysik a stx. Resultater: 17421 til 17440 af 154719
-
Inertimoment - matematik/teknikfag
ForumindlægMine forsøgsresultater: nedbøjning af bjælken (45x45) med 4 bøger på midten af bjælken er 0,8mm. Med 2 bøger er nedbøjningen 0,4mm. Og nedbøjning af bjælken (140x45) med 4 bøger på midten af bjælken er 0,4-5mm. Med 2 bøger er nedbøjningen 0,2mm. opgaven lyder: - beskrive den teoretiske sammenhæ... -
Studie makker søges i kemi
ForumindlægHey jeg går på første på hf og køret pt. med et snit på 10-12 i alle fag, dette kommer selvsagt ikke uden en masse arbejde og en masse korekturlæsning. Indtil viderer har jeg fået venner og familie til at læse korektur på mine opgaver både for stavefejl og dat faglige. Men de har jo også dere... -
Simpel Harmonisk svingning
ForumindlægHej Skal man bruge vinklen når man udregner bevægelsesligningen for et matematisk pendul. Kunne man ikke gøre det med positionen i stedet for, så man får en differentialligning i x i stedet for θ. Kan nogle give en matematisk udredning? -
hjælp! tværfaglig matematik og?
Forumindlæghej, jeg skal snart skrive min tværfaglig, jeg regner med at det ene fag skal være matematik, men kan ikke rigtig finde ud af hvad det andet fag skal være, og hvis hvilket emne indefor det fag, så håber nogen kan komme med forslag som jeg kan overveje, har ingen ide om hvad det kunne være :S o... -
Hvilke atomer er der i luften?
ForumindlægHvilke atomer er der i luften? -
Månens molare masse eller stofmængde
ForumindlægHej! Jeg skal regne mig frem til månens temperatur igennem idealgasligningen. Wikipedia har en fin side om månen, hvor jeg får alle de oplysninger, jeg skal bruge pånær månens molare masse (som jeg vil bruge til at bestemme stofmængden med ved ligningen n=m/M) Jeg har indtil videre: p=3*10^-10... -
Hvad betyder det her ???
ForumindlægPerspektiverer- benytterarbejds- og betragtnings-metoder fra andre fag, skaber helhed -
Fysikprogram
ForumindlægJeg tænkte på, om der findes et fysikprogram til indskrivning af rapport, fx i stil med Chemsketch.Dvs. at det skal være muligt at lave forsøgsopstillinger. Jeg har downloadet templaten fra schropps.dk til Chemsketch, men det kniber med at finde fysikudstyr.Ideelt set vil det bedste være endnu en... -
Atommasse eller molarmasse
ForumindlægSidder helt og kommer i tvivl.Hvis vi for eksempel tager Kr-85, så slår man op i Databogen og ser, at molarmassen er 83,80. Atommassen for Kr-85 er 84,91252 u.Jeg plejer godt nok at bruge molarmassen, når der skal findes stofmængde evt., men blev nu alligevel i tvivl om hvilken jeg skal bruge.Hvo... -
Maskinmester uddannelsen
ForumindlægHey her, jeg skal begynde på maskinmester skole til kommende januar, er det nogen som har nogen idé hvordan en skal forberede sig til det ?.. jeg har ikki gået i skole siden jeg var udlært som radiomekaniker og det er 10 år siden. Så man er lidt rusten til skolegang .. -
Fysikrapport ?
ForumindlægHej er ved at skrive om bølger og svingninger. Er næsten færdig, har kun disse spørgsmål jeg ikke kan finde ud af. Interferens Hvad er interferens? Bølgers interferensmønster. Beregning af vandbølgers fart. Vil også gerne høre fra dig, hvis du har nogle gode billeder af fx dæmpet / periodiske ... -
deduktiv eller induktiv metode?
ForumindlægHey derude, Jeg har lige arbejdet om "baneberegning". Men hvem lavede disse formler omkring baneberegning i cirkebane ri rummet og ellipsebaner?.. og hvilke metoder brugte de (induktiv eller dedukiv?). Hvis I har nogle link til steder hvor der står hvem der har lavet formlerne, og hvo... -
X
Forumindlæghvad giver 8 (x-3) og 1/2 (4x + 8) -
reaktion
ForumindlægHvad er reaktionen når H20 OG NaOH reagere med hinanden? -
Ptolemæus
Forumindlæghej var Ptolemæus ham der sagde at himmellegemerne ikke bevæger sig i cirkelbevægelser omkring jorden eller tager jeg fejl -
Enheder
ForumindlægSpecielt til 10. klasserne. Hvis jeg har et ligning, hvor der står: 30 km/time * 2 timer = (30 km * 2 timer)/time = 60 km, hvordan kan jeg så forsvare, at jeg forkorter med tiden i tæller og nævner, når det står i flertal det ene sted (timer) og i ental det andet sted (time)? Kan jeg bare se sto... -
Arbejdsspørgsmål til genmanipulation
ForumindlægHar projekt om genmanipulation, så skal bruge nogle arbejdsspørgsmål ASAP -
Hjæælp!!!
ForumindlægJeg har et problem.. Jeg kan ikke finde det PERFEKTE emne til min projektopgave, og håber at der er nogle herinde der kan hjælpe, med ideer.. Over emnet er 'verden omkring os' På forhånd 1000 tak!!! :) -
Fra µm til µ?
ForumindlægHey, Nogle der lige hurtigt kunne fortælle mig, hvordan jeg omregner 1,333µm om til µ? MVH ASLAK -
Separation af variable
ForumindlægInden for hvilke områder bruger man separation af varible? - det kan både være matematiske områder og andre faglige områder.
