Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 17461 til 17480 af 32822
-
rettelse af matopgaver
Forumindlæghej, er der ikke en der kan/gider rette de vedhæftede matematikopgaver igennem? Det er 5 opgaver fra Eksamensopgaver i matematik (den mørkeblå) og er 1 funktions-, 2 optimerings- og 2 infinitesimalregningsopgaver. Mvh Jakob -
R og R^2 i forb. regression
ForumindlægHvordan udregnes R og R^2? Når man laver regression skal de to værdier helst være så tæt på 1 så mulig, men hvad står de for matematik? Og er R^2 bare R opløftet i anden? -
Geometri - find vinkel A og B
ForumindlægHej, jeg har mega meget brug for hjælp til min matematik aflevering, håber I kan hjælpe Jeg har vedhæftet fil, opg. 1 og 2 i GEOMETRI. Pleaase please hjælp , har virkelig brug for det :-) -
Emneopgave binomialfordeling/normalfordeling og hypotesetest
ForumindlægHeeej, jeg er igang med en emneopgave i matematik og er kommet til en opgave som jeg absolut ikke har nogen ide om hvordan skal løses. Er der nogen som vil tage et kig på den (se vedlagt billede)? -
differentiable funktioner
ForumindlægJeg har helt glemt matematik, håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg skal angiv, uden brug af cas, g’(4) : g(x) = x2 - √x + 3 på forhånd tak :) -
mat
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med jordskælv et matematik opgave forstår ikke helt men der står hvor mange gange er et jordskælv med richtertallet 6 som et jordskælv på 2.... ved ik helt hvad man skal gøre??? -
Andengradsligninger
ForumindlægHej alle Jeg skal lave en fremlæggelse i matematik med beskrivelsen: "Andengradspolynomium og -ligning (forskellige slags), parabelegenskaber og toppunktskoordinater." Hvad tror I, der menes med andengradsligning (forskellige slags)? Mange tak -
Afgangsprøve
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål. Hvad sker der hvis nu jeg dumper (matematik) problemløsning? Jeg er allerede kommet ind på den gymnasium jeg skal efter sommer. Kan jeg stadigvæk komme ind eller hvad? Håber i svarer:) -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej Er der nogle herinde, som kan hjælpe mig med min SRP opgave, give gode råd og svar på mine spørgsmål. Jeg skriver i matematik og fysik om universet. -
Hvordan kan parabler anvendes som modeller til løsning af problemer?
ForumindlægHej, Jeg sidder med en matematik opgave, som jeg ikke forstår, hvordan jeg skal løse. Jeg skal give et eksempel på, hvordan parabler kan anvendes som modeller til løsning af forskellige problemer. -
histoire spørgsmål !:"
ForumindlægKan i hjælpe mig med at svare på dette: : i hvor høj grad den indbyrdes konkurrence mellem bystaterne var med til at fremme matematikken, politiske, økonimiske forhold i antikken i grækkenland? -
Eksamenssæt 2005
ForumindlægJeg ligger inde med eksamenssættet til matematik A-niveau fra 2005, prøven med hjælpemidler, og ville lige høre om der er en venlig person der har denne liggende og gerne vil dele den med mig? Ville være en rigtig stor hjælp.. -
Kom til at lave begge valgfrie opgaver
ForumindlægI dag var jeg til terminsprøve i matematik. Af de to sidste opgaver skal man vælge en af dem og løse den. Det havde jeg ikke set, så jeg løste begge... hvad sker der så? Vælger min lærer bare en af dem og retter den? -
Vedrørende Studieportalen kompendier
ForumindlægHej. Er det muligt at få en download på nogle af de kompendier som ikke har den grønne "download" knap. Helt specifikt gælder det bare dette kompendie: https://www.studieportalen.dk/kompendier/matematik/formelsamling Mange tak. -
hvad går både 2,4,6,8, og 10 op i
ForumindlægHejsa :D Ja, som der står - hvad går både 2,4,6,8, og 10 op i? skal lige hjælpe en ven og kan ikke selv lige komme frem til det. Kan ikke gennemskue om det er et trickspørgsmål. Jeg er selv ret dårlig til matematik så. -
Find ved hjælp af tretrinsreglen differentialkvotienten for funktionen f(x)= ax2?
Forumindlæghej, til munlige matematik b spørgsmåelt ser sådan ud Find ved hjælp af tretrinsreglen differentialkvotienten for funktionen f(x)= ax2? hvad vil det sige? Håber der en der kommer med en bud tak på forhånd -
Hjælp til valg af fag (HHX - SRP)
ForumindlægHej med jer derude, Hvilket fag er det godt at skrive i SRP? Jeg går på HHX og kan skrive i fagene matematik, afsætning, virksomhedsøkonomi, dansk og engelsk. -
Studieretningsprojekt 2g
ForumindlægHej.. Ville bare lige spørge om nogen har skrevet studieretningsprojekt i 2g på den nye reform? i så fald, er der nogen som har skrevet i matematik-fysik? kunne godt tænke mig at få lidt vejledning..tak på forhånd.. -
Lineære funktioner og 2 ligninger med 2 ubekendte??
ForumindlægGodmorgen, jeg forstår ikke rigtig den første opgave, nummer a!! Hvordan omskriver jeg dem så de kan puttes i et kordinatsystem? http://togk.eucnordvest.dk/matematik/afleveringer/2008_afleveringsopgave_%20med_funktioner.pdf -
Procentvækst i eksponentiel funktion
ForumindlægHej. Jeg skal op til mundtlig matematik, og gar fået følgende spørgsmål: "Redegøre for, hvad der menes for procentvækst" - og det er inden for eksponentielfunktion, og jeg ved ikke hvad jeg skal svare.
