Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 17461 til 17480 af 36005
  • Hjælp. Simpelt,

    Forumindlæg
    Har lige dette,. Kan ikke huske det ordentligt. Forklar hvordan man bestemmer hvor mange procent noget er steget på ti år, hvis man ved hvor meget det er steget på et år. Brug et konkret eksempel (fx penge i banken til fast rente).
  • Litterær darwinisme

    Forumindlæg
    Min analyse del i mit SRP projekt lyder som følgende "analyser et værk som eksempel på litterært darwinisme", og jeg har ummidelbart problemer med at finde sådan ét. Søger hjælp hurtigt! På forhånd tak
  • Askiomsystmer

    Forumindlæg
    Hvilke fordele og ulemper er der ved udvalgs-aksiomerne. Jeg vil gerne have et konkret eksempel som opfylder et system, mens det modstrider et andet aksiom systemt. Fx Zenon's system.
  • Matematik B - eksamensspørgsmål

    Forumindlæg
    Hej! ''Giv et eksempel på differation, herunder udledning af differentialkvotienten for f(x)=x^2'' Skal jeg så bare differetiere funktionen, eller hvad beder de mig om? Skal op til mat mundtlig IMORGEN, så hvis nogen gad at hjælpe ville det være super. :)
  • Hvordan reducerer man en ligning ved hjælp af CAS- værktøjet "Microsoft Mathematics"?

    Forumindlæg
    Hej allesammen Er der mon nogen, som har forstand inden for CAS-værktøjet "Microsoft Mathematics", som muligvis kan fortælle mig hvordan man reducerer? Her er et eksempel: Hvordan besvare jeg følgende opgave ved hjælp af Microsoft Mathematics Jeg ser frem til at høre fra en af ...
  • Hvordan isolerer man en ligning ved hjælp af CAS- værktøjet "Microsoft Mathematics"?

    Forumindlæg
    Hej allesammen Er der mon nogen, som har forstand inden for CAS-værktøjet "Microsoft Mathematics", som muligvis kan fortælle mig hvordan man isolerer? Her er et eksempel: Hvordan isolerer jeg n i følgende udtryk: Jeg ser frem til at høre fra en af jer.
  • beregning af pH efter.

    Forumindlæg
    Ja jeg er lidt itvivl om jeg har lavet den her opgave rigtigt, jeg har fulgt et eksempel 7 i min kemi bog, men vil godt lige have nogen til at se om det jeg har lavet overhovedet giver mening eller om det er helt væk. Tak på forhånd! Jeg har bare vedhæftet opgaven i et dokument.
  • Bevis af dobbeltpunkt

    Forumindlæg
    Hej. jeg er igang med Srp og har fået opgaven at skulle bevise sætningen for dobbeltpunkt på en paramterkurv. Jeg har hverken kunne finde et eksempel eller noget andet. er der nogen der kan hjælpe? Kan godt uddybe mere hvis det er nødvendigt.
  • Autosomal og kønsbunden nedarvning!

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg overvejede hvordan man skulle skrive gensammensætningen hvis man snakker autosomal og kønsbunden nedarvning! Eksempel: Skrives en autosomal nedarvning af sygdomme som AA/Aa/aa eller som XAY/XAXA osv.? På forhånd tak :)
  • faseplot i ti-nspire

    Forumindlæg
    jeg har to differentialligninger af 2. orden som jeg skal have indsat i faseplot er der nogen herinde som kan forklare hvordan man gør? jeg har vedhæftet mine ligninger og et eksempel hvor præcis det samme er gjort bare med en anden værdi
  • faseplot ?

    Forumindlæg
    jeg har to differentialligninger af 2. orden som jeg skal have indsat i faseplot er der nogen herinde som ved hvordan man gør? jeg har vedhæftet mine ligninger og et eksempel hvor præcis det samme er gjort bare med en anden værdi
  • Brøker.

    Forumindlæg
    I mine notater, har jeg skrevet, at b≠0 (a/b), men jeg undrede mig over, hvorfor det er b, som ikke må være 0? Det er jo det samme, hvis a = 0? Resultatet vil jo blive nul i begge? Det ville være dejligt, med et eksempel, hvis en eller andne venlig sjæl vil forklare :)
  • word og baggrundsfarve

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvordan man kan gøre sådan at der kun er beggrundsfarve på én af siderne i et word dokument, for eksempel vil jeg kune have at 1 ud af 10 sider i mit dokument er gult, og det er den første side.... Håber nogen kan hjælpe :)
  • fremskrivningsfaktor matematik

    Forumindlæg
    jeg skal bevise Renteformlen til den mundtlige eksamen. jeg er ret forvirret over denne, er der en som kan hjælpe. jeg ved godt formlen siger Kn=K0(1+r)^n men jeg kan ikke rigtig sætte et eksempel op
  • Kemi c isis - spørgsmål 18,4 og 18,5

    Forumindlæg
    Hej :) Mangler lige to spørgsmål i kemi, men kan simpelthen ikke finde ud af dem. De lyder således: 18,4) opskriv et reaktionsskema for et eksempel på en ufuldstændig forbrædning af octan. blandt produkterne skal bl.a. findes carbonmonoxid og sod? 18,5) I butan sustitueres et hydropgenatom med et...
  • Stamfunktioner

    Forumindlæg
    forklar med egne ord hvad stamfunktioner har med arealberegning at gøre, forklar så godt som hvordan man bruger stamfunktioner til at udregne arealer. Kom med et eksempel og indrag relevandt notation.. Aner ikke hvordan jeg skal forklare dette, er der nogle der kan hjælpe mig ?
  • Bænkebideren

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er ved at skrive en omgave om økosystemet. Skal snakke om bænkebideren og hvilken fødekæde den er i, den er vel i nedbryderfødekæden.. men så ville jeg spørge om der var nogen der kunne give et eksempel på en fødekæde hvor den indgår? Jeg har prøvet at finde en, men det lykkes mig ikke...
  • holdninger, stress og følelser

    Forumindlæg
    1. Kan du beskrive en holdning (følelse, tanke og handling) i forhold til at man bliver stresset eller ej? Her kan du for eksempel tænke på krav, der er til arbejdet på en arbejdsplads. 2. Lav en begrebsliste med ord fra denne lektion jeg kan ikke finde ud af denne opg
  • Hjælp til historie-eksamen STX - hvordan laves synopsis?

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg skal muligvis til historie eksamen i STX på 24 timers forberedelse - og vil høre om der er nogen som ligger inde med et eksempel på hvordan man "bygger" opgaven op? Om det er lige som en synopsis og hvordan man inddrager kilderne? Og det materiale som man selv finder? På...
  • SRO - indledning

    Forumindlæg
    Hey.. Sidder og vrider min hjerne omkring en indledning til min SRO. Hvordan skal den skrives, og er der nogen, der har et eksempel eller lign, som kan lede mig på rette vej? Jeg skriver i Biologi og Kemi - om fedme..