Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 17521 til 17540 af 325233
-
Hjælp-Danamrk 1968-2000
ForumindlægHej, er der nogen som måske har nogle noter til danmark i 1968 og frem til 2000, måske fra bogen E.kuhle:danmark,samfund og historie. Jeg skal nemlig til eksamen i næste uge og når ikke at læse hele mit pensum igennem...Håber der nogen som kan hjælpe.....Tak på forhånd Rosa -
Årsprøve
ForumindlægHejsa.Jeg skal op til årsprøve i fysik her på onsdag. Min lærer har næsten intet fortalt om det. Jeg ved godt, hvordan det kommer til at foregå, men ikke hvordan emnerne kan være. Skal jeg forberede mig på nogle meget brede emner (hvis ja, får jeg udspecifiveret nogle underemner?), eller nogle me... -
Hjælp
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med at lave nogle spørgsmål om til overskrfiter altså til en disposition. f.eks. Hvilke grundformer for rascisme er der ------> Grundformer inden for racsime. vil helst gerne få hjælp over privat beskeder, eftersom jeg ikke vil sende mit arbejde over det o... -
Kloning
ForumindlægHej Til AT vil jeg gerne vælge kloning som emne. Det overordnede emne er grænser, som i nok ved. Jeg vil skrive i biologi og religion. Jeg er dog ikke sikker på religionsdelen. Nogen der kan komme med ideer til metoder eller tekster/artikler jeg kan bruge til religionsdelen. Det kan være indenfo... -
Beroligende til eksamen?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg ville høre om der er nogle af jer der har erfaring med beroligende piller, eller andet til eksamen? Jeg er typen der bliver utrolig nervøs til mundtlige eksamer. Men inden jeg går op til lægen og ligner en idiot og spørgsmålstegn, ville jeg høre jer herinde? :-) I er alti... -
marginalprodukt på to afdelte
Forumindlæghar lige lidt problemer med en opgave, er der nogen der kan hjælpe? En virksomhed anvender to inputs i mængderne v1 og v2. Produktionsfunktionen er givet ved x = 16(v1)2(v2)2 - (v1)3(v2)3. Bestem marginalprodukt. er det så noget med at man skal lave partiel differentation? og hvis man skal, h... -
vektorregning i rummet, gør rede
ForumindlægHELP! jeg har denne her mat opg. som lyder som følgende: I et koordinatsystem i rum er givet 4 punkter A(1,1,6) B(-1,-1,-2) C(2,-4,4) D(0,-2,0) Gør rede for, at punkterne ligger i samme plan. Ku godt bruge et hint til hvordan jeg kommer igang -
barndommens gade
Forumindlægjeg skal snart skrive en store skriftlig opgave. nu har jeg endelig bestemt mig. j eg vil gerne skrive om tove ditlevsens roman. jeg har ikke læst bogen og derfor vil jeg lige høre om det er nogen der har læst bogen og om det er en god ide at skrive om den bog... -
hjælp til DHO
ForumindlægHej, jeg skal skrive opgaveformulering til min DHO (jeg har valgt Historie). Jeg skriver om "den sorte død". Jeg har skrevet 4 opgave formuleringer. Er der nogle, som kan hjælpe mig med at skrive en god opgave formluering på baggrund af det valgte emne. - hvis du evt. vil se mine opgav... -
Student med skriftligt fravær?
ForumindlægHvordan er det i dag med skriftligt fravær når man slutter 3g? Kan man stadig godt gå til eksamen og få hue på hvis man stadig mangler nogle opgaver, eller skal de være lavet inden en hvis dato? Har hørt nogle sige at hvis man stadig har skriftligt fravær efter den sidste karaktergivning skal m... -
Øvelses spørgsmål?
ForumindlægHej alle, jeg sidder her med et spørgsmål fra en tidliger øvelse jeg har haft, og har brug for en bedre forklaring end den jeg kender til, spørgsmålet er : Redegøre for hvad det er for egenskaber ved fedt, stivelse og heptan som gør, at man kan ekstrahere fedtet med heptan? - kan man bruge vand i... -
Engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til engelsk mundtlig på B niveau. Som I nok ved trækker man en ukendt tekst og har 1 times forberedelse. Man skal derefter perspektivere til en tekst fra pensum. Det jeg har gjort er at skrive lidt til enhver tekst vi har læst i klassen så jeg har mine perspektiveringstekste... -
Har virkelig brug for hjælp !
Forumindlæghar fået fgl opgave: Argumentér ud fra idealistisk teori imod nedenstående udsagn. ”Der er ingen, som mener, at denne krig(irak) ikke har kostet os dyrt i menneskeliv og penge. Men de omkostninger er nødvendige, når vi risikere en strategisk sejr for vores fjender i Irak”. Præsident ... -
hjælp til etik!!
ForumindlægHej alle Jeg skal, som mange andre, til mundt. eksamen i religion i næste uge. Og jeg har problemer med at få sat etikken ind i div. religioner; kristendom, islam og hinduisme. Er der nogen derude der har nogle gode fif til hvordan man kan få etikken 'flettet ind'?? På forhånd tak! :) -
Udtale...?
ForumindlægJeg er en spasser hvad angår udtale af ord... men det skal ikke stoppe mig fra at bruge dem! Hvordan udtaler man: 1) ambivalent? Tryk på "am" eller "bi"? 2) kausalitet? Hvor man tydeligt kan høre forskel på "a" og "u", eller hvor "au" danner en &... -
Perspektivering af Lysias taler
ForumindlægHej,står og skal snart til eksamen i old. Har i nogle gode forslag til mulige perspektiveringer af Lysias tale (Drabet på Eratosthenes). Det er den eneste af Lysias taler, som vi har læst.. Foruden er vores pensum: - Iliaden - Antigone - Kong Kroisos - Symposion Synes det er svært at flette noge... -
differentialligning
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe lidt med denne opgave? en funktion f er løsning til differentialligningen: dy/dx = -(y-x)^2 og grafen for f går gennem punktet P(1,3). Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet p. Gør rede for at funktionen: g(x) = (x+1)^(-1)+ x er løsnin... -
Bestem regneudtryk
ForumindlægTrykket i atmosfæren, målt i atm, aftager som funktionen af højden, målt i km, over jordoverfladen med god tilnærmelse som en eksponentiel udvikling P med en halveringshøjde på 5km. a) opskriv et regneudtryk for P, som funktion af højden h, i det trykket ved jordoverfladen er 1atm. Kan ikke lig... -
X's mediestrategi under valgkampen
ForumindlægHej Jeg skal skrive en opgave om et partis (jeg selv vælger) mediestrategi under valgkampen. Men først og fremmest vil jeg gerne være helt sikker på hvad definitionen af mediestrategi er; såvidt jeg kan forstå, omhandler det et partis brug af medierne til at promovere og reklamere for sig selv... -
Kina under MAO
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp! jeg sidder med 3 sprøgsmål her om MAO ZEDONG, måske I ved svar til dem.. tak på forhånd.. * Redegør for Maos styring af Folkerepublikken, samt de relevante tiltag han indførte som leder. * hvilke midler Mao har taget i brug for at nå sine mål. * Vurder Maos popular...
