Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 17521 til 17540 af 22496
-
Beskrivelse af fagbegreber til 9. Klasses afgangsprøve
ForumindlægGod dag Studieportalen jeg skal til afgangsprøve i Fysik/Kemi. Jeg er derfor igang med at skrive lidt noter, til nogle af de fagbegreber jeg kan støde på under prøven. Er der nogen af jer, der eventuelt kan beskrive disse begreber for mig? (På 9. Klassesniveau) Titrering Metallers egenskaber El... -
Prøveform A
ForumindlægHej, på min skole har vi åbenbart prøveform A i dansk. Vil bare gerne vide, om det fx. er sådan, at jeg går ind og trækker noget fx. digt, novelle, magasinblad, billede mm. og derefter får tid til at analysere det i 40 min? OG- vi har fået et par analysemodeller fra vores lærer, men er det så m... -
Opgave
ForumindlægHvordan laver man følgende opgave? I et lokale med et gulvareal på 12,4m2 og en højde på 2,50m afbrændes 25,0 g olie. Oliens gennemsnitlige molekylformel er C¬¬18H38. a) Opskriv reaktionsskemaet under forudsætning af, at forbrændingen er fuldstændig. b) Beregn massen af den mængde v... -
Gødningsalte reaktion
ForumindlægHey jeg har brug for hjælp mine kære lektieguruer, Kan i forklare denne reaktion vedrørende gødningsalte: Note: de tre gødningsalte blandes i 100 ml vand (H2O). I kan finde arket under jordens salte ark 2.8 http://andreas.kruhlmann.com/documents/9a.pdf Caliumdihydrogenfosfat Ca(H2PO4)2 Ka... -
Virus !!
ForumindlægNej nej.. ikk biologisk... Der er tale om computer her. Min antivirus program noterede for en uge siden, at jeg har 2 virusser på min computer. Når jeg scanner min computer med min antivrus program, finder den ingen virusser. Og jeg synes at min computer kører lidt langsommere end før. Hvad skal ... -
Tidslinje
ForumindlægHej alle hjælpsomme mennesker! Jeg skal til historie eksamen i morgen, og jeg er pisse nervøs. Jeg sidder og har læst hele min bog igennem + skrevet noter på over 20 sider. Det jeg mangler, synes jeg, er at få et overblik over forskellige tidsperioder i Danmark. Er der nogle der kan det? ... -
Kvartilsæt og bloksplot
ForumindlægHej folkens :D Jeg sidder og repetere noget matematik til min sidste eksamen i 3.g (Pyha!). Jeg sidder med en opgave som vi har haft om, VIRKELIG lang tid siden (måske starten af 2.g.. don't know) og har ikke kigget på sådan en type opgave siden. Jeg er dermed også så smart til at ikke have ... -
Bølgeegenskaber
ForumindlægHey. Jeg skal op til fysik c mundtlig eksamen imorgen og har lige trukket mit spørgsmål som lyder: 15. Bølgeegenskaber Du skal fortælle om bølger og de fysiske størrelser vi bruger til at beskrive dem. Du skal i din forklaring inddrage et forsøg der illustrerer nogle bølgeegenskaber. Vejle... -
cos og sinus opg.
ForumindlægI en trekant ABC er a = 6,7 vinkel A=56 og vinkel B= 43 a) bestem arealet af trekanten ABC (får arealet til 18,24; men facitlisten siger 22,17?) b) bestem længden af medianen ma (jeg har fundet nogle noter som fortæller mig at: (0,5)*kvadratrod(2(b^2+c^2)-a^2) hvorfor er det sådan har aldrig m... -
Sætningsled
ForumindlægHej.. Har i en aflevere fået til opgave at bestemme sætningsled i følgende sætninger.. Og er totalt lost! Experts believe companies will increasingly focus part of their recruitment effort on schools. ..the firm does not offer them a chance to join the scheme until they have completed their G... -
Neukölln: so fern, so nah
ForumindlægJeg har trukket "Neukölln: so fern, so nah" til min 24-timers eksamen. Er der nogen som har nogle gode noter til teksten eller noget? Jeg forstår teksten, og jeg ved hvad jeg vil sige, jeg synes bare det er så fandens svært at lave en korrekt sætning på tysk pga. alt muligt akkusativ... -
rette en sætning?
ForumindlægHej, Er der nogen som lige kan rette denne her sætning? Jeg synes at den lyder fuldstændig forkert! - Dog kan hjernen ikke rigtig sammenlignes med en computer, da hjernen kan tænkte abstrakt, hvilket en computer under ingen omstændighed kan. - However the brain can not really be compared with ... -
Erfaringer: Mundtlig engelsk eksamen
ForumindlægHej :) Jeg står og skal til mundtlig engelsk(B) eksamen her på onsdag, men er allerede ret nervøs. Jeg har læst alle teksterne fra vores kompendium igennem, og er nu ved at kigge på de noter jeg har skrevet til hver og en igennem årene. Egentlig vil jeg bare gøre høre jeres erfaringer med mund... -
U2 - sometimes you cant make it on your own
ForumindlægHej. Jeg skal lave en opgave hvor jeg skal analysere U2's sang: Sometimes You Can't Make It On Your Own. Jeg skal både analysere teksten og selve arrangementet med specielt henblik på far-søn forholdet. Jeg skal også analysere sangen "Daddy I'm Fine" med Sinéad O'Con... -
rette rette rette en lille tekst
ForumindlægI wrote this concerning your immigration test I have glanced at your test and I found a couple issues much irrelevant in circumstances to become a British citizen. I wondered about Question 8, 11 and 13. I mean that question 8 first and foremost has to do with people who visit the pubs. And I can... -
Gode råd inden eksamen
ForumindlægHej allesammen. Landet ligger (desværre) således, at jeg har min psykologi eksamen her d. 9/6 - altså om to dage. Er næsten færdig med mine noter, og føler at jeg efterhånden er ved at få styr på det meste af min teori. Derfor vil jeg lige høre om der er nogle der har nogle gode råd eller er... -
Bevis for 1+ry = 1+rx^a
ForumindlægKære bruger på studieportalen. jeg sidder og slås lidt med beviset for 1+ry=1+rxa jeg vedhæfter et kort word dokument, med de noter jeg har. jeg er gået i stå der hvor man tage springet fra at sige f((1+rx)*x)=(1+rx)^a*f(x) er lig med (1+rx)^a=1+ry håber der er en som er skap til mat de... -
9.kl. sidste skoledag
ForumindlægHej jeg hedder Rebekka, er 15 år og går i 9.kl. Her den 4. juni har vi sidste skoledag og jeg ved bare not hvad jeg skal klædes ud som. Nogen der har et forslag som en meget gennert pige der hader at klæde sig ud kan være? Alle de andre i min klasse har enten kæreste eller bedste ven som de skal ... -
Biologiske begreber
ForumindlægHej alle! Jeg har en kommende biologi årsprøve i vente, og jeg mangler lidt noter omkring nogle begreber. Karyotype, homologe kromosomer, allele gener, dominante/ressesive gener, Heterozygote/homozygote egenskaber, samt genotype/fænotype. De ville være super, hvis nogen havde nogen havde ... -
Idealgasligningen
ForumindlægHej SP Er der nogen, der kan give mig en (dybdegående/beskrivende) forklaring af, hvad idealgasloven er og går ud på? Jeg har fundet en hjemmeside, hvor der står noget om idealgasloven: >> http://homepage.svendborg-gym.dk/rk/kemi/noter/absolut_temperatur/absolut_temperatur.htm <<. ...
