Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 17541 til 17560 af 52678
-
karakter - Matematik A, december 2011
ForumindlægEr der nogle der ved, hvornår de skriftlige karaktere kommer for matematik, december 2011? :-) -
Hjælp!!
ForumindlægHar brug for hjælp! -
Differentiering
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at differentiere 3(sinX)i andenog Xi anden(1-X)i niende? Kan ikke finde min formelsamling nemlig.. -
Matematikhjælp!!!
Forumindlæghej! Jeg sidder fast med denne opgave.. så det ville være dejligt hvis jeg kunne få noget hjælp. Opgaven lyder: Hvor mange gange i døgnet vil uret netop vise cifrene 4,3 og 1 ? Hvor mange forskellige klokkeslet består af disse tre cifre. (fx. 3.31 1.11 4.33) Vi regner kun med klokkeslet på 3 cifr... -
Einsteins berømte energi masse formel.
ForumindlægHvilken betydning havde Einsteins energi masse formel, i forhold til fission af uran (atombomber) På forhånd. -
Matematik opgave
ForumindlægHej..jeg har lige nogle opgaver jeg ikke kan løse.. nogen der vil hjælpe?1. a-4a+6a 2. 2*(3-a)+43. (x-3)^2(altså i anden) -
Differentiation
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe med vedhæftede opgaver? -
Regn
ForumindlægSpørgsmålet lyder således: Hvordan er sammenhængen mellem terningens størrelse og den procentdel der er blevet farvet. Hvordan regner man dette? -
Diffusion og osmose
Forumindlæg....-i en kunstig celle.Har fået til opgave at skrive rapport om dette emne/forsøg, og har ikke været med til at lave forsøget. Evt. nogle der har lavet det, og har en rapport jeg må se?Mit formål er At bevise diffusion af vand i en kunstig celle og osmotisk tryk.Hvis nogle kan hjælpe ville det v... -
Kvadratrod
ForumindlægHvordan finder jeg den præcise tal værdi af Uden lommeregner? -
stil??
Forumindlæger der nogen herinde der har skrevet engelsk opgaven "Age of lead", og som kan forklare mig hvad emnerne er.. for jeg forstår den slet ikke?? -
Endnu en procentopg!
ForumindlægHej jeg håber nogle kan hjælpe mig med denne opgave. Et hydrogentatom vejer 1 u og et oxygenatom vejer 16 u a) hvor mange % af vands vægt udgøres af hydrogenen i vandet?b) hvad vejer hydrogenen i 200 g vand?c) hvad vejer den vandmængde, som indeholder 10 g hydrogen?På forhånd tak! -
syre-base titrering
ForumindlægHej, er der nogen der er gode til kemi her...spørgsmålet: fortæl og beregn hvordan man ud fra den rene syre kan fremstille en opløsning af mælkesyre, som har en formel koncentration cs = 0,1 M...kan ikke lige forstå spørgsmålet...nogen der kan hjælpe? -
Hjælp!!!!!!-Kortspil- sandsynlighed
ForumindlægI et kortspil har eleverne valgt at fjerne alle billedkort og alle 109;ere, og lægge resten af kortene med bagsiden opad. Man trækker derefter 2 kort. Man vinder, hvis man trækker 2 ens kort. A) Hvad er sandsynligheden for at trække 2 esser? B) hvad er sandsynligheden for at vinde i spillet? -
HJÆLP TIL AT ANALYSER EN FIGUR
Forumindlægheeelpp, ER DER EN DER KAN SIGE NOGET OM DENNE FIGUR??? -
Problemregning
ForumindlægSuduroy: 5.3 Skibet sejler fra Tórshavn klokken 07:30, og det er i Tvöroyri klokken 09.25. Beregn, hvor lang tid tager turen. Tak på forhånd :-) -
Skæring mellem linjer - godt eks?
ForumindlægSom der står i overskriften: har I et rigtig godt eks. på en udregning af skæringen mellem to rette linjer? Jeg har kigget alle mine noter igennem, men kan simpelthen ikke finde et ordentligt eks.... skal bruge det til mundt. matematisk årsprøve - så det ville virkelig blive værdsat! Smil Marie. -
væske søjle.
ForumindlægFor en bestemt væskesøjle er sammenhængen mellem trykket p og dybden d under væskens overflade givet ved. P=0,087*d+1,113 når trykket måles i bar og dybde måles i meter. A). Bestem trykket i dybden 9,0 m, og bestem den dybde, hvor trykket er 2,0 bar. B) gør rede for, hvad konstant... -
Kikuyu...
ForumindlægDer er vel ikke tilfældigvis nogen der sidder inde med nogle gode noter om kikuyu-folket??? Det ku nemlig være en super hjælp for mig... -
Sokrates forsvarstale
ForumindlægJeg har siddet og kigget indlæggende igennem men fandt ingen hvor jeg syntes der var tydelige temaer og ting at tale om omkring talen, beskrevet. Skal op i morgen kl 8. så håber der er nogen der lige kan hjælpe mig på falde rebet :)
