Søgning på: srp engelsk mediefag. Resultater: 17561 til 17580 af 32040
-
politiken vs. gyldendal?
ForumindlægHeej! Jeg skal til at købe "cd-ordbøger", men er ikke sikker på hvilken mærke der er bedst. Ville spørger hvilke ordbøger i bruger - hvilken af de to synes i der er "bedst", mest brugbar? -
Kan disse idiomer oversættes til dansk?
ForumindlægHej, Jeg sidder med idiomerne "a slam dunk" og "a hot potato". Jeg har virkelig brug for et bud på, hvad et lignede ideom på dansk for dem kunne være. Tænker lidt at "a slam dunk" kunne oversættes til det danske "lige i skabet", men synes ikke at denne ove... -
Hvad skal man have i snit for at komme ind på hhx?
ForumindlægHej, jeg er en pige på 16 år. Jeg vil gerne på Niels Brock næste år, mit snit ligger på 6.0 og jeg er lidt bange for at det ikke er højt nok ?? - ( jeg er blevet vurderet uddannelsesparat ) PS. Jeg vidste ikke hvilken kategori jeg skulle sætte dette i, håber det er okay. Venlig hilsen -
rotationer i universet
ForumindlægHej jeg skal skrive om et emne som er rotationer i universet. Hvis nu havde noget godt om emnet eller har arbejdet med det før. Må i meget gerne skrive noget , som vi kunne tage med.!:) -
Hvilket ord?
ForumindlægHejsa, Er det lige rigtigt at bruge ordet: "Marriages", som "Matrimonies" om det danske ord; "Ægteskaber"? I må gerne komme med begrundelse, hvis muligt. Fortsat god aften! -
Magtfordeling i Frankrig før,under og efter den franske revolution
ForumindlægHej, jeg skal skrive en stil om megfordelingen før under og efter den franske revolution. Jeg syntes det er svært at finde oplysninger om emnet generelt men især under enevælden før finder jeg meget lidt. Jeg skal besvare disse spørgsmål: Hvem havde magten? (Politisk, økonomisk, socialt o... -
Stedsadverbier
Forumindlæg1. Han kom ikke langt 2. vi rejser ofte til udlandet 3. vi tager i morgen tidlig kl. 8 toget til Frankrig 4. hvor er børnene? de leger udenfor. 1. He did not much. 2. We often travel abroad. 3. At 8 O’clock Tomorrow morning we take the Train to France. 4. Where are the children? They were ... -
Analyse
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med at finde gode eksempler, som jeg eventuelt kunne inddrage i min analyse af denne jobannonce (: TAK på forhånd. Gør på dansk kort rede for opbygningen og karakteristiske stiltræk i nedenstående jobannonce – hvor du skriver på dansk men forsøger at ... -
lysets spredning
ForumindlægJeg skal forklare lysets spredning sådan at jeg kommer ind på fx hvorfor himlen er blå om dagen, rød om aften.. gerne ud fra rayleigh-spredningen, nogen der forklare sammenhængen? -
Oversæt til fransk.
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at oversæt det til fransk? "Jeg har stået på skateboard siden 2011" Jeg ved at "jeg har = j'ai Skateboard= planche à roulettes Men kan ikke oversæt "stået på" -
hvorfor er der anvendt ligefrem ordstilling
Forumindlæghej kan nogen hjælpe mig med følgende: Forklar for hver sætning, hvorfor der anvendes enten ligefrem ordstilling eller omvendt ordstilling 1. “Bumpy flight,” Harry Albert said. 2. Why would anyone want such a thing? 3. Not every day do I meet a member of the English royal family t... -
Hvad skal jeg gøre? :s
ForumindlægHej SP Jeg går i 1.g og har valgt tysk fortsætter som mit sprogfag, som jeg fortryder inderligt. Jeg føler at niveau'et er alt for højt, i forhold til hvad jeg havde i folkeskolen. Jeg har ikke kunnet følge med i starten af tysk timerne, og det viser sig at der er store huller i min gramm... -
Optagelsesprøven :(
ForumindlægNogen der har været til optageselsprøven og som kan fortal at hvordan det er ?? Jeg er virkelig meget bekymret og nervøs, er virkelig bang for hvis det er svært og jeg ikke kan klarer det -
HF
ForumindlægHej allesammen. Er der nogle som ved, at hvis man har taget direkte på gymnasiet efter 9'ende og så vælger og droppe ud i 1g. Kan man så godt tage HF alligevelet, eller skal man have et 10'ende klasses afgangsbevis.? -
Bisætning eller hoved?
ForumindlægHejsa! Kan man godt sige dette her, selvom det ikke er en bisætning: "Vielleicht Maria nicht Liebeskummer hat, aber sie..." altså at have "hat" til sidst, elle skal man opstille den, som en hovedsætning, hvor "hat" står efter Maria? På forhånd tak, og fortsat god a... -
why
ForumindlægEr "why" ikke et spørgende pronomen? I min bog står der nemlig at det (også) er et adverbium.. Eller handler det om, hvordan ordet bruges og i hvilken sammenhæng? -
Turbinen og generator
ForumindlægHej Jeg er ved at lav en fysik rapport om fremtidens energikilder. Jeg vil høre om der er en af jer der kan hjælp med følgende: En afsnit der beskriver hvordan dampturbiner og generatorer fungerer: altså hvordan man laver strøm ud fra varme Samt kommer ind på kemisk - termisk, kinetisk og e... -
Induktion
ForumindlægHvad er princippet ved induktion og hvordan hænger induktion og vekselstrøm sammen? -
plastik køn
ForumindlægHvad er "plastik køn"? kan heller ikke finde noget på nettet.. -
Induktiv eller deduktiv?
ForumindlægHej alle sammen, I faget biologi så har vi lavet observationer omkring genetik, f,eks. hvor mange der har blå øjne, hvem der kan lave tungerulning osv i familien og klassen. men så ville jeg bare spørge jer, skal jeg bruge den induktive eller deduktive? Eller kvantitative eller kvalitative? det h...
