Engelsk

Analyse

18. februar 2018 af nils12345 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej, er der nogen der kan hjælpe mig med at finde gode eksempler, som jeg eventuelt kunne inddrage i min analyse af denne jobannonce (:

TAK på forhånd. 

Gør på dansk kort rede for opbygningen og karakteristiske stiltræk i nedenstående jobannonce – hvor du skriver på dansk men forsøger at benytte relevante fagbegreber. Du skal inddrage eksempler fra teksterne i din analyse.

Du kunne eksempelvis vælge at kommentere på et el. flere af flg. områder:
- Formalitetsniveau
- Stilistiske virkemidler (ordvalg, syntax (sætningsstrukturer), tegnsætning, billedsprog, gentagelsesfigurer, klangfigurer, kontrast figurer)
- Tekstfunktioner (ekspressiv, informativ, direktiv)
- Kommunikativ kontekst (hvor du tror, at teksten stammer fra - begrundet i din analyse)

Spørgsmål 1: 

Freelance Blogger / Content Marketer – Smartlaunch
6 Oct 2014 at 12:41 p.m.

Established global software startup seeks Blogger / Content Marketer to start immediately.

I hear the term Rock Star and Ninja to describe a job I can't but laugh. When I think of Rock Stars I think of sex, drugs, and rock 'n roll. When I think of Ninjas I think of masked guys in black outfits with curved swords and throwing stars. We're not looking for a Rock Star or a Ninja....We're just looking for someone who can get the job done and loves what they do.

About Us: Smartlaunch is world's #1 billing & management software company for internet cafes and gaming centers. We're a startup and were passionate about our work and creating value for our customers. We're headquartered in Bali, Indonesia with offices in Toronto and Copenhagen. Check us out: http://www.smartlaunch.com

The gig:
- As part of our publishing team deliver 2-3 high quality posts per week that are relevant to our audience.
- Research and recommend ideas for blog posts that are valuable to our audience (the more viral the better)
- Familiar with guest posting and approach other bloggers to write posts for them.
- Publish and format the draft post on our blog.
- Market each blog post using Twitter, Facebook and other social channels.

You:
- Excellent English writing skills
- Creative and possess business acumen
- Knowledge about technology and/or gaming
- Understand SEO principles and keyword research
- Passionate about writing and content marketing
- Product marketing experience a plus but not required
- Experience with others forms of content marketing: infographics, video, etc. a plus.

We will compensate up to $50 per blog post.


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. februar 2018 af Anders521

Hvilke eksempler efterspørger du?


Svar #2
18. februar 2018 af nils12345 (Slettet)

Det kunne for eksemplvis være ordvalg, billedsprog eller syntaks 


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. februar 2018 af Stygotius

Både det generelle sprog og det engelske i den jobannonce er elendigt -selv om de forlanger "excellent writing skills"   .....hvad man godt forstår de har brug for hjælp til.


Brugbart svar (0)

Svar #4
19. februar 2018 af Stygotius

josefinenil,

Var det ikke meningen at du selv skullle lave din opgave, ikke få andre til det???


Svar #5
20. februar 2018 af nils12345 (Slettet)

Jeg har også lavet den (:

Det var bare hvis nogen fik øje på noget godt jeg kunne inddrage med!?


Skriv et svar til: Analyse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.